Z Deore XTkomponentów, japoński producent Shimano od wielu lat otwiera rynek średniej klasy. Czy to łańcuchy, przekładnie, korby, czy jak w naszym najnowszym teście: Hamulce deore XT-Seria modeli. Wielu kierowców od jakiegoś czasu korzysta z niedrogich korków. Sprawdziliśmy, co naprawdę potrafią na Ghost Cagua, rasowym rowerze enduro.
Umierać deore XT- Hamulce na początku wydają się trochę nieporządne. W porównaniu z innymi dostępnymi hamulcami, tutaj wychodzi na jaw wiele śrub. Jednak polerowany zbiornik wyrównawczy hamulca jest przekonujący - nadaje mu szlachetnego wyglądu. Zacisk hamulca jest mocowany za pomocą słupka i jest dostępny w kolorze czarnym. W razie potrzeby można go wyposażyć w żeberka chłodzące. Chcesz chronić hamulce przed nadmiernym nagrzaniem i wynikającymi z tego uszkodzeniami Zblakły ochrona. Hamulec dwutłokowy można regulować pod względem punktu nacisku i szerokości dźwigni, co pozwala na najważniejsze opcje regulacji. Przez Jednokierunkowa- System wentylacji ma deore XT-Umożliwić również łatwe odpowietrzanie lub napełnianie hamulca. Jak zwykle w przypadku Shimano, tutaj również zastosowano olej mineralny. Wbudowane tarcze Ice-Tech, dwuczęściowa konstrukcja tarczy, zostały wprowadzone przez Shimano po raz pierwszy w 2010 roku. Powierzchnia hamowania wykonana jest z kompozytu warstwowego - stal nierdzewna na zewnątrz i aluminiowy rdzeń powinny zapewniać lepszą odporność na ciepło. Płyta będzie ponad to Zamek centralnysystem i waży prawie 150 g. Zacisk plus linka i dźwignia waży nieco poniżej 300 gramów.
Shimano robi różnicę na szlaku deore XT solidne wrażenie. W przypadku Shimano główny tłok jest odchylany przez rolkę, co powinno skutkować dobrym dozowaniem. Jednak moment zrywający naszego modelu testowego jest niezwykle duży. Po pokonaniu tego punktu początkowego można normalnie łatwo obsługiwać dźwignię. Hamulec można dobrze dozować i zadaje potężne uderzenie w sytuacji awaryjnej. Dźwignia ma ergonomiczny kształt i nie pozostawia irytujących pęcherzy na palcach. Szerokość dźwigni można szybko regulować w dowolnym momencie za pomocą małego pokrętła.
Umierać technologia loduTarcza hamulcowa w połączeniu z półmetalicznymi klockami hamulcowymi nie wydawała irytujących pisków. Nawet po dłuższych zjazdach w wysokich temperaturach niewiele da się zrobić Zblakły określony. Jednak nie jest to bardzo godne uwagi w porównaniu do innych producentów.
//Wniosek
Shimano deore XT-Brake jest rodzajem wszechstronnego. Można go kupić u wyspecjalizowanych sprzedawców za niecałe 80 euro, co plasuje go w dolnym średnim przedziale cenowym. Nie należy się jednak tym zniechęcać. Hamulec już błyszczy wizualnie pięknym designem. Siła hamowania jest również przekonująca na szlaku. Chociaż moment zerwania dźwigni wymaga pewnego przyzwyczajenia, może się chwycić deore XT. Dzięki wbudowanym 180-milimetrowym tarczom hamulcowym widać tylko trochę, nawet w ciepłe letnie dni Zblakły i dlatego jest stałym towarzyszem każdej wycieczki MTB.
//Najważniejsze cechy produktu
- duża siła hamowania
- niskie zanikanie
- bardzo dobry stosunek jakości do ceny
- szlachetny wygląd
//cena i sieć
- z 80,00 euro
- www.paul-lange.de