Test rowerów dziecięcych: uwaga rodziców dzieci w wieku od pięciu do ośmiu lat: oto jedenaście 20-calowych rowerów dziecięcych, których sportowy, zredukowany design kryje w sobie wiele użyteczności – przynajmniej w większości przypadków. Możesz również uzyskać wysokiej jakości materiały w niskich cenach, co zapewnia dużo radości z jazdy.
Zaprojektowanie dobrego roweru dziecięcego jest albo bardzo łatwe, albo prawie niemożliwe — w zależności od tego, na który z naszych jedenastu rowerów testowych spojrzysz. Velomotion prosił różnych producentów o „sportowy” 20-calowy model – nie rower szkolny z bagażnikiem, błotnikami i oświetleniem, ale coś na wycieczki rekreacyjne i wycieczki po asfaltowych i nieutwardzonych ścieżkach, plus może na taki czy inny objazd do Teren. Pamiętaj, że 20 cali – rower przeznaczony dla dzieci w wieku od pięciu do ośmiu lat, o wzroście od 115 do 130 cm i wadze od 20 do 30 kilogramów. Mały człowiek, któremu daleko jeszcze do wyczynów nastolatka czy nawet dorosłego pod względem motoryki, siły i zdolności poznawczych.
Postawiliśmy to na pierwszym miejscu, aby było jasne, że wymagania stawiane rowerowi dziecięcemu radykalnie różnią się od wymagań stawianych rowerowi pełnowymiarowemu, niezależnie od marki i modelu. Zaczyna się od tego, że dziecku w tym wieku w zasadzie wystarczy jeden rowerek, z którego można korzystać wszędzie – do przedszkola, szkoły, w czasie wolnym i na wycieczki. Małe dzieci nie potrzebują floty rowerów miejskich, wyścigowych i górskich, które wielu dorosłych ma w swoich piwnicach – raczej szeregu różnych pojazdów, takich jak rowery, hulajnogi, deskorolki itp.
Test rowerów dziecięcych: odpowiedni do codziennego użytku, sportowy... a może jedno i drugie?
To, jaki rower dziecięcy znajdzie się w piwnicy, zależy w dużej mierze od rodziców: jeśli sami jeżdżą na rowerze tylko okazjonalnie lub może niezbyt często, to dadzą dziecku typowy trzybiegowy model ze wszystkimi dodatkami – typowy rower szkolny, z którym nie można się pomylić. Jeśli jednak mama i tata sami są aktywnymi rowerzystami na co dzień, a nawet uprawiają sport na drodze, będą cenić inne rzeczy: na przykład niską wagę i płynną pracę – z których żadna nie jest domeną modeli z przerzutkami w piaście, światłami, bagażnikami , osłony łańcucha i tak dalej. Wiele z nich nie jest tak naprawdę potrzebnych. Zamiast zainstalowanego na stałe systemu oświetlenia, w razie potrzeby można zainstalować światła akumulatorowe, a także samodzielnie kontrolować ich użycie, zwłaszcza że sześcio- lub ośmioletnie dziecko nie powinno samotnie jeździć na rowerze po ciemku. Bagażnik też nie jest bezwzględnie konieczny, tym bardziej, że jego zastosowanie jest ograniczone. Rodzice mogą przewozić bagaże dzieci na wycieczki, a plecaki i tornistry i tak można nieść na ramieniu w drodze do przedszkola i szkoły. A zamiast mocowanych na stałe, ciężkich metalowych błotników, można zamontować plastikowe ochraniacze z sektora MTB.
To jasno pokazuje, że „sportowy” rower dziecięcy z pewnością może nadawać się do codziennego użytku – a dzięki dwóm wspomnianym właściwościom i tak przewyższa konwencjonalne rowery dziecięce: wagę i płynność jazdy. Ten pierwszy jest przez niektórych ekspertów klasyfikowany jako mało ważny, ale w stosunku do wagi rowerzysty normalny rower dziecięcy jest wyjątkowo ciężki. Siedmioletnie dziecko waży średnio 25 kilogramów, ale musi przenieść rower ważący dwanaście kilogramów i więcej – nic dziwnego, że ma z tym problemy. Ponadto wiele rowerów szkolnych jest wyposażonych we wspomniane już trzybiegowe piasty - często bardzo proste przykłady, które są prawdziwymi pożeraczami mocy o słabej wydajności: Utrudniają pedałowanie, a jeśli dziecko puści, hamuje. Lekki rower z przerzutkami jest tutaj wyraźnie lepszy; opłacają się również wysokiej jakości opony o niższych oporach toczenia.
W tym momencie jednak kwestia sportowego charakteru może się przewrócić – a mianowicie, czy oznacza to sprzęt z podzespołami, które dają pozory użyteczności i funkcjonalności, a tak naprawdę są wadą. Obejmuje to wszystko, co zwiększa wagę bez zapewnienia funkcjonalnego odpowiednika, takie jak widelce amortyzowane z tak wysokim momentem rozruchowym, że prawie nie reagują lub reagują tylko na ekstremalne uderzenia, bardzo szerokie opony, które są przewymiarowane lub skomplikowane dla potrzeb od sześciu do ośmiu lat olds Circuits, których zakres tłumaczenia nie odpowiada rzeczywistości użytkowania przez mniejsze dzieci. Oczywiście takie komponenty nie są określone przez pomyłkę. Działają jak przynęta, która sugeruje przygodę i zabawę w terenie, ale nie zmieniają jeźdźca w rowerzystę górskiego, tak jak zabawkowy miecz nie zmienia cię w pogromcę smoków. I nie tylko dzieci się na to nabierają; dość często to niedoinformowani rodzice dają się olśnić zalewowi technologii.
Test rowerów dziecięcych: producenci na dobrej drodze
W końcu: z naszych jedenastu motocykli testowych sześć waży nieco mniej lub znacznie mniej niż dziesięć kilogramów; tylko trzy przenieść dwanaście kilogramów. Te trzy są wyposażone w amortyzowane widelce; jeden z nich nawet działa do pewnego stopnia. Poza jednym wszyscy producenci wyposażają swoje rowery tylko w jedną zębatkę, aby dzieci nie zgubiły się w dżungli sprzętu. W większości przypadków zdrowy rozsądek dominuje także w kwestii pozycji siedzącej, a większość rowerów wyposażona jest w opony przystosowane do warunków użytkowania mniejszych dzieci. I ostatecznie na polu testowym są tylko dwa motocykle, które naprawdę trzeba odradzać. Wszystkie inne mogą być używane na wycieczki iw życiu codziennym, niektóre mogą być wyposażone w stałe błotniki, a gdzieniegdzie są nawet wyposażone w praktyczną stopkę boczną.
Co ciekawe, jeśli chodzi o rowery dziecięce, nie zawsze można kierować się ceną: najtańszy rower jest w górnej części średniej pod względem jakości, podczas gdy tylne światło jest dość drogie i kosztuje dobre 400 euro. Wynika to z faktu, że złożona technologia kosztuje, nawet jeśli jest bezużyteczna. W każdym razie nie należy zapominać, że dobre rowery dziecięce są również bardzo poszukiwane na rynku używanym. Po dwóch latach częstego użytkowania nadal można kupić połowę oryginalnej ceny; Nie musisz więc być przesadnie oszczędny. Ale dość wstępów – kurtyna w górę na listę najlepszych rowerów Velomotion dla dzieci.
Test roweru dziecięcego 2019: Wypróbowałem 11 20-calowych modeli
Test rowerów dziecięcych 2019: W ciągu ostatnich kilku tygodni wraz z dziewięcioma małymi testerami wypróbowaliśmy i przetestowaliśmy łącznie jedenaście rowerów dziecięcych z 20-calowymi oponami. Jakie wnioski uzyskaliśmy, na co zwrócić uwagę przy zakupie roweru dziecięcego i jakie modele są godne polecenia. Aktualizacja 2021: Co się stało? Nawet jeśli artykuł z 2019 […]
testy: Test: Woom 4 - lekki bez większych słabości
Test rowerów dziecięcych: Po założeniu w 2013 roku austriacki producent rowerów dziecięcych Woom rósł w siłę. Dziś proste rowery przed przedszkolami i szkołami nie są już niczym niezwykłym. Woom 4 pokazuje dlaczego: niska waga, przemyślane wyposażenie i uczciwa cena. Woom numeruje swoje motocykle od 1 (koło) do 6 (26-calowe); [...]
testy: Test: Orbea MX 20 Team - wszechstronny dziecięcy MTB z Hiszpanii
Test roweru dziecięcego: Wraz z zespołem Orbea MX 20 producent z Kraju Basków wysyła do wyścigu wysokiej jakości, rozsądnie wyposażony i wszechstronny rower dziecięcy. Pomimo grubych, ale niezbyt ciężkich opon i hydraulicznych hamulców tarczowych, waga pozostaje poniżej magicznej granicy 10kg. Hiszpański producent przedstawia dziecięcy rower górski, który swoim dyskretnym, powściągliwym wyglądem nie […]
testy: Test: Bulls Tokee Lite 20 - Dobrze przemyślany i odpowiedni do codziennego użytku
Test roweru dziecięcego: Bulls Tokee Lite 20 początkowo przyciąga wzrok dość nietypowym kształtem ramy, który przekonuje w praktyce. W przeciwnym razie rowerowi dziecięcemu Bulls nie można nic zarzucić. Tokee w testowym kolorze naturalnie spodobało się zwłaszcza dziewczętom; jednak jest również dostępny w kolorze srebrno-niebieskim. Przy wadze 9,4 kg, czyli […]
Ośmistrzałowy X-Coady 20: Niedrogi wszechstronny produkt dla dzieci
Test roweru dziecięcego: Eightshot? Nigdy nie słyszane? Nic dziwnego, w końcu marka nie istnieje na rynku od bardzo dawna - ale za nią stoją eksperci od rowerów dziecięcych z Puky. Czy można odczuć wieloletnie doświadczenie w Eightshot X-Coady 20? Eightshot ma raczej prostą stylistykę i wygląda na „dorosłą” ze spójnym wystrojem ramy, siodełka i obręczy. [...]
testy: Test: Frog Frogbike 55 – Niedrogi i lekki
Test roweru dziecięcego: Frogbike 55 przekonuje swoją niską wagą i dobrym wyposażeniem za rozsądną cenę. Geometria ramy jest nieco inna niż u konkurencji - ale to nie musi być złe. Frogbike w stylu „Union Jack” od razu przemawia do wielu dorosłych; optyka nie spodobała się naszym testowym dzieciom. Główną atrakcją jest oczywiście […]
testy: Test: Early Rider Trail - Szlachetny rower dziecięcy na szlaki i asfalt
Test roweru dziecięcego: Early Rider Trail wyróżnia się na polu testowym prostym, wysokiej jakości wyglądem i wydaje się być trochę zbyt dorosły jak na rower dziecięcy. Bezsporne jest natomiast wysokiej jakości wyposażenie oraz niska waga. Angielska firma Early Rider reprezentuje nową generację dostawców rowerów dziecięcych, którzy zaspokajają zapotrzebowanie na lekkie, sportowe modele [...]
testy: Test: Scott Roxter 20 – rower górski w formacie mini
Test roweru dziecięcego: Scott Roxter 20 zwraca moją uwagę jaskrawymi neonowymi kolorami i wysokiej jakości wyposażeniem. Ale jak wypada w całym pakiecie? Sportowy Scott Roxter ściśle nawiązuje do wyglądu marki i przemawia zarówno do rodziców, jak i dzieci. Wysokiej jakości konstrukcja ramy jest widoczna w szczegółach: [...]
testy: Test: Bergamont Bergamonster 20 Plus – Mocny mini MTB
Test roweru dziecięcego: Atrakcyjny cenowo Bergamont Bergamonster 20 Plus wyróżnia się grubymi oponami, które są zarówno przekleństwem, jak i błogosławieństwem dla świeżego niebieskiego roweru dziecięcego - oferują nieco bardziej doświadczonym młodym rowerzystom pewne dodatkowe bezpieczeństwo w terenie, hamując skądinąd udany rower na co dzień, ale też coś. Niebieska bergamotka budzi […]
testy: Test: Specialized Riprock – MTB dla dzieci z nadwagą
Test roweru dziecięcego: Jako jeden z najlepszych producentów rowerów sportowych, nasze oczekiwania wobec Specialized Riprock były odpowiednio wysokie. Fakt, że można je było spełnić tylko częściowo, wynika w szczególności z dużej wagi, przekraczającej 12 kg. Dzięki amortyzowanemu widelcowi, mocnym oponom i hamulcom tarczowym Specialized spodobał się zwłaszcza chłopcom spośród naszych małych testerów; poznaj rodziców rowerzystów […]
testy: Test: S'Cool Faxe Race - Za dużo dobrego
Test roweru dziecięcego: S'Cool Faxe Race pokazuje, że więcej nie zawsze znaczy lepiej — amortyzowany widelec i grube, ciężkie opony sprawiają, że rower jest bardzo ciężki, nie oferując przy tym większej wartości dodanej. A szkoda, bo rowerek dziecięcy przekonuje designem i geometrią. Wizualnie S'cool jest bardzo udany: Niebiesko-zielona kolorystyka z dopasowanymi detalami [...]
testy: Test: KTM Wild Bee - Stylowy rower dziecięcy ze słabymi punktami
Test roweru dziecięcego: KTM Wild Bee jest atrakcyjny wizualnie, a technicznie z przednią przerzutką i amortyzowanym widelcem robi coś innego niż porównywalne rowery. Czy podejście działa? Z białą ramą i różowym zdobieniem na ramie i amortyzowanym widelcu, KTM z powodzeniem gra kartą dziewczyn - ten rower wyróżnia się i podoba. Rodzice cenią sobie znaną markę, która słynie z wysokiej […]