Specjalista od kasków i ochraniaczy POC robi największy krok w swojej wciąż młodej historii firmy: dzięki koncepcji AVIP Szwedzi wkraczają na scenę rowerów szosowych z portfolio kasków do rowerów wyścigowych i kompletną linią odzieży. Dodatkowo POC oferuje specjalne okulary drogowe oraz niezależny system bezpieczeństwa.
W ubiegłym roku rozpoczęła się premiera kasku do jazdy na czas "tempo" reprezentuje początek ścieżki, którą teraz podąża POC. Z kaskami (Octal, Octal Aero), goglami (Do Blade) i kompletną kolekcją odzieży (Essentials) w zwykłym, czystym stylu, POC będzie oferować sprzęt do rowerów szosowych od stóp do głów od następnej wiosny. „Zawsze postrzegaliśmy scenę rowerów szosowych jako naturalny kolejny krok w naszym rozwoju”, założyciel i dyrektor generalny POC, Stefan Ytterborn, wyjaśnia strategiczną decyzję dotyczącą nowego segmentu: „Naszą intencją było opracowanie nowych rozwiązań, pomysłów i innowacji w celu poprawy bezpieczeństwa, ochrony i wydajności. Rezultatem jest AVIP, wizja stworzona we współpracy z najlepszymi naukowcami w dziedzinie technologii, aerodynamiki i medycyny”.
Aby móc zrealizować tę wszechstronną wizję, oprócz istniejącego POC Lab utworzono WATTS Lab ze specjalnym działem badawczo-rozwojowym, do którego dołączyli również dwaj specjaliści od wydajności Robby Ketchell ze Slipstream Sports i Pontus Wettrell z Semcon. Aby zapewnić lepszą wydajność przy niższym zużyciu energii, wszystkie nowe produkty POC zostały zoptymalizowane i przetestowane w tunelu aerodynamicznym. Cała koncepcja AVIP narodziła się dzięki licznym badaniom i opracowaniom, począwszy od kolorów i kontrastów, widoczności, psychologii ruchu drogowego po aerodynamikę i technologie cyfrowe. Oznacza to cztery elementy, które odzwierciedlają rdzeń wizji POC:
- Uwaga: Aby zwrócić uwagę innych użytkowników dróg wszystkimi pięcioma zmysłami — indywidualnie lub łącznie — w ciągu milisekund
- Widoczność: optymalizacja własnej widoczności w różnych sytuacjach i scenariuszach poprzez grę kolorów, kontrastów, wzorów i ruchów
- Interakcja: Poprawa komunikacji między użytkownikami dróg dzięki nowoczesnej technologii
- Ochrona: Utrzymywanie ryzyka obrażeń w przypadku upadku na jak najniższym poziomie to podstawowa filozofia POC
Korzystając z wiedzy zdobytej na podstawie badań, firma POC zaprojektowała następnie specjalną koncepcję kolorystyczną składającą się z fluorescencyjnego pomarańczu i wysokokontrastowej optycznej bieli oraz granatowej czerni. Jasny kolor może odzwierciedlać do 90 procent koloru w widmie wizualnym. Kolory fluorescencyjne, takie jak te stosowane w kamizelkach odblaskowych, odbijają od 200 do 300 procent. Niektóre badania wykazały, że może to wykrywać obiekty nawet 5,5 razy szybciej. Na przykład rowerzysta w fluorescencyjnym ubraniu jest rozpoznawany przez kierowcę samochodu jako użytkownik drogi z odległości 670 metrów, podczas gdy rowerzysta w ciemnym ubraniu jest zauważany dopiero z odległości 120 metrów. Istotnym celem jest również jak najszybsze rozpoznanie rowerzysty jako takiego, a nie tylko niezidentyfikowanego obiektu.
Istotne są tu również kontrasty: z jednej strony kolory wyróżniające się na tle tła, a z drugiej takie, które odbiegają od bezpośrednio sąsiadujących barw. Oprócz fluorescencyjnego pomarańczu, do tego celu wybrano Optic White, który diametralnie różni się od wielu kolorów, oraz Navy Black, który zapewnia silny kontrast z tymi dwoma kolorami.
W celu zwiększenia prawidłowej i jak najszybszej pomocy rowerzystom nawet po wypadku, POC opracował własny system informacyjny. ICE Tag to kod QR na kasku, który zawiera informacje medyczne o kolarzu, takie jak imię i nazwisko, wiek, grupa krwi, alergie itp. Można to zeskanować za pomocą smartfona, a tym samym przyczynić się do optymalnej pomocy w nagłych wypadkach. Ponadto POC współpracuje z firmą ICEdot, która opracowała czujnik zderzenia, za pomocą którego można samodzielnie zlokalizować rowerzystę, który uległ wypadkowi za pomocą GPS.
Kompletna koncepcja AVIP z kaskami, okularami i kolekcją odzieży zostanie po raz pierwszy zaprezentowana publicznie od 2 sierpnia 103 r. na targach Eurobike (hala B28/stoisko 2013) we Friedrichshafen.
Schreibe einen Kommentar