MTB News: Specjalista w dziedzinie napędów, firma maxon, znana ze swoich silników Mars, oraz szwajcarski producent rowerów Thömus rozpoczynają współpracę w zakresie kolarstwa przełajowego. Thömus chciałby opracować e-rower górski do treningów Pucharu Świata oparty na platformie e-bike maxon. Ten e-rower powinien być również dostępny w sklepach później.
Dzięki partnerstwu firma maxon podkreśla swoją pozycję lidera rynku lekkich i wydajnych napędów do rowerów elektrycznych. Elektryczny rower górski opracowany przez Thömus jest wyposażony w lekki system e-roweru maxon BIKEDRIVE AIR. Napęd wraz z akumulatorem waży zaledwie 3,5 kilograma i można go prawie niewidocznie zintegrować z ramą roweru. Eugen Elmiger, dyrektor generalny maxon Group, wyjaśnia: „Stawiamy szwajcarską technologię w centrum partnerstwa i chcemy promować interdyscyplinarną współpracę między zawodnikami Pucharu Świata a zespołami programistów po obu stronach. To pozwala nam dalej optymalizować nasze napędy do rowerów elektrycznych i udostępniać know-how wszystkim klientom”.
Na czele zespołu Thömus maxon stoi Mathias Flückiger, zwycięzca klasyfikacji generalnej Pucharu Świata 2021 i srebrny medalista olimpijski. Poza celami sportowymi należy również zbudować „najlepszy i najlżejszy XC-E-MTB do treningu Pucharu Świata”. „Nowe możliwości elektrycznego roweru górskiego XC i lekkiego napędu maxon staną się integralną częścią naszego treningu i pomogą nam jeszcze lepiej przygotować się do wyścigów” – mówi kierownik zespołu Ralph Näf. Zelektryfikowany trening Pucharu Świata powinien stworzyć optymalne warunki do ścigania się. Dzięki e-wsparciu sportowcy mogą więcej trenować na bieżni, jednocześnie pozostając w optymalnym zakresie tętna i wydolności.
Elektryczny rower górski, który został opracowany specjalnie do treningu Pucharu Świata, jest zarezerwowany nie tylko dla profesjonalistów. Zgodnie z zapowiedziami, E-MTB będzie dostępny w sklepach w późniejszym terminie. Kiedy dokładnie to nastąpi, okaże się.
Sieć: www.maxongroup.com
Schreibe einen Kommentar