Szwedzka firma POC była znana kolarzom głównie ze swoich wyznaczających trendy ochraniaczy, a także charakterystycznie zaprojektowanych koszulek i spodni w sektorze MTB. Od przyszłego sezonu to się zmieni. Na Eurobike 2013 POC po raz pierwszy zaprezentował własną kolekcję dla kolarzy wyścigowych. Oprócz zwykłych elementów garderoby obejmowało to również hełmy. Najważniejszą pozycję wśród nich zajmuje tzw Oktal a.
//Sprzęt i praktyka
POC Oktal jest inny. Z jednej strony wyróżnia się na tle obecnych hełmów przyciągającym wzrok doborem kolorystycznym, a z drugiej obszerną konstrukcją. Charakteryzuje się to również połączeniem otworów wentylacyjnych ułożonych w stosunkowo prostej linii. Jedynie z tyłu głowy znajdują się otwory, które różnią się kształtem od reszty.
Szwedzi postępują właściwie z tą koncepcją projektową. Podczas naszych jazd testowych w ostatnie ciepłe dni roku Oktal z niezmiennie przyjemnym chłodzeniem głowy. Nawet na podjazdach nie było ryzyka przegrzania. Kolejnym plusem jest to, że pomimo swoich rozmiarów kask waży zaledwie 195 gramów.
Do wyboru kolor Oktal opiera się na koncepcji bezpieczeństwa firmy Poc, w której kolor pomarańczowy odgrywa główną rolę jako kolor sygnałowy. Ponadto został zaprojektowany tak, aby obejmował głowę w stopniu niespotykanym we wszystkich hełmach z najwyższej półki. Zgodnie z teorią Szwedów powinien zapewniać optymalną ochronę. Ciekawa jest też możliwość zastosowania czujnika zderzenia, tzw. IceDot, w kasku z tyłu głowy. Ma to coś w rodzaju systemu powiadamiania awaryjnego, który wysyła sygnał do telefonu komórkowego w przypadku upadku. Następnie automatycznie wysyła SMS-a do najbliższego oddziału ratunkowego.
,de Oktal jest wytwarzany w procesie InMold. Jego dopasowanie jest wygodne, siedzisko można regulować w mgnieniu oka za pomocą pętli zamykających i paska z tyłu głowy. Jednak ze względu na swój rozmiar, wielu jeźdźcom może na początku przyzwyczaić się do tego kasku. Jeśli jednak weźmiesz pod uwagę krytykę wystosowaną rok temu pod adresem hełmów aero ze względu na ich wygląd i obecne rozpowszechnienie, niektóre opinie prawdopodobnie szybko się zmienią.
Jedynym mankamentem Oktal: Połączenie jest nieco trudne w przypadku niektórych okularów. Nie wynika to jednak bynajmniej z optyki, a raczej od długości zauszników. W przypadku niektórych okularów uderzają one w paski, zmniejszając w ten sposób komfort noszenia. Jeśli lubisz wtykać okulary w otwory wentylacyjne podczas jazdy, nie musisz się martwić. Specjalnie włożone podkładki zapewniają okularom niezbędne wsparcie.
//Wniosek
POC Oktal zdecydowanie zwraca uwagę. I słusznie. W końcu próbuje iść własną drogą. Jeśli chodzi o wygląd, od razu się udaje. Dopasowanie jest również dobre od samego początku. Chociaż kask jest stosunkowo duży, nigdy nie jest tak naprawdę niewygodny. Przyczynia się do tego z pewnością również jego niska waga. Nie ma co do tego wątpliwości Oktal POC atakuje rynek kasków dla kolarzy wyścigowych. Szanse na to, że Szwedzi wyjdą zwycięsko z pojedynku, biorąc pod uwagę dobrze przemyślane cechy, są całkiem niezłe.
//Najważniejsze cechy produktu
- wyrafinowana koncepcja bezpieczeństwa
- niska waga
- dobre dopasowanie
- łatwa regulacja
//cena i sieć
- o 190,00 Euro
- www.poc-sports.com
Torstena Wombachera mówią
Hej, w kasku POC Octal działają 2 rozpórki z ustawieniem 1-5. Jak możesz to wyregulować.