Kolarstwo: W ostatniej części prezentacji naszej drużyny na Giro d'Italia 2023 przyjrzymy się pięciu najsłabszym zespołom. Jak mogą skutecznie sprostać wyzwaniu Tour of Italy? Czy zwycięstwo etapowe jest w ogóle możliwe?
Eolo — Kometa
Zespół Eolo – Kometa jest znany wielu, ponieważ zarządzają nim między innymi Alberto Contador i Ivan Basso. Jednak w rzeczywistej działalności operacyjnej wyścigu rowerowego dwie byłe czołowe gwiazdy odnoszą stosunkowo sukcesy. Ośmiu nominowanych kierowców nie będzie aż tak powściągliwych Giro d'Italia 2023 obecny. Wyposażony jako słabszy z dziką kartą, błękit nieba musi szukać ratunku w locie. Dotyczy to przede wszystkim obu Włochów Dawid Bais i Mattia Bais zarówno do Węgrów, jak i do Węgrów Eryka Fettera i Hiszpan Diego Sewilla. Cała czwórka radzi sobie całkiem nieźle w górach, ale nie sądzisz, że są w stanie wygrać etap z tak silną grupą kolarzy. Ale mają też za to Włochów Mirco Maestri, Vincenzo Albanese i Francesco Gavazzi z Tobą. Dobrze radzą sobie na pagórkowatym terenie i często można ich jeszcze spotkać w peletonie, gdy czystych sprinterów już zostawiono w tyle. Ponieważ są również stosunkowo dobrzy w sprincie, mogą wygrać z grupą. W wysokich górach wszystko się otworzy Lorenza Fortunata centrum. 26-letni Włoch jest uważany za dobrego wspinacza, co udowodnił już podczas Giro d'Italia 2021, wygrywając etap jako solista.

Green Project - Bardiani - CSF - Faizanè
Włoska druga liga Green Project - Bardiani - CSF - Faizanè będzie rywalizować w Giro d'Italia 2023 z siedmioma Włochami i jednym Erytrejczykiem. W ostatnich latach zespół ten regularnie występował w Tour of Italy i był w stanie odcisnąć swoje piętno na wyścigu dzięki wielu próbom ucieczki. Tego samego możemy spodziewać się tym razem. Bo nie widzimy w zestawieniu klasycznego sprintera, ani doskonałego wspinacza. Twoje mocne strony leżą głównie na pagórkowatym terenie. Mimo to będą próbować ucieczki na prawie każdym etapie. Podczas gdy to Luca Covili i Samuele Zoccarato i Aleksander Tonelli są bardziej skłonni spróbować w górach, może Dawid Gabburo a przede wszystkim Filippo Fiorelli, jak również Erytrejczyków Henoka Mulubrhana spróbuj także na nieco bardziej płaskich etapach. Potrafią też dobrze podjeżdżać pod górę, ale mają też przyzwoity sprint. Filippo Magli i Marcina Marcellusiego biorą udział w swoim pierwszym Grand Tour i prawdopodobnie nie zbliżą się do wygrania etapu.

Intermarché – Cyrk – Wanty
Zespół Intermarché – Circus – Wanty jest znacznie bardziej wszechstronny. Z Włochem Nicolo Bonifazio i Belg Arne Marita masz do dyspozycji dwóch szybkich kierowców. Będą mieli trudności z najlepszymi gwiazdami, ale przynajmniej istnieje realna szansa. Jeśli zrobi się trochę pagórkowaty, Norweg może Sven Erik Bystrom zacznij tankować. Pokonuje podjazdy znacznie lepiej niż jego dwaj koledzy. Jeśli sprint nie wchodzi w grę, a profil jest ciężki, ale nie za ciężki, Belg może się odważyć Laurentsa Huysa i włoski Simone Petilli poza osłoną. Oboje lubią spacerować w grupach, aw dobry dzień może dojść do udanej próby ucieczki. Osobowość niemieckiego Belga jest ekscytująca Laurence’a Rexa. Właściwie woli bruk. W zespole jest zdecydowanie prawdziwym numerem domu na poziomie. Dotyczy to Estończyków w górach Czysto Taaramäe – i to od wielu lat. 36-latek wygrał już dwa etapy Vuelta a Espana i jeden Giro d'Italia. Wydaje się jednak, że jego najlepsze dni dobiegły końca. Włoch powinien dobrze spisać się na pagórkowatych odcinkach Lorenza Roty być najsilniejszym człowiekiem Intermarché - Circus - Wanty.

Arkea – Samsic
W Arkea – Samsic jest od lat Warren Barguil gwiazda. Również o godz Wycieczka z Włoch Tak będzie w 2023 roku. A Francuz z pewnością jest w stanie zająć miejsce w pierwszej dziesiątce w klasyfikacji generalnej, jeśli będzie w szczytowej formie. Jego rodak będzie bardziej koncentrował się na zwycięstwach etapowych Maksym Bouet. 36-latek uwielbia wkradać się do grup z całym swoim doświadczeniem. Zwłaszcza, gdy drogi są pod górę. Znacznie młodszy, ale wyposażony w podobny profil kierowcy Thibaulta Guernaleca z Francji, Michela Riesa z Luksemburga i Aleksander Verre z Włoch. Podczas gdy dwaj pierwsi mają już za sobą Grand Tour, trzytygodniowa krajowa trasa to dla Verre nowe terytorium. Aby całkowicie i mocno wyposażyć drużynę we wszystkich obszarach, kierownictwo zespołu Arkéa – Samsic nominowało również trzech silnych pilotów sprinterskich. holender Davida Dekkera musi być najszybszy z nich, ale od czasu do czasu mógł też jechać z Francuzem Klemens Russo zamiana ról. Tak czy inaczej, zobaczymy ich w sprintach grupowych – miejmy nadzieję, że będą dobrze ustawieni Alana Riou.

Corratec-Selle Italia
Świeżo założona, a następnie bezpośrednio zaangażowana w Giro d'Italia 2023, to włoska druga dywizja Corratec - Selle Italia. Najbardziej znanym zawodnikiem w drużynie jest bez wątpienia Walerio Conti. W wieku 30 lat Włoch jest u szczytu kariery kolarskiej i może pochwalić się wieloma sukcesami w swojej dotychczasowej karierze. Między innymi wygrał etap Vuelta a Espana. Jest stworzony do grup na pagórkowatych odcinkach, z których mógłby wygrać dzień dzięki dobremu przyspieszeniu. Aleksander Koniczew i Nicolas Dallas Valle mają swoje mocne strony w sprincie. Wspólnie spróbują wydobyć jak najwięcej ze swojego zespołu w sprincie grupowym. Jako klasyczna jazda na czas Brytyjczykowi wolno Charliego Quartermana być wyznaczony. Na pierwszym i dziewiątym etapie będzie próbował zwrócić na siebie uwagę. Skład uzupełnia o Stefano Gandin, Alessandro Iacchi i Veljko Stojnic i Karol Wacek.
