Test: Każdy czytelnik, który ma zamiłowanie do rowerów, prawdopodobnie zna Specialized - ale wielu nie wie, że amerykański producent od kilku lat również z powodzeniem rozwija i produkuje opony. Przyjrzeliśmy się oponom zimowym z Icebreaker 138.
profil
Profil opony Specialized na pierwszy rzut oka wygląda niezwykle obiecująco: duża głębokość profilu, klocki ułożone w kierunku jazdy z poprzecznymi rowkami i hojnie rozstawione obiecują dobrą przyczepność na śniegu i lodzie. Interesujące jest rozmieszczenie kolców: 138 metalowych nitów znajduje się bardzo daleko w obszarze krawędzi opony. Teoretycznie takie umiejscowienie powinno umożliwić kierowcy zmianę charakterystyki opony poprzez regulację ciśnienia powietrza.
Praktyka – asfalt
Specialized podaje ciśnienie od 138 do 2,7 bara dla Icebreaker 5,9 (krzywe wartości wynikają z przeliczenia z PSI). Jesteśmy odważni i napełniamy wąż 6 barem i ruszamy. Od pierwszego naciśnięcia na pedały jesteśmy wręcz entuzjastycznie nastawieni: opona jest wyjątkowo cicha jak na oponę z kolcami, a opory toczenia są zaskakująco niskie. Powodem tego jest dobrze przemyślane rozmieszczenie kolców: pod wysokim ciśnieniem metalowe nity umieszczone na krawędzi prawie się nie dotykają podczas jazdy na wprost. Jeśli jednak pochylisz się i motocykl wejdzie w zakręt, hałas w tle wzrośnie, a przyczepność na asfalcie lub innych twardych powierzchniach, takich jak pokrywy włazów, zmniejszy się. Wymagana jest więc tutaj pewna ostrożność.
Praktyka – lody
Zanim wyruszymy na lód z Icebreakerem 138, obniżamy ciśnienie do trzech barów, co oznacza, że opona ma znacznie większą powierzchnię na drodze. Opory toczenia wyraźnie wzrastają, podobnie jak przyczepność: chociaż opona ma tendencję do ślizgania się po lodzie podczas hamowania i pokonywania zakrętów, nadal łatwo ją kontrolować. Przy dostosowanym stylu jazdy i tak nie mogliśmy znaleźć żadnych problemów z przyczepnością.
Praktyka – śnieg
Jesteśmy również pod wrażeniem osiągów Icebreaker 138 na śniegu: opona zapewnia niezawodną przyczepność, również dzięki dużej powierzchni styku o szerokości 38 mm. Jedyną krytyką jest tendencja opony do zapychania się śniegiem iw rezultacie dużej utraty przyczepności. Śnieg można szybko usunąć z opony lekkim stuknięciem, ale nie zawsze jest to łatwe w ruchu miejskim.
[siatka ceny]
Schreibe einen Kommentar