Nowości produktowe: Giant Propel jest jednym z najbardziej uznanych aerobike'ów w profesjonalnym peletonie i przez lata był w stanie wygrać wiele ważnych wyścigów. Dzięki całkowicie nowemu opracowaniu Giant przenosi swoje modele Propel na wyższy poziom i ma na celu zaoferowanie karbonowej ramy o ulepszonej aerodynamice, wydajności i możliwości regulacji w porównaniu z poprzednią generacją. Według producenta jest to bardziej wszechstronny i sprawny wybór dla kolarzy szosowych zorientowanych na osiągi. Wraz z Giant Propel Advanced SL, Propel Advanced Pro i Propel Advanced, nowa gama Propel obejmuje łącznie trzy serie modeli.
Jeszcze zanim nowy Giant Propel został zaprezentowany publiczności, zdążył wyrobić sobie markę w profesjonalnym peletonie, a nawet zapewnił sobie kilka zwycięstw etapowych na tegorocznym Tour de France. Od teraz miłośnicy jazdy na rowerze i rowerzyści hobbyści mogą również korzystać z wydajności plus nowego rozwiązania i oczekiwać lepszej aerodynamiki, wyższej wydajności i przyjaznej dla użytkownika regulacji.
Po latach rozwoju i testów zarówno w tunelu aerodynamicznym, jak i na drodze, flagowy model nowej gamy, Propel Advanced SL, został zaprezentowany światu w lipcu, kiedy sprinter Dylan Groenewegen z Team BikeExchange-Jayco wypuścił trzeci etap Tour de France wygrał. Trzynaście dni później kolega z drużyny Groenewegena, Michael Matthews, udowodnił, że nowy Propel potrafi więcej niż tylko sprint, rozpoczynając samodzielny atak i prowadząc swoją aerodynamiczną maszynę do zwycięstwa na górzystym 14. etapie.
Nowy Propel oferuje nie tylko sprawdzony w wyścigach stosunek sztywności do masy, ale także dynamiczne prowadzenie z lepszą kontrolą w różnych sytuacjach. Od gładkiego asfaltu po bardziej wyboiste drogi, od ostrych podjazdów po szybkie zjazdy. Oprócz ulepszonej aerodynamiki, odchudzone zostały również wsporniki siodełka i opracowano nową sztycę Vector, aby poprawić jakość jazdy. Dostępne są dwie wersje: zintegrowana sztyca Vector w Propel Advanced SL i standardowa regulowana sztyca Vector w Propel Advanced Pro i Propel Advanced.
Nowy Giant Propel z technologią AeroSystem Shaping
Wiodącą zasadą projektowania nowego Propela jest technologia AeroSystem Shaping. Zespół inżynierów zaczął używać oprogramowania do symulacji przepływu powietrza o nazwie Computational Fluid Dynamics (CFD), aby opracować kształty rur, kąty i przejścia. Doprowadziło to do zastosowania profili eliptycznych w kluczowych obszarach ramy, w tym w główce ramy, dolnej rurze i rurze podsiodłowej. We współpracy ze znanymi aerodynamikami inżynierowie wykorzystali manekina do testów dynamicznych, aby przeanalizować nie tylko motocykl, ale także kierowcę i motocykl. Proces ten został wprowadzony przez firmę Giant ponad dekadę temu wraz z pierwszą generacją Propela. Podczas gdy większość producentów rowerów zwykle używa manekina do testów statycznych, okazało się, że tylko manekin do testów dynamicznych może najdokładniej odwzorować efekty pedałowania przez rowerzystę przy różnych prędkościach wiatru i pod różnymi kątami. W przeciwieństwie do ludzkiego kierowcy, manekin testowy może utrzymywać precyzyjną, powtarzalną pozycję i ruch nóg.
Przód, w którym najważniejsza jest aerodynamika, ma zakrzywione linie i kształt ściętej elipsy, aby zminimalizować opór powietrza. W ramach tego holistycznego podejścia istnieją dwa różne koszyki na butelki zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki, jeden na rurę dolną, a drugi na rurę podsiodłową, aby jeszcze bardziej zminimalizować opór.
Jeśli chodzi o poprawę aerodynamiki, nowa kierownica i mostek Contact SLR Aero również odgrywają ważną rolę, ponieważ zmniejszają również opór powietrza. Porównując całkowicie nowy Propel Advanced SL z poprzednią generacją, nowy model poprawia opór powietrza o 6,21 wata. Odpowiada to oszczędności czasu 27 sekund na 40 kilometrach przy 40 kilometrach na godzinę.
Nowy Giant Propel z najlepszym przeniesieniem mocy
Dla kierowców nic nie jest ważniejsze niż stosunek mocy do masy. Ważne było, aby nowy Propel był zarówno sztywniejszy dla lepszego przenoszenia mocy, jak i lżejszy. Testy Propel Advanced SL pokazują, że nowa rama jest o 9,9% sztywniejsza niż poprzednia generacja. Sztywność pedału została zwiększona o 7,5 procent. Ogólna sztywność ramy, w tym ramy i widelca, jest o 9,2 procent wyższa. W przypadku nowego Propel Advanced SL, zmniejszona waga i zwiększona sztywność skutkują wzrostem ogólnej wydajności o 26,4 procent. Ale aby zoptymalizować wszechstronną wydajność w rzeczywistych warunkach, ważną rolę odgrywają również zgodność i kontrola. Właśnie dlatego tylna połowa nowego Propela została przeprojektowana, aby zapewnić płynniejszą jazdę, dzięki czemu jest bardziej wszechstronnym rowerem. Zdaniem Gianta, dzięki zintegrowanej sztycy Vector uzyskujesz również o ponad 85 procent większą amortyzację z tyłu.
Nowy Giant Propel z łatwiejszą regulacją
Nowa, dwuczęściowa kombinacja kierownicy i mostka Contact SLR ułatwia wymianę komponentów i precyzyjne ustawienie pozycji siedzącej. Ukrywa kable i przewody przed wiatrem, a jednocześnie pozwala uniknąć złożoności związanej z w pełni zintegrowanymi konstrukcjami kierownicy/wspornika.
Nowy Giant Propel – dostępność i ceny
Nowe modele Giant Propel powinny być dostępne od listopada w następujących cenach:
- Propel Adv SL 0: 11.999 XNUMX euro
- Propel Adv Pro 1: 5.699 euro
- Propel Adv 1: 4.799 euro
- Propel Adv 2: 2.999 euro
Schreibe einen Kommentar