FOCUS idzie w ich ślady. Po teście e-rowerów w 2016 roku przetestowaliśmy już 60 rowerów. To największy test e-rowerów w Niemczech! Dla każdego e-roweru określono i przebadano 50 kryteriów testowych, aby uzyskać miarodajny i wiarygodny przegląd jakości e-rowerów na rynku.
W ścisłej współpracy z renomowanym laboratorium testowym Velotech ze Schweinfurtu i ekspertami rowerowymi z Velomotion.de z Lasu Bawarskiego, w ciągu ostatnich kilku miesięcy zebrano tysiące danych testowych - w tym na specjalnie opracowanym stanowisku testowym o nazwie "eRig" - i po nowym, znormalizowanym programie testowym. W przeciwieństwie do 2016 roku, w tym roku zebraliśmy dwa zakresy, aby wyniki laboratoryjne były jeszcze bardziej przydatne w codziennym użytkowaniu. W ten sposób wyznaczono zasięg na wzniesieniu o stałym 20-procentowym nachyleniu. Zakres ten jest stosunkowo niewielki, ale znaczący. I całkiem szczerze: kto jedzie swoim e-rowerem 70 kilometrów - za jednym razem - pod górę? Drugi zakres dotyczy poziomu z 25 watami osobistego wkładu kierowcy. Pomimo niskich osiągów, w dłuższej perspektywie można osiągnąć prędkości bliskie granicy 60 kilometrów na godzinę. Rezultat: nowe e-rowery pokonują teraz dystans od 120 do XNUMX kilometrów, czyli więcej niż zwykła jednodniowa wycieczka.
The FOCUS E-Bike Test 2017 – Uwzględniono te wartości z laboratorium testowego
WYDAJNOŚĆ ZASIĘGU: Nie wszystkie akumulatory mają taką samą pojemność. Jasne, mogę zajść dalej z większą baterią. Wydajność oblicza jakość akumulatora w stosunku do zużycia watogodzin na przejechany kilometr.
WSPORNIK SILNIKA: Współczynnik wsparcia wskazuje dokładnie, ile razy wydajność może osiągnąć e-rower.
WYMIARY: Rowery elektryczne są ciężkie. Zauważyliśmy jednak, że są znacznie lżejsze niż w poprzednich latach.
WAGA SYSTEMU: Jak ciężki może być kierowca i bagaż?
CZAS ŁADOWANIA BATERII: Musisz oszacować do czterech godzin, aby naładować baterię.
POZIOM HAŁASU: Rowery elektryczne z napędem na tylne koła są znacznie cichsze niż te z silnikiem umieszczonym centralnie. Głośność dysku mierzymy miernikiem poziomu dźwięku.
EFEKT HAMOWANIA: Do hamulców obowiązuje norma ISO 4210. Najważniejsze: wszystkie e-rowery zdały egzamin. Niemniej jednak skuteczność hamulców ulega znacznym wahaniom.
STABILNOŚĆ: Drogi e-rower powinien stać stabilnie i nie powinien być przewracany przez najlżejszy podmuch wiatru. Określamy siłę uciągu potrzebną do wytrącenia e-roweru (z sakwami i bez) podczas postoju.
FOCUS E-Bike Test 2017 - Te punkty są określane w teście praktycznym
ZACHOWANIE KIEROWCY: Należą do nich zwrotność i stabilność, przyspieszenie, ruszanie na wzniesieniu czy (nie)komfort jazdy na rowerze z wyłączonym napędem.
ERGONOMIA: Dotyczy to obsługi roweru elektronicznego, ale także takich aspektów, jak wspomaganie pchania, montaż i demontaż akumulatora czy regulacja siodełka.
PRZENIESIENIE: Wszystkie e-rowery w teście mają dźwignię zmiany biegów – ale nie wszystko, co jest tutaj zainstalowane, ma sens. Jak precyzyjny jest obwód, jak łatwy w obsłudze? Eksperci Velomotion znają każdy system i jego „dziwactwa”.
hamulce: Najmocniejszy hamulec tarczowy niekoniecznie czyni każdy rower bezpieczniejszym. W codziennym użytkowaniu hydrauliczny hamulec szczękowy, który jest łatwy w obsłudze, często jest lepszym wyborem - ocena, dla której opinia doświadczonego eksperta jest ważniejsza niż wyniki czysto laboratoryjne.
POKAZ: Różne dyski, różne wyświetlacze, a co za tym idzie różne poziomy jakości czytelności, zawartości informacji i użyteczności. Tylko w naszym teście można było znaleźć 18 typów wyświetlaczy.