Dzięki swoim modelom XDuro Winora jest jednym z pionierów w zakresie ePerformance. Próbowaliśmy dowiedzieć się, o co dokładnie w tym wszystkim chodzi i poprosiliśmy o wywiad Susanne Puello, Dyrektor Zarządzającą Haibike.
Pani Puello, w 2010 roku zaprezentowała Pani pierwszy rower o nazwie XDuro. Długi czas dla e-rowerów. Co się znacząco zmieniło od tamtego czasu?
Sukces serii XDuro opiera się na fakcie, że od samego początku poważnie podchodziliśmy do rozwoju sportowego e-roweru górskiego. Nawet w przypadku pierwszego modelu nie chcieliśmy przerabiać roweru górskiego i doposażać go w silnik, ale opracować eBike zdolny do jazdy w terenie, który jest zwinny w prowadzeniu i na którym można jeździć również w trudnym terenie.
Tej przewodniej zasadzie pozostaliśmy wierni do dziś. W naszej ofercie nie znajdziesz roweru, który nie spełniałby swoich obietnic. Od przyszłego sezonu możemy zaoferować gamę pojazdów terenowych, która obejmuje klasy skoku zawieszenia 120, 150 i 180 milimetrów oraz wszystkie trzy rozmiary kół. Poszerzyliśmy również odnoszący sukcesy obszar eTrekking i eCross. Nowością od 2014 roku są modele XDuro eRace. XDuro-Superrace, nowa maszyna wyścigowa do miasta i XDuro-Race, rasowy rower, który jest dopuszczony do ruchu ulicznego i obsługuje prędkość do 45 kilometrów na godzinę.
# Susanne i Felix Puello w rozmowie z Angelą Markel. Kanclerz otworzył w tym roku Eurobike.
Dokąd zmierza podróż? Jak będą wyglądać modele w 2018 roku?
Rowery ePerformance to bardzo skomplikowane pojazdy i nie mają wiele wspólnego z klasycznym rowerem. W tej kategorii znacznie wydłużył się czas opracowywania i cykle życia produktów. Za pięć lat nasze rowery będą wyposażone w mocniejsze systemy, pojemność akumulatorów będzie nadal rosła, a rowery staną się lżejsze. Oprócz jeszcze głębszej oferty, w ciągu najbliższych pięciu lat rozwinie się niezależny rynek, który obejmie rowery i motocykle.
Seria XDuro to zauważalnie ważna gama modeli dla Haibike. Na co stawiasz? Co potrafi XDuro, czego nie może inny e-rower?
Klasyczne rowery elektryczne oferują znaczną wartość dodaną w nowoczesnej mobilności, takiej jak mobilność w śródmieściu, dojazdy do pracy na średnich i długich dystansach lub efekt jazdy na rowerze znacznie bardziej niż w przypadku klasycznego roweru, i będą nadal kształtować uliczny krajobraz w przyszłości. Generalnie właściwości te mają raczej charakter kompensacyjny, eBike mi służy i dojeżdżam do pracy bez pocenia się, mogę przewieźć więcej bagażu itp.
Seria XDuro to pierwsza seria eBike, która nie realizuje kompensacyjnego charakteru, ale raczej sportowe podejście. W tym kontekście mówimy o ePerformance: kierowca XDuro będzie nadal dawał z siebie 100 procent i przekraczał granice możliwości. XDuro nie ma za zadanie kompensować rzekomej słabości swojego sterownika, ale wręcz przeciwnie, wspiera pobór mocy.
Co ciekawe, wielu rowerzystów XDuro mówi nam, że używa XDuro do ćwiczeń nawet bardziej niż na swoim klasycznym rowerze górskim. W międzyczasie zadomowiło się u nas pojęcie Superman Effect, bo każdy kierowca przełamie swoje dotychczasowe limity na podjazdach i dystansach, frajdy z tego płynącej nie da się opisać słowami.
Orientacja wydaje się bardzo sportowa - czy XDuro wyraźnie nie jest kołem dla nowej e-mobilności? Kto jest grupą docelową – zwłaszcza futurystycznie wyglądający wyścig XDuro?
Przeciwnie! Nie wydaje mi się, żeby nowa e-mobilność miała jakiekolwiek znaczenie "przerobione samochody" lub "rower" więcej. Pojawiają się teraz wyraziste klasy pojazdów o wysokich standardach projektowych, które ucieleśniają nowy styl życia. Rowery elektryczne, takie jak XDURO Superrace lub Urban z częściowo zintegrowanym systemem oświetlenia, są pionierami nowej e-mobilności w centrach miast. Grupą docelową tej mobilności są świadomi stylu młodzi ludzie, otwarci na nowości.
Schreibe einen Kommentar