Problem, który zna chyba każdy kolarz wyścigowy: wraz ze wzrostem ciśnienia w oponach wzrasta wysiłek potrzebny do ich napompowania. Szczególnie wysokie ciśnienia są często poważnym wyzwaniem zarówno dla pompy, jak i osoby pompującej. Rowerzyści górscy są pod tym względem w porządku. Tutaj wymagany jest wysoki poziom transportu powietrznego w przypadku opon o dużej objętości, ale ciśnienie powietrza pozostaje w dolnym zakresie. Zupełnie inne wymagania. Testowana przez nas pompka podłogowa Bontrager Dual Charger służy zarówno kolarzom szosowym, jak i górskim dzięki regulacji ciśnienia. O tym, czy to wszystko naprawdę działa, przekonacie się w naszym teście tutaj.
Budowa pompki podłogowej Bontrager Dual Charger
Pompka podłogowa Bontrager Dual Charger umożliwia wybór pomiędzy dwoma ustawieniami ciśnienia. W tym celu na stopie pompy znajduje się dźwignia. Ustawienie HV jest przeznaczone do opon o dużej objętości, a ustawienie HP do opon wysokociśnieniowych. Obie pozycje są oznaczone kolorem, a kolor jest również odzwierciedlany na wyświetlaczu w celu ułatwienia orientacji. Wyświetlacz znajduje się również u podstawy pompy. Przy średnicy około 98 milimetrów tarcza zdecydowanie nie skąpi wielkością. Podobnie jak korpus pompy, stopa pompy jest wykonana ze stali. Wymienne części wewnętrzne zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić długą żywotność. Wewnątrz ergonomicznej plastikowej rączki znajdują się dwa dodatkowe adaptery do piłek i dmuchanych materacy.
działać i czuć
Łatwość użycia jest absolutnym atutem tej pompy. Jest to już widoczne w głowicy pompy Auto-Select, która automatycznie dostosowuje się do zaworów Presta i Schrader. Po przekręceniu dźwigni głowica pompy jest niezawodnie i mocno osadzona na odpowiednim zaworze. Solidna konstrukcja z szeroką stalową podstawą i stalowym korpusem pompy zapewnia stabilną podstawę i pompowanie bez chybotania. Taśma przyczepna przyklejona do stopy czółenka zapewnia podeszwie buta dodatkowe wsparcie. Długi wąż o długości 113 centymetrów pozwala na duży promień działania. W zależności od opony można zastosować ustawienie dużej objętości lub ustawienie wysokiego ciśnienia. Różnice w pompowaniu są ogromne. Ustawienie dużej objętości umożliwia bardzo szybkie napompowanie w dolnym zakresie ciśnienia do około 5 barów. Ustawienie wysokiego ciśnienia jest zalecane w przypadku opon wysokociśnieniowych. W tym ustawieniu możliwe są nawet wysokie ciśnienia bez żadnego wysiłku. Aktualne ciśnienie powietrza w oponach można odczytać na bardzo czytelnym wyświetlaczu, a przycisk zwalniania ciśnienia umożliwia wygodną precyzyjną regulację.
Szczegóły w skrócie
Wyświetlacz manometru: średnica tarczy około 98 mm, analogowy
Długość węża: 113 cm
Podstawa: 3-skrzydłowa, stalowa
Korpus pompy: stal
Rękojeść: Ergonomiczna, plastikowa
Całkowita wysokość pompki: ok. 69 cm
Maksymalne ciśnienie: 160 psi (11 barów)
Rodzaje zaworów: Presta, Schrader
Schreibe einen Kommentar