Testuj motocykle wyścigowe aero z tarczą 2019: kluczowe dane i pole testowe
W ostatnich latach nowoczesne motocykle wyścigowe aero stały się nowymi wszechstronnymi motocyklami dla miłośników asfaltu. Szybkobieżne motocykle były kiedyś prawdziwymi specjalistami – tak, szybkie, ale zwykle dość ciężkie, niewygodne i ogólnie bardziej dla „prawdziwych” kierowców. Jednak znaczne postępy w przetwarzaniu węgla były w stanie w dużej mierze zrekompensować niedogodności związane z wagą i komfortem, a nowoczesne hamulce tarczowe sprawiają, że motocykle są łatwe do kontrolowania dla „wszystkich”. Zapraszając Was do naszego testu nie ustaliliśmy górnej granicy cenowej: celowo chcieliśmy wystawić do wyścigu topowe modele poszczególnych producentów. Wszystkie motocykle mają wspólne hamulce tarczowe i – co nie jest niespodzianką, biorąc pod uwagę wymagania – ramę z włókna węglowego.
Przetestuj rowery szosowe aero z tarczą 2019: tor testowy i kierowca
Plac testowy dla naszych szybkich motocykli znajdował się na południe od Alp w pięknym Południowym Tyrolu. Ulice i zaułki jeszcze dalej, z dala od ryczącego ruchu samochodowego, nieustannie wiją się w górę jak z bajki tego regionu. Jeśli nie weźmiesz białych olbrzymów pod koła, często po podjeździe możesz spodziewać się pięknych płaskowyżów, na których rowery mogą nie tylko potwierdzić swoje walory prędkościowe, ale także muszą stawić czoła przysłowiowym, nieustannie zmieniającym się wiatrom. Nasz redaktor ds. motocykli wyścigowych i zawodowiec Lotto-Kernhaus, Flo Nowak, zasiedli na siodełku motocykli testowych.
Przetestuj rowery szosowe aero z tarczami 2019: to się wyróżniało
Zgodnie z obecnym trendem wszystkie nasze rowery mają stosunkowo szerokie opony. Wszędzie montowano opony o szerokości 25 mm, w Specialized nawet wewnętrzne turbo w 26 mm. To, co jeszcze kilka lat temu wydawało się nie do pomyślenia przy tego typu rowerach, nabiera sensu w świetle ustaleń z ostatnich lat: szerokie opony też lepiej współgrają aerodynamicznie z szerokimi felgami, dodatkowa objętość poprawia komfort, a także zmniejsza opory toczenia na drogach, które nie są do końca idealne . Zintegrowane kokpity aerodynamiczne nowoczesnych motocykli nie są równie zaskakujące, ale przynajmniej tak samo godne uwagi. Wielu producentów opracowało tutaj własne rozwiązania: Scott, Specialized, Trek czy Giant idealnie dopasowują kierownicę i mostek do całego systemu. Inni producenci często polegają na kokpicie Vision Metron. różnice? Obecny, ale marginalny.