Wybór czytelników 2022: Przez kilka tygodni wy - nasi czytelnicy - głosowaliście na najbardziej ekscytujące motocykle sezonu 2022. Zebrało się ponad 6.000 głosów i teraz oceniliśmy każdy z nich. Wyniki były również dla nas niezwykle ekscytujące - podobnie jak w poprzednim roku, trend w kierunku niższej masy całkowitej i smuklejszego wyglądu można zaobserwować w eMTB 2022.
Wybory czytelników Velomotion odbyły się między 15 grudnia 2021 a 15 stycznia 2022 roku. Wybrałeś swoje ulubione z łącznie 17 kategorii rowerów. Po dokonaniu oceny nie chcemy zatajać przed Tobą wyników i przedstawiać Ci odpowiednie top 3.
Tutaj znajdziesz przegląd wszystkich kategorii i ich zwycięzców:
Wybór czytelników 2022: Ulubione motocykle naszych czytelników
Nowości od redakcji: Przez cztery tygodnie na przełomie roku 2021/22 nasi czytelnicy mogli głosować na najciekawsze nowe rowery i e-rowery na sezon 2022. Ponad 6.000 uczestników wybrało swoich faworytów w 17 kategoriach i zapewniło emocjonujący wynik. My w redakcji nie mogliśmy się doczekać, aż zdobędziemy głosy czytelników […]
Elektryczny rower górski w pełni z najwyższej półki 2022: oto Twoi ulubieńcy
Rowery górskie z pełnym zawieszeniem stały się siłą napędową całego rynku rowerowego w ciągu niespełna dziesięciu lat. Bardziej wydajne silniki, większe akumulatory, bardziej stylowy wygląd - wszystko to przyczynia się do ich ogromnej wszechstronności. W niedawnej przeszłości widoczne są dwa wydarzenia; Z jednej strony wagi spadają w kierunku granicy 20 kg, z drugiej coraz śmielsze projekty producentów odbiegające od tradycyjnych form.
Top 3 wybranych przez naszych czytelników w obszarze high-end dokładnie to pokazuje: Na szczycie znajduje się Sonic EVO EN SL Daytona firmy Bulls, który przekonuje dużym skokiem wiosennym, dużą baterią 750 Wh i mocnym silnikiem z niska waga, ale także unikalny dobór komponentów, takich jak podwozie Intend, wyróżnia się z tłumu. Mówiąc o wyróżnianiu się z tłumu: to jest również motto Scott Patron eRIDE, który zajął drugie miejsce: Tutaj amortyzator jest całkowicie w ramie i pojawiło się wiele pomysłów na integrację nowego systemu Smart. Wraz z Flyer Uproc X na podium znalazł się również nowy E-MTB z napędem Panasonic GX Ultimate, o którego ogromnym potencjale zjazdowym mogliśmy się przekonać w ubiegłym roku w postaci Uproc6.
Wow! Już na pierwszy rzut oka „Daytona” wygląda seksownie, elegancko i ekskluzywnie. Rzadkie komponenty podwozia firmy Intend, karbonowe koła, wyjątkowo mocne hamulce TRP... Tutaj serca motocyklistów biją szybciej! Jednak ogólna koncepcja jest jeszcze bardziej imponująca: silnik Shimano EP8, duży akumulator 750 Wh, 29-calowe koła i skok sprężyny 160/150 mm składają się na całkowitą masę nieco ponad 21 kg. Więcej jest prawie niemożliwe!
Cena: € 12.999
Więcej informacji o Sonic EVO EN SL Daytona bezpośrednio od Bulls
Integracja przemyślana! Scott Patron eRide 900 Tuned otwiera nowe możliwości. Oprócz silnika i akumulatora, amortyzator został również zintegrowany i nie jest już widoczny dzięki osłonie. Nowy wygląd jest przyjemny, a dane techniczne również sprawiają, że chcesz więcej: Bosch Smart System z akumulatorem 750 Wh, zawieszenie Fox Factory, skok sprężyny 160 mm, 29-calowe koła i nowoczesna geometria obiecują doskonałe właściwości jezdne. Również na pokładzie: własny system Twinlock Scotta.
Cena: € 8.999
Scott Patron e-przejażdżka: Bosch E-MTB o wysokim poziomie integracji
Nowości produktowe / E-MTB: rowerzyści e-mountain Scott Patron eRide mogą spodziewać się ekscytującego nowego modelu z innowacyjnym zintegrowanym systemem Bosch Smart System. Nowość, dostosowana do zabawy zjazdowej ze 160 mm skokiem, oferuje wiele sprytnych rozwiązań, które wyróżniają rower z tłumu. Nowa platforma pomiędzy Genius i Ransom W rzeczywistości Scott […]
Więcej informacji o Patron eRIDE 900 Tuned bezpośrednio od Scotta
Flyer Uproc X dołącza do grona nowoczesnych elektrycznych rowerów górskich. Z mieszanymi kołami - 29" z przodu i 27,5" z tyłu - nowoczesną geometrią z dużym zasięgiem i płaskim kątem skrętu oraz nowym silnikiem Panasonic Ultimate 95 Nm, Uproc X nie pozostawia nic do życzenia. Akumulator Flyer 750 Wh jest zintegrowany z ramą, ale można go w każdej chwili wyjąć. W przypadku komponentów X 9.50 szwajcarski producent polega na szlachetnym podwoziu Fox Factory, hamulcach Shimano XTR oraz elektrycznej dźwigni zmiany biegów Sram X01 AXS i sztycy Reverb.
Cena: € 9.999
Elektryczny rower górski w pełni klasy średniej 2022: Oto Twoi ulubieńcy
Wszechobecne wzrosty cen w ciągu ostatnich dwóch lat nie zatrzymały się również na rynku rowerowym; Tym ważniejsze jest to, że wśród rowerów E-MTB z pełnym zawieszeniem nadal istnieją modele, które są wyposażone w przekonujące komponenty, wysokiej jakości napędy, aw niektórych przypadkach nawet w ramy z włókna węglowego w cenie około 5.000 euro. Weźmy po prostu ulubieńca naszych czytelników, Bulls Sonic EVO AM SL 1: Rower z silnikiem Shimano EP8 o momencie obrotowym 85 Nm, akumulatorem 750 Wh, ramą w całości z włókna węglowego i przekonującym pakietem podzespołów gotowych do jazdy po szlakach, o całkowitej masie nieco ponad 21 kg: za około 5.000 Taki rower byłby nie do pomyślenia jeszcze kilka lat temu. Cube Stereo Hybrid 120 SL na drugim miejscu udaje się pogodzić nowy Smart System firmy Bosch z wysokiej jakości komponentami w atrakcyjnej cenie - tak przy okazji, jak KTM Macina Kapoho.
Sonic Evo AM-SL 1 w imponujący sposób udowadnia, że elektryczne rowery górskie z dużymi akumulatorami nie zawsze muszą być ciężkie. Silnik Shimano EP140 o momencie obrotowym 8 Nm osadzony jest w smukłej karbonowej ramie ze skokiem sprężyny 85 mm. Akumulator 750 Wh można wyjmować pod kątem i obiecuje doskonałe zasięgi. 29-calowe koła, rama RockShox, 4-tłoczkowe hamulce, 12-biegowe przerzutki i regulowana sztyca dosłownie krzyczą o frajdę z jazdy. MonkeyLink jest oczywiście na pokładzie i sprawia, że podłączenie systemu oświetleniowego jest dziecinnie proste. Całkowita waga jest niesamowita: przy zaledwie 21,5 kg Sonic Evo AM-SL jest prawie na lekkim terytorium EMTB - pomimo 85 Nm i 750 Wh.
Cena: € 5.199
Platforma Cube Stereo Hybrid 120 to zorientowane na wycieczki, a przede wszystkim wygodne rowery elektryczne o szerokim zakresie zastosowań. Aluminiowa rama 120 SL zawiera nowy system Bosch Smart System z akumulatorem 750 Wh i silnikiem Performance CX o momencie obrotowym 85 Nm. Podwozie Fox, 12-biegowa przekładnia Shimano i 4-tłokowy układ hamulcowy uzupełniają harmonijny pakiet. Praktyczny: na życzenie może być nawet w pełni wyposażony – w błotniki, bagażnik, system oświetlenia i stopkę boczną.
Cena: € 4.499
Więcej informacji o Stereo Hybrid 120 SL 750 bezpośrednio od Cube
Macina Kapoho od tradycyjnego austriackiego producenta opiera się na nowym systemie Smart firmy Bosch na rok modelowy 2022. Nowa rura PowerTube 750 Wh znajduje się w dolnej rurze i nie jest wyjmowana jak zwykle od dołu, ale od góry. Skok sprężyny 160 mm i mieszanka kół zapewniają udane, wszechstronne właściwości jezdne. Sprzęt jest solidnie dobrany z 12-biegowym napędem Sram, ramą RockShox i systemem hamulcowym Shimano. Maksymalna dopuszczalna masa całkowita jest orzeźwiająca: 146 kg!
Cena: € 4.999
Hardtaile do elektrycznych rowerów górskich 2022: to Twoi ulubieńcy
Hardtaile E-MTB to ekscytująca sprawa: wypełniają lukę w stosunku do codziennych motocykli terenowych, jak prawie żadna inna kategoria rowerów, ale nadal zachowują swój sportowy charakter - i często w niezwykle atrakcyjnej cenie. Czcigodna nazwa w branży rowerowej ląduje na pierwszym miejscu - Copperhead firmy Bulls już dawno trafił do sektora zelektryfikowanego, a w postaci EVO 1 XXL 3 firma z Kolonii wysyła uniwersalny rower z Bosch Smart System, najlepsze komponenty i wysoka dopuszczalna masa całkowita do wyścigu. Korona cena/wydajność prawdopodobnie trafia do motocykla na drugim miejscu: Grand Canyon:ON od bezpośredniego sprzedawcy Canyon jest prawdopodobnie najbardziej sportowym z trzech zwycięskich e-hardtaili naszego wyboru i oprócz silnika Shimano EP750 ma również sztyca regulowana, skok 2022 mm i opony o szerokości 8 cala. Nowa nazwa w portfolio Specialized ląduje na trzecim miejscu: Turbo Tero to duchowy następca Tero hardtail z własnym napędem i wszechstronną platformą, w tym warianty EQ z błotnikami lub ramą z niskim przekrokiem.
Modele Bulls Copperhead bez wątpienia można określić jako klasyki na scenie rowerowej. Świetne wyposażenie i atrakcyjny stosunek ceny do wydajności sprawiają, że (e)rowery są od lat popularne wśród rowerzystów górskich wszelkiego rodzaju.Copperhead Evo 3 XXL nie jest wyjątkiem: nowy Bosch Smart System z 750 Wh PowerTube, 120 mm skoku sprężyny, Shimano 12-stopniowy napęd XT i mocne hamulce – spójna koncepcja całościowa. Znakomita jest również maksymalna dopuszczalna masa całkowita: do 150 kg EMTB powinien spodobać się szczególnie dużej grupie nabywców.
Cena: € 4.599
Bull’s Copperhead EVO 3: Wysokiej jakości hardtail do codziennego użytku i jazdy w terenie
Nowości produktowe / E-MTB: Bulls Copperhead EVO 3 to wszechstronny e-hardtail z nowym systemem Bosch Smart System i dużym akumulatorem 750 Wh. Za nieco ponad 4.000 euro otrzymujesz również wysokiej jakości komponenty i praktyczne funkcje do codziennego użytku. Nazwa Copperhead obejmuje teraz całą gamę różnych motocykli w portfolio Bulls od zwykłego […]
Więcej informacji o Copperhead EVO 3 XXL 750 bezpośrednio od Bulls
Fox 34 ze 120 milimetrami skoku działa z przodu, 29-calowe koła mają dużą szerokość wewnętrzną 30 mm, a opony na nich mają szerokość 2,6 cala. Dwa najmniejsze rozmiary ram wykorzystują koła 27,5. To, co Canyon wymyślił dla swojego Grand Canyon:On 9, ma sens. Wraz z 12-biegowym napędem Shimano, mocnym silnikiem środkowym Shimano EP8 i hamulcami tego samego producenta, rower jest bezpiecznym wyborem. Dopasowuje się do tego wszechstronna geometria.
Cena: € 3.399
Więcej informacji o Wielkim Kanionie: ON 9 bezpośrednio przy Kanionie
Tworząc stosunkowo nowy Turbo Tero, firma Specialized chciała zbudować elektryczny rower górski typu hardtail, który nadawałby się również do codziennego użytku. Rower jest również dostępny w wariancie „EQ” z błotnikami, bagażnikiem i oświetleniem. Specialized opracował własny wyświetlacz dla motocykla, własną jednostkę sterującą i własną aplikację Mission Control, z np. specyfikacją zasięgu. Bardzo cichy silnik jest bardzo przyjemny, a rodzice są zadowoleni z homologacji fotelika dziecięcego w modelach EQ...SUV i hardtail!
Cena: € 5.400
Więcej informacji o Turbo Tero 5.0 bezpośrednio od Specialized
Schreibe einen Kommentar