Nowości produktowe / E-Bike: Jako producent rowerów przeznaczonych specjalnie dla kobiet, Liv prawdopodobnie przez wiele lat budowała dobrą reputację. Po początkowym skupieniu się na rowerach sportowych od MTB po rowery wyścigowe, w ostatnich latach portfolio było systematycznie poszerzane - również w kierunku codziennego życia, miasta, turystyki. Wraz z Liv Allure E+, siostrzana marka Giant prezentuje teraz pierwszy miejski e-rower z licznymi ekscytującymi funkcjami technicznymi i nowoczesnym wyglądem.
Jako niezelektryfikowany rower, Allure od jakiegoś czasu ma stałe miejsce w asortymencie Liv. Jednak Allure E+ ma niewiele wspólnego ze swoim siostrzanym modelem poza obszarem użytkowania i nazwą: Wizualnie unosi się gdzieś pomiędzy pragmatycznym rowerem miejskim a stylowym rowerem miejskim. Rama, która jest dostępna tylko jako rama przejściowa, ma kilka fajnych detali, takich jak podwyższona dolna rura tylnego trójkąta, która umożliwia zamontowanie paska zębatego bez konieczności otwierania ramy. Mniejsze aplikacje o wyglądzie skóry i nowoczesne linie dopełniają wrażenia.
Allure E+ jest fabrycznie wyposażony w stabilny tylny bagażnik firmy MIK HD, w który wbudowano również tylne światło. Z przodu ramy znajdują się również punkty mocowania bagażnika - więc jeśli chcesz zamontować kosz lub nawet bagażnik kompaktowy, możesz to zrobić. Fajny: Reflektor zamontowany na kierownicy ma długi kabel, dzięki czemu można go również przenieść na widelec podczas montażu kosza.
Dwa systemy napędowe z baterią 500 Wh
Jak zwykle, Liv polega na wewnętrznych dyskach SyncDrive do napędu. Tutaj Liv lub Giant osadzają silniki Yamaha we własnym ekosystemie - tj. czujniki, oprogramowanie, akumulator i działanie. W zależności od wariantu wyposażenia w Liv Allure E+ zastosowano napęd SyncDrive Core lub SyncDrive Sport. Podczas gdy nieco prostszy SyncDrive Core jest oparty na Yamaha PW-CE i jest nieco bardziej poskromiony z maksymalnym momentem obrotowym 50 Nm, SyncDrive Sport oparty na Yamaha PW-SE zasługuje na swoją nazwę. Dzięki momentowi obrotowemu 70 Nm masz dużo mocy na mieście.
We wszystkich wariantach wyposażenia silnik zasilany jest z kompaktowego akumulatora w dolnej rurze o pojemności 500 Wh. Na pierwszy rzut oka może się to wydawać niewiele – i tak, w porównaniu z bezpośrednią konkurencją, pojemność jest mniejsza. Ale w przypadku Liv, oczywiście, miałeś coś na myśli; ponieważ szczerze mówiąc, w codziennym rowerze, takim jak Allure E+, zasięg powyżej 100 km nie jest konieczny. Z drugiej strony zalety mniejszej baterii wchodzą w grę znacznie bardziej. Przykład wielkości i wagi: Akumulator można łatwo wyjąć z górnej części ramy. Zauważalna jest również jego stosunkowo niska waga: około 27 kg Liv Allure E+ jest jednym z raczej lekkich rowerów w tej klasie.
Nowoczesna koncepcja obsługi
Koncepcja obsługi Liv Allure E+ jest niezwykle nowoczesna. Minimalistyczny RideControl Go znajduje się w górnej rurze, za pomocą której można włączać i wyłączać napęd oraz którego diody informują o poziomie podparcia i poziomie naładowania akumulatora. Sama operacja odbywa się za pomocą ergonomicznej jednostki sterującej na kierownicy, a cały system uzupełnia wyświetlacz RideControl Dash Evo, elegancko zintegrowany z regulowanym mostkiem. Ten ostatni jest bardzo jasny, a mocne kolory są łatwe do odczytania nawet w bezpośrednim świetle słonecznym. Imponujący jest również zakres funkcji: w połączeniu z aplikacją RideControl na smartfonie można tu również wyświetlać instrukcje nawigacyjne dla trasy ustawionej wcześniej w telefonie komórkowym.
Trzy warianty wyposażenia od 3.249 euro
Liv Allure E+ jest początkowo dostępny w dwóch lub trzech konfiguracjach.
Liv Allure E+ 1
Napęd: SyncDrive Sport (70 Nm)
Akku: 500 Wh
Okrążenie: Karbonowe paski Shimano Nexus E5 + Gates
hamulce: SHIMANOMT200
Cena: € 3.899
Liv Allure E+RT
Napęd: Rezygnacja z rdzenia SyncDrive (50 Nm).
Akku: 500 Wh
Okrążenie: Shimano Nexus C6000
hamulce: Tektro HD-M275
Cena: € 3.349
Liv Allure E+ 2
Napęd: Rdzeń SyncDrive (50 Nm)
Akku: 500 Wh
Okrążenie: Shimano Nexus C6000
hamulce: Tektro HD-M275
Cena: € 3.249
Schreibe einen Kommentar