Od roweru szutrowego do wszechstronnego: szerokie opony, kierownica wyścigowa i pełne wyposażenie tworzą spójną koncepcję w obszarze napięcia między sportową przyjemnością z jazdy a praktycznym codziennym użytkowaniem. Ta tabela liderów Velomotion pokazuje dziesięć najlepszych rowerów szutrowych z pełnym wyposażeniem dla osób dojeżdżających do pracy, rowerzystów turystycznych i rowerzystów.
Triumf roweru szutrowego zwrócił uwagę na typ roweru, o którym prawie zapomniano: rower turystyczny, znany również jako randonneur. Niegdyś popularny w życiu codziennym i podczas podróży, w latach 1990. padł ofiarą roweru trekkingowego, który zasłużył na nowoczesną technologię i wygodniejszą pozycję siedzącą. Randonneur stał się produktem niszowym, bezkompromisowym i jako taki niezbyt popularny wśród mas. I tak było dość długo – do momentu, gdy hamulec tarczowy zapanował także w rowerach wyścigowych i wszystko się zmieniło.
Nowa swoboda dzięki hamulcom tarczowym
Co dokładnie się zmieniło? Cóż, połączenie uchwytu hamulca wyścigowego i hamulca Cantilever lub V-brake nigdy tak naprawdę nie działało zadowalająco - kierowcy wyścigowi mogli przyzwyczaić się do niewystarczającej skuteczności hamowania, wibracji widelca i umiarkowanej kontroli, ale ogół społeczeństwa nie. Dopiero hamulec tarczowy umożliwił pogodzenie kierownicy wyścigowej, szerokich opon odpowiednich do codziennego użytku i układu hamulcowego, który budzi zaufanie, a sukces tego środka znajduje odzwierciedlenie w postępie roweru szutrowego. Rower z wyścigową kierownicą nie jest już egzotyką, zwłaszcza że branża zrobiła wiele, aby go ucywilizować. Na przykład z nową geometrią ramy: wiele obecnych rowerów szutrowych ma zwarty krój, dzięki czemu siedzisz bardziej wyprostowany i całkiem wygodny; I tak nie musisz już sięgać do kierownicy - przynajmniej nie hamuj gwałtownie. A jeśli korzystasz już z roweru szutrowego – dlaczego nie w życiu codziennym? Szerokie opony wyścigowe dowiodły już swojej przydatności do jazdy turystycznej podczas bikepackingu; w pełni wyposażone modele ze światłami, błotnikami i bagażnikami to logiczny następny krok. Sportowa alternatywa dla roweru trekkingowego jest poręczna, szybka i lekka, umożliwia wszechstronne zastosowanie, a czasem nawet można ją przekształcić w rasowy rower sportowy - przynajmniej wtedy, gdy nie ma systemu oświetlenia z dynamem. I odwrotnie, większość sportowych rowerów szutrowych można przekształcić w rowery codzienne i turystyczne, dodając bagażniki i błotniki.
Jedna koncepcja, wiele różnic
Wszechstronność kategorii „rowery szutrowe” jest widoczna w tych dziesięciu w pełni wyposażonych rowerach szutrowych: Nawet jeśli podstawowa koncepcja jest zawsze taka sama, istnieją różnice w geometrii siodełka, prześwicie na opony i wyposażeniu, o których należy wiedzieć przed dokonaniem zakupu decyzja. Dotyczy to np. kwestii systemu oświetlenia czy możliwości montażu bagażników. Nawiasem mówiąc, jeśli chodzi o stosunek ceny do wydajności, w rowerach testowych Velomotion nie ma prawie żadnych wartości odstających: przy porównywalnym wyposażeniu różnice w cenie są niewielkie; Okazyjne i luksusowe ceny znajdują odzwierciedlenie w prostym lub superdobrym sprzęcie. Z żadnym z tych rowerów nie można zrobić wiele złego - każdy z nich ma wiele do zaoferowania i zapewnia radość z jazdy zarówno w życiu codziennym, jak i na wycieczkach.
Codzienny młynek byka 3
Wszechstronny z najlepszym wyposażeniem
Daily Grinder jest w ofercie od kilku lat, ale na rok 2022 został ulepszony o zupełnie nową ramę, dzięki czemu jest jeszcze bardziej atrakcyjny. Zoptymalizowana geometria zapewnia wygodną pozycję siedzącą i łatwe sterowanie; Ulepszono prowadzenie kabli, a na ramie jest teraz jeszcze więcej opcji mocowania - na przykład możliwość przymocowania paska do górnej rury w celu przytrzymania kurtki lub czegoś podobnego.
Dobrze wyposażony w GRX 2×11
Bulls jest wyposażony w wysokiej jakości mieszankę Shimano-GRX. Grinder 3 jest wyposażony w manetki hamulca i mechanizm korbowy serii 600, a także elementy zmiany biegów serii 800 i zaciski hamulcowe serii 400, ale działają one równie dobrze, jak ich drożsi bracia. Obwód 2×11 jest szeroki z zębami 46/30 z przodu i zębatką 11-32.
Przyjemnie długie błotniki, elegancki, ale solidny bagażnik oraz system oświetlenia z bardzo wysokiej jakości dynamem w piaście „Shutter Precision” i jasnym reflektorem 70 luksów sprawiają, że Bulls nadaje się do codziennego użytku. 28-ramienny zestaw kołowy jest solidny; Na pozytywną wzmiankę zasługują felgi, na których można jeździć bezdętkowo, podobnie jak opony Schwalbe. W ten sposób można zminimalizować opory toczenia i zwiększyć odporność na przebicie - rzecz rozsądna, zwłaszcza przy dłuższych trasach, do których stworzono Daily Grinder.
Konkluzja
Bulls Daily Grinder 3 jest bardzo dobrze wyposażony i praktyczny. Prowadzi się nim sportowo i równie dobrze nadaje się do zwiedzania, jak i do codziennego użytku — dlatego jest idealny dla kierowców, którzy dużo podróżują i cenią sobie maksymalne korzyści.
2.099 Euro / byki.de
Bergamotka Grandurace RD 5
Sportowy i solidny
Rower z Hamburga jest przyjemny wizualnie z typowym widelcem w kontrastowym kolorze, technicznie z wszechstronnym, solidnym osprzętem Shimano GRX. Bergamont opiera się na RX400 z 2×10 biegami i określa mechanizm korbowy 600 z zębami 46/30. Razem z kasetą 11-36 daje to bardzo szeroki zakres przełożeń; gradacja jest nieuchronnie nieco grubsza. Shimano dostarcza również dynamo w piaście, które zasila system oświetlenia Hermanns; Koła są zbudowane z 32 szprych i dlatego są wyjątkowo stabilne. Na felgach takich jak opony Schwalbe można jeździć bezdętkowo, co optymalizuje opory toczenia i ochronę przed przebiciem. Filigranowy bagażnik i tylny błotnik wspierają się nawzajem - elegancka konstrukcja, dzięki której dodatkowe rozpórki są zbędne. Wąski pasek doskonale nadaje się do mocowania kieszeni bocznych.
Sportowa pozycja siedząca i przyciągający wzrok lakier
Charakterystyczna rama została szczegółowo zmieniona na rok modelowy 2022 i teraz ma między innymi zoptymalizowane prowadzenie linek: linki hamulca i przerzutki biegną pod mostkiem do główki ramy, co wygląda ładnie i schludnie. Geometria siodełka jest stosunkowo sportowa, z krótkim mostkiem zapobiegającym rozciąganiu się. Płaski kąt skrętu, który zapewnia dobrą stabilność na wprost, jest typowy dla nowoczesnych rowerów szutrowych.
Konkluzja
Bergamont Grandurace RD5 jest solidny i wysokiej jakości, z niewielkimi ustępstwami w stosunku do niskiej ceny. Rower nie ukrywa swojego sportowego charakteru i jest dobrym wyborem na dłuższe dystanse i szybkie tempo.
1.799 Euro / Bergamont.com
Najwyższy Stevena
Piękny wszechstronny ze smukłą ramą
Sportowy dostawca z Hamburga od wielu lat miał w swojej ofercie randonneura, czyli rower turystyczny z pełnym wyposażeniem. Nie ma już takiego modelu, ale jest rower szutrowy odpowiedni do codziennego użytku, do którego wystarczy zamontować tylny bagażnik. Supreme opiera się na własnej ramie, która różni się od aluminiowego Gravellera geometrią: kąt skrętu jest nieco bardziej płaski, suport nieco niżej nad ziemią. Zintegrowane prowadzenie kabli również zostało rozwiązane nieco inaczej. Uwaga rowerzyści turystyczni: boczne uchwyty bagażowe można przymocować do solidnego aluminiowego widelca.
Codzienny żwirowiec z własną ramą
Oba modele mają wspólne wyposażenie GRX, w Supreme jako GRX-RX400 z 2×10 biegami oraz korbą RX600 z zębami 46/30. Tutaj również zamontowano kasetę 11-36, co oznacza szeroki zakres z nieco grubszą gradacją. 32-ramienne koła z dynamem w piaście „Shutter Precision” są utrzymywane przez oś przelotową z przodu iz tyłu - co nie jest powszechne w tym przedziale cenowym. Nawiasem mówiąc, rower jest dostępny jako Supreme Pro z 300×2 biegami za 11 euro więcej. Na pokładzie znajduje się również jasny reflektor B&M, a także typowe opony szutrowe Schwalbe G-One Allround na twardą nawierzchnię i asfalt - ponownie w płynnej wersji bezdętkowej.
Konkluzja
Aluminiowa rama i widelec są wysokiej jakości i solidne, a wyposażenie bardzo dobre, zwłaszcza w tej cenie. Jedyną rzeczą, której brakuje Stevensowi do pełnego szczęścia, jest bagażnik, który można łatwo doposażyć.
1.699 Euro / Stevensbikes.de
Focus Atlas 6.7 EQP
Dla poszukiwaczy przygód i codziennych kierowców
Focus najwyraźniej dostosował swój jedyny rower szutrowy do wypraw rowerowych i innych przygód w terenie: aluminiowa rama i widelec z włókna węglowego są niezwykle wytrzymałe, a do tego ostatniego można przymocować bagażniki. 28-ramienne koła są montowane z osiami przelotowymi; Obręcze i opony pochodzą od amerykańskiego dostawcy WTB i są kompatybilne z systemem bezdętkowym. Umiarkowanie wyprofilowane WTB Riddler są jednak dość wąskie na 37 mm; Każdy, kto planuje długie wycieczki terenowe, powinien się przestawić, ale wcześniej sprawdzić przestrzeń pod błotnikami. Zintegrowane prowadzenie kabli jest bardzo ładne, a wszystkie linki i kable biegną pod mostkiem do główki ramy; przewód tylnego hamulca i linka przerzutki tylnej wystają na krótko z suportu, a następnie znikają z powrotem w odpowiedniej rurze tylnego trójkąta.
Wszystko na nim - nawet stojak
Zgodnie z przedziałem cenowym Focus instaluje Shimano GRX 400 z mechanizmem korbowym 600 (46/30 zębów) i dziesięciobiegową zębatką 11-34, co odpowiada bardzo dużemu zakresowi przełożeń. Na pokładzie znajduje się również wysokiej jakości dynamo w piaście migawki oraz oczywiście solidny tylny bagażnik z dolnym krzyżakiem na sakwy. Zainstalowany jest również tylny stojak, którego brakuje w wielu wszechstronnych rowerach szutrowych, ale jest oczywiście bardzo praktyczny w życiu codziennym. Jak to jest typowe dla tego gatunku, Atlas ma różnego rodzaju gwintowane otwory, które dodatkowo zwiększają jego przydatność do podróży - takie jak dwie śruby do małej torby na górnej rurze.
Konkluzja
Solidny, ale łatwy w prowadzeniu Atlas jest idealny do wszelkiego rodzaju wycieczek z bagażem i oczywiście do intensywnego codziennego użytku. Dzięki lampce, bagażnikowi, a nawet podstawce bocznej masz wszystko, czego potrzebujesz.
1.899 Euro / focus-rowery.com
Cube Nuroad Pro FE
Niedroga przyjemność z jazdy na dojazdy do pracy
Cube oferuje swój wszechstronny rower szutrowy w cenie znacznie niższej od tego, o co proszą konkurenci. Podobnie jak wszystkie inne rowery w tym segmencie, Nuroad Pro FE jest wyposażony w grupę osprzętu Shimano GRX składającą się z korb RX600 i 400 elementów przerzutki. Dziesięciokrotny pierścień jest szeroki i ma 11-36 zębów. Oszczędności dotyczą układu hamulcowego: zaciski hamulcowe TRP są aktywowane mechanicznie; odbywa się to za pomocą prostych dźwigni Shimano Tiagra. Jeśli chodzi o siłę hamowania, nie jest to wada; tylko sterowność hamulca linkowego wyraźnie spada w porównaniu z hydraulicznym. TRP należy również od czasu do czasu regulować ręcznie, aby zrekompensować zużycie klocków hamulcowych.
Udana rama, prosty układ hamulcowy
Cube wyposaża rower w 28-ramienne koła, na których można jeździć bezdętkowo, podobnie jak szlachetne opony Schwalbe, i są mocowane za pomocą osi przelotowych; wysokiej jakości dynamo w piaście obraca się z przodu. Reflektor jest przymocowany do górnej części kierownicy; tylne światło jest elegancko zintegrowane z błotnikiem, gdzie jest doceniane przez tylne rozpórki bagażnika. Jest przeznaczony wyłącznie do wieszania toreb bocznych, co sprawia, że Cube bardziej nadaje się do bikepackingu niż do wycieczki z bagażem. Z drugiej strony dyskretny przewoźnik odpowiada na potrzeby osób szybko dojeżdżających do pracy. Model Race FE z jedenastobiegowymi przerzutkami i hamulcami hydraulicznymi również bazuje na tej samej, dobrze wykonanej ramie aluminiowej – tyle że kosztuje znacznie więcej, bo 1799 euro.
Konkluzja
Cube jest solidnie wyposażony dookoła i bardzo ciekawy cenowo. Każdy, kto może żyć z mechanicznymi hamulcami, poradzi sobie tutaj dobrze; z hydraulicznym układem hamulcowym i 2×11 biegami, Cube wciąż jest trochę tańszy od konkurencji.
1.299 Euro / kostka.eu
Fuji Jari 2.1 LTD
Piękna rama z potencjałem
Japońsko-amerykański producent zawsze był specjalistą od rowerów turystycznych, dlatego warto wykorzystać rower szutrowy Jari jako podstawę dla współczesnego wędrowca. Dzięki zrównoważonej geometrii i dość kompaktowej pozycji siedzącej, rower doskonale nadaje się na długie wycieczki; rama ma zwykłe gwintowane otwory, a nawet podkładkę pod górną rurą, jeśli rower ma być przewożony. Karbonowy widelec ze specjalnym kanałem na linkę dynama można wyposażyć w mocowania bagażowe. Przednie koło mocowane jest na szybkozłączkę, tylne koło na klasyczną szybkozamykacz, która jest już nieaktualna, ale też nie jest wadą.
Hamulec hydrauliczno-mechaniczny
Stosunkowo niska cena Fuji znajduje odzwierciedlenie w zestawie: zamontowana jest Tiagra 2×10, która dopełnia segment podstawowy w Shimano; dodatkowo jest kaseta Sunrace (11-34) i prosta korba FSA (46/30). Dobrym wyborem są zaciski hamulcowe „Tektro HY/RD”, które łączą prostą instalację hamulców linkowych z automatycznym śledzeniem klocków w układzie hydraulicznym. Sprytny i dość drogi system. Solidne 32-ramienne koła są wyposażone w obręcze WTB przystosowane do zastosowania bezdętkowego; raczej proste opony Vittoria o szerokości 38 mm przeznaczone są na twarde podłoże. Tylny bagażnik montowany wysoko nad błotnikiem nie jest już taki ładny; tylne światło jest zamontowane dość odsłonięte w dolnej części błotnika.
Konkluzja
Tu i ówdzie widać, że Fuji nie jest bardzo drogie. Biorąc pod uwagę w szczególności drogie zaciski hamulcowe, można się zastanawiać, czy udanej ramy nie można również uzupełnić o Shimano GRX bez znacznie droższego roweru.
1.589 Euro / Fujibikes.com
KTM X Strada LFC
Wszechstronny z wyścigową geometrią
Druga generacja X-Strady zachwyca prostą i szeroką aluminiową ramą, uzupełnioną masywnym widelcem z włókna węglowego i atrakcyjnie pomalowaną. Prowadzenie kabli i kabli jest szczególnie przyjemne: wchodzi w górną część główki ramy; linka przerzutki tylnej pojawia się tylko nad hakiem. Oba koła są przymocowane za pomocą szybkozamykacza; z 32 szprychami są bardzo stabilne, na felgach można również jeździć bezdętkowo. Należy wspomnieć o bardzo nietypowej geometrii ramy: górna rura jest wyjątkowo długa we wszystkich rozmiarach ram, główka ramy jest raczej krótka, co skutkuje bardzo rozciągniętą, płaską postawą. Krótka łodyga może to zrekompensować tylko częściowo. Powodem może być to, że KTM oferuje również rower z prostą kierownicą turystyczną; więc oczywiście siedzisz krócej.
Drogi transporter, zgrabne opony
Austriacy montują kompletne Shimano GRX-RX400 wraz z mechanizmem korbowym 600 (46/30), dziesięciobiegowa kaseta jest szeroka i ma 11-36 zębów. Specjalny producent Tubus dostarcza lekki bagażnik; Schwalbe G-One Tubeless są dostępne w nieco bardziej zgrubnej wersji „Bite”. KTM powstrzymuje się od traktowania LFC jako systemu oświetlenia z dynamem; zamiast tego zainstalowane są światła akumulatora – jasny rdzeń Busch & Müller Ixon Core z przodu, który oczywiście nie jest przymocowany na stałe i dlatego jest łatwym łupem dla złodziei części. W końcu KTM można przy niewielkim wysiłku przekształcić w sprzęt sportowy.
Konkluzja
Ogólnie rzecz biorąc, KTM jest sukcesem, ale należy zachować ostrożność przy wyborze rozmiaru, biorąc pod uwagę niezwykłą geometrię. Światła baterii mają zalety i wady; cena za piękny rower jest dość wysoka.
2.099 Euro / ktm-bikes.at
Conway GRV 5.0C 2022
Rama nowoczesna, oszczędnie wykończona
Marka Conway stała się w ostatnich latach coraz bardziej sportowa i jest również aktywna w segmencie trendów Gravel. GRV 2022 reprezentuje dość młodą odmianę gatunku, ponieważ jego geometria jest mocno inspirowana rowerami górskimi szlakowymi: kąt skrętu jest płaski, górna rura jest bardzo długa, co rekompensuje bardzo krótki mostek. Rezultatem jest łatwe kierowanie z bardzo bezpieczną stabilnością na wprost, co oczywiście dobrze sprawdza się na szutrze iw trasie. Uchwyty bagażowe można zamontować na charakterystycznie ukształtowanym karbonowym widelcu; aluminiowa rama ma zwykłe gwintowane otwory na uchwyty na butelki itp.
Tiagra z hamulcami hydraulicznymi
Zestaw ramek służy jako baza dla różnych wariantów modeli, w tym dwóch z pełnym wyposażeniem, które są oczywiście kompletowane nieco oszczędniej. W GRV 5.0 zastosowano Shimano Tiagra z biegami 2×10, co zdecydowanie dorównuje hydraulicznym hamulcom tarczowym; mechanizm korbowy Shimano z zębami 50/34 z przodu jest bardziej dostosowany do użytku w rowerach wyścigowych. Zębatka 11-34 zapewnia górskie przełożenie 1:1. Masywne manetki hamulca nie są zbyt ładne, ale ogólnie działają dobrze, mimo że droższe grupy Shimano zmieniają biegi bardziej precyzyjnie i wyraźnie. Dynamo w piaście również pochodzi od japońskiego producenta, a większość osprzętu jak kierownica, mostek itp. nosi logo Conway.
Konkluzja
Rama Conwaya jest atrakcyjna iz pewnością zasługiwałaby na lepsze wyposażenie na codziennym Gravellerze - biorąc pod uwagę cenę, powinno być również dołączone Shimano GRX. Zwłaszcza korba roweru wyścigowego nie jest optymalna, poza tym wszystko jest solidne i niezawodne.
1.799,95 Euro / conway-bikes.de
Lapierre Cross Hill 3.0 2022
Sportowe dojazdy do pracy z ładną ramą
Aluminiowa rama Lapierre jest starannie wykonana: logo marki jest wyciskane z dolnej rury za pomocą ciśnienia oleju, co wygląda naprawdę wyjątkowo. Kable i linki biegną w dolnej rurze i można zamontować różne akcesoria. Pasek, który jest skierowany daleko do tyłu, wygląda trochę nietypowo – jeśli masz duże stopy, będziesz zadowolony, bo nie będziesz już uderzać stopami o sakwy. Geometria ramy, która jest dostępna w pięciu rozmiarach, jest zrównoważona; Interesujące dla wyboru rozmiaru jest to, że rośnie o około jeden centymetr długości, ale aż o trzy centymetry wysokości. Jeśli wahasz się między dwoma rozmiarami, możesz wybrać bardziej wyprostowaną lub bardziej płaską postawę i zrekompensować różnicę długości za pomocą innego mostka.
Brakuje tylko systemu oświetlenia
Ramy i widelce z włókna węglowego/stopu są wyposażone w osie przelotowe; na kołach z obręczami Mavic można jeździć bezdętkowo. Profil opon WTB jest nieco większy i dlatego nadaje się do przejazdów terenowych. Zgodnie z niską ceną Lapierre zainstalował grupę osprzętu Shimano Tiagra z 2x10 biegami i hamulcami hydraulicznymi, a także mechanizm korbowy FSA z zębami 46/30. Wraz z kasetą 11-34 dostępne są wysokie przełożenia, a także łatwe biegi górskie. Jedyne, czego brakuje do codziennego szczęścia na rowerze, to system oświetlenia - tutaj musisz zadowolić się lampkami akumulatorowymi i obliczyć za nie dodatkowe 70 do 100 euro.
Konkluzja
Lapierre ma przyciągający wzrok design, ale jest nieco ekonomiczny, a jednocześnie jest funkcjonalnie wyposażony. Jeśli chcesz używać go do dojazdów do pracy, możesz zamontować wybraną przez siebie jasną lampkę na baterie; usunięcie bagażnika i błotników zmienia go w rower sportowy.
1.649 Euro / lapierrebikes.com
Sokolnictwo Aristos CX Randonneur
Podróżuj luksusowo z tytanową ramą
Tytan jest popularnym materiałem na ramy, szczególnie wśród kolarzy długodystansowych. Odporny na korozję metal jest lekki i idealny do budowy ram i widelców, które będą trwać prawie wiecznie, a firma Falkenjagd z Monachium maksymalnie wykorzystuje ten trudny w obróbce materiał. Dzięki częściowo zintegrowanym linkom i szybkozamykanym osiom rower jest nowoczesny; Wysoka stabilność i przyjemny komfort zapewniają radość z jazdy i bezpieczeństwo podczas uprawiania sportu, jak i na wycieczkach.
Rama i widelec wykonane z niezniszczalnego materiału
Oczywiste jest, że tytanowa felga jest droga, ale możesz też wybierać spośród najlepszych komponentów w konfiguratorze Falkenjagd. Możliwe są różne grupy biegów od tradycyjnego włoskiego producenta Campagnolo, z biegami 2×12 lub 1×13; Lekki karbonowy mechanizm korbowy Campagnolo Chorus z zębami 48/32 bardzo dobrze nadaje się do rowerów turystycznych i rowerów szutrowych. Można wybrać wąsko stopniowany pierścień 32-zębowy z 34 do XNUMX lub XNUMX zębami. Reflektory, tylne światła i dynamo w piaście pochodzą od niemieckiego luksusowego producenta SON; Falkenjagd oferuje tytanowy bagażnik, który jest dostępny w różnych wersjach, a także mostek i sztycę wykonane z metalu szlachetnego.
Dzięki stabilnemu 32-ramiennemu zestawowi kołowemu Aristos jest gotowy na duże wycieczki z bagażem; Sportowcy mogą oczywiście za dopłatą otrzymać lekkie karbonowe koła. W skrócie: jeśli szukasz indywidualnego roweru marzeń, który pozostanie Ci wierny przez dziesięciolecia, to Falkenjagd jest właściwym miejscem dla Ciebie.
Konkluzja
Falkenjagd oferuje tytanowe ramy z nowoczesnymi standardami montażu, które pozwalają na sportową jazdę po szutrze, a także na długie wycieczki z bagażem. Kompletacja jest indywidualna, istnieje możliwość zakupu pojedynczej ramki.
ok. 7.450 euro (rama/widelec 3.140 euro) / falkenjagd-bikes.de
Oprócz w pełni wyposażonych rowerów szutrowych, zidentyfikowaliśmy dziesięć najlepszych rowerów szutrowych do bikepackingu:
Najważniejsze informacje o Velomotion: Dziesięć najlepszych rowerów szutrowych 2022 do bikepackingu
Najlepsze rowery szutrowe do bikepackingu w 2022 r.: Bikepacking i wycieczki rowerowe są prawie tak stare jak sam rower, ale wraz z rowerami szutrowymi temat ponownie nabrał rozpędu. Rozejrzeliśmy się więc za Tobą i przyjrzeliśmy się bliżej najlepszym rowerom szutrowym sezonu 2022 do bikepackingu. Oczywiście nie potrzebujesz specjalnego roweru szutrowego, aby […]
Sam mówią
Nadal brakuje Rose Backroad AL
Kupiłem Cube Nuroad Race Fe na początku 2021 roku i od tamtej pory nie chcę się bez niego obejść.
Prawdopodobnie będziesz zadowolony z większości rowerów tutaj.
Jednak hydrauliczne hamulce tarczowe były dla mnie kryterium wykluczenia.
Połączenie szybkiego roweru z bagażnikiem, oświetleniem i błotnikiem oraz lekka przydatność do jazdy w terenie są idealne dla osób, które każdego dnia jeżdżą po każdej ścieżce iw każdą pogodę.
Sam mówią
Oczywiście kryterium wykluczającym były mechaniczne hamulce tarczowe, a nie hydrauliczne.