Za nią sześć miesięcy nieprzerwanej pracy. Lub: Dwa cykle ładowania i stały. Nowa topowa grupa Shimano, Dura Ace 9070 Di2, nie zawiódł nas ani razu na łącznie nieco ponad 8000 kilometrów. Przeciwnie. Okazał się raczej stałym odniesieniem w odniesieniu do układów elektronicznych. Możesz dowiedzieć się, dlaczego w naszym raporcie terenowym.
//Cechy
Shimano Dura Ace 9070 Di2 jest naprzeciwko Dura Ace 7970 Di2 bez wątpienia bardzo dojrzał. W porównaniu do swojego poprzednika oferuje wiele innowacji. Z jednej strony, oprócz zwykłych manetek zmiany biegów, dostępne są również tak zwane manetki satelitarne, które mają ułatwić zmianę biegów w nietypowych sytuacjach. Z drugiej strony możesz teraz przytrzymać dźwignie, aby zmienić kilka biegów jednocześnie. Szybkość przełączania można ustawić za pomocą oprogramowania dostępnego tylko na komputery PC. Nie jest to jednak konieczne do ogólnego uruchomienia obwodu.
Do Dura Ace 9070 Di2 obejmuje nie tylko manetki, ale także przerzutkę tylną, przerzutkę przednią, kable i wtyczki oraz akumulator. Tutaj również poprawiło się Shimano. Oprócz tego z Dura Ace 7970 Di2 Dobrze znany akumulator (rozmiar i złącza wtykowe są tutaj nieco inne) jest teraz również akumulator sztycy. Jest ładowany przez wtyczkę kontaktową, ale często pozostawia rower "odkurzacz" pojawić się. Mechanizm korbowy, łańcuch wraz z kasetą oraz hamulce pochodzą z mechanicznych Dura Ace 9000.
Całkowita waga grupy na naszych wagach wyniosła prawie 2050 gramów, prawie 180 gramów mniej niż jej poprzedniczka. Wynika to głównie z węższej konstrukcji Dura Ace 9070 Di2 usprawiedliwiony. Zarówno przerzutka, jak i przerzutka tylna są cieńsze. Ale wewnętrzna bateria również odgrywa swoją rolę.
//Ćwiczyć
Do montażu Dura Ace 9070 Di2 potrzebujesz do tego ramy. Do naszego testu wytrzymałości wybraliśmy Scultura SL by Merida, czyli ta sama rama, której używa zespół WorldTour Lampre-Merida. Ma mocowanie zewnętrznego akumulatora bezpośrednio za suportem na lewej kolumnie, ale oczywiście umożliwia również zamontowanie akumulatora sztycy.
Uprawa grupy jest stosunkowo łatwa do zrobienia. Chociaż jest kilka punktów do rozważenia (na przykład nie należy montować suportu), w sumie cały montaż i regulację można wykonać w kilka godzin. Jednak przed pierwszym użyciem Dura Ace 9070 Di2 odważy się, należy sprawdzić poziom naładowania akumulatora. Pomaga w tym wyświetlacz na styku przymocowanym do trzpienia. Jeśli następnie lekko przytrzymasz jedną z dźwigni, wyświetlacz zaświeci się odpowiednio na zielono lub czerwono. Jeśli lampka zmieni kolor na czerwony, należy naładować akumulator. Ważne jest, aby mieć przy sobie odpowiednie ładowarki lub wtyczki. Ponieważ podczas gdy akumulator sztycy jest ładowany przez wtyczkę stykową na wsporniku, wymagana jest osobna ładowarka do akumulatora zewnętrznego.
Podczas użytkowania precyzja i szybkość zmiany przełożeń grupy, która prawie nie spada nawet pod obciążeniem, robi wrażenie na pierwszy rzut oka. W rezultacie Shimano gwarantuje również zmianę przełożeń w decydujących momentach wyścigu. Ponadto zarówno przerzutka tylna, jak i przerzutka przednia dostosowują się automatycznie, zapewniając w ten sposób optymalną linię łańcucha dla odpowiednich wybranych biegów.
Zmiana biegów jest niezwykle łatwa i przez cały okres testowy nie wystąpiła żadna awaria. Od początku mogliśmy polegać na grupie. Niska gradacja 11-biegowej kasety i możliwość zmiany kilku biegów jednocześnie to po prostu frajda. Jedynie opór przełączania dźwigni pozwala na lekką krytykę. Chociaż jest to już wyższe niż Dura Ace 7970 Di2, ale dźwignie można wyczuć tylko w ograniczonym stopniu w rękawiczkach. Przyzwyczajenie się tutaj zajmuje trochę czasu.
//Wniosek
Shimano udało się jeszcze bardziej udoskonalić swoją doskonale działającą elektroniczną górną grupę. Porównanie do rywala Campagnolo, który z Super rekord EPS Jeśli we własnych szeregach znajduje się model na poziomie oczu, Japończycy nie muszą się go wstydzić. Raczej mają z Dura Ace 9070 Di2 stworzyło nowe odniesienie, grupę, z którą konkurencja musi się zmierzyć.
//Najważniejsze cechy produktu
- szybkie i precyzyjne operacje przełączania
- cztery opcje dźwigni zmiany biegów/pokrętła zmiany biegów
- programowalna prędkość przełączania i konfiguracje przełączania
- doskonała skuteczność hamowania
- szlachetny wygląd
//cena i sieć
- 2.999,00 euro (sprzedaż detaliczna)
- www.paul-lange.de
Schreibe einen Kommentar