Kolarstwo: Jesteśmy świadkami prawdopodobnie największego wstrząsu sezonu na Bora – hansgrohe. Niemiecki zespół wyścigowy traci długoletnich towarzyszy. W zamian podpisano kilka ciekawych sterowników. Czy zespół z Raubling wyświadczył sobie przysługę?
Bora – hansgrohe 2021: Rozwój stoi w miejscu
Powstanie niemieckiego zespołu Bora – hansgrohe jest jednym z najbardziej imponujących w historii kolarstwa zawodowego. Z przeciętnego zespołu Continental w 2010 roku - wówczas jeszcze pod nazwą NetApp - zespół wyścigowy w ciągu kilku lat rozwinął się w jeden z najlepszych zespołów na świecie. Każdy rok wydawał się krokiem naprzód. Jednak w 2021 roku rozwój utknął w martwym punkcie. Piotr Sagan wygrał etap i klasyfikację punktową Giro d'Italia, ale poza tym był blady. Emanuela Buchmanna miał pecha z kontuzjami i nie zajął ani jednego miejsca w pierwszej trójce. To było coś więcej niż tylko promień światła Wilco Keldermana zajmując piąte miejsce w klasyfikacji generalnej Tour de France. Maksymiliana Schachmanna ponownie wygrał Paryż – Nicea, zajął trzecie miejsce w Amstel Gold Race i czwarte w klasyfikacji generalnej Tour de Suisse. Jego rok był zły, a wraz z nim Bora, więc hansgrohe z pewnością nie. Ukoronowaniem roku były etapowe zwycięstwa w Tour de France Nilsa Politta i Patryk Konrad. Mimo to nie można oprzeć się wrażeniu, że Bora – hansgrohe ogólnie zrobił krok do tyłu. I właśnie dlatego kierownictwo zespołu musiało zareagować w tym okienku transferowym.
Karuzela transferowa wywraca drużynę do góry nogami
Wielu przychodzi, wielu odchodzi. W firmie Bora - hansgrohe panuje tej zimy duża rotacja. Nie tylko na rowerze, ale także obok niego. Rolf Aldag zostaje nowym dyrektorem sportowym. Z separacją Piotr Sagan i Pascala Ackermanna zaczyna się nowa era. Podczas gdy ten pierwszy gwałtownie spadł w ciągu ostatnich dwóch lat, ten drugi nie spełnił oczekiwań. Był również niezadowolony, ponieważ ponownie nie został nominowany do Tour de France. Również Daniel Oss, Maciej Bodnar i Erik Baska i Juraj Sagan opuścić drużynę, podobnie jak Niemcy Marcus Burghardt, Rüdiger Selig, Andreas Schillinger i Michał Szwarzman. Dołącz do zespołu z Belgiem Ciana Uijtdebroeksa i niemieckim Luisa-Joe Lührsa dwóch zaledwie 18-letnich talentów. Jako transfer królewski nie możesz wybrać jednego. Sam bennett i Danny’ego van Poppela powinien zapewnić sukces w sprintach. Aleksandra Własowa i Sergio Higuita i Jay Hindley są mocni w górach i mogą rywalizować w klasyfikacji generalnej. Skompletuj skład na 2022 rok Marco Hallera, Jonasa Kocha, Ryana Mullena i Shane'a Archbolda. Podsumowując, Bora – hansgrohe staje się znacznie bardziej międzynarodowa.
Bora – hansgrohe 2022: Młodszy, silniejszy i odnoszący więcej sukcesów
Jeśli stracisz Petera Sagana i Pascala Ackermanna, naprawdę musisz zrobić kilka rzeczy dobrze, aby poprawić swoją jakość – i właśnie to udało się zrobić szefowi zespołu, Ralphowi Denkowi. Dwa prawdopodobnie najbardziej bolesne odejścia są bezpośrednio przez Sam bennett i Danny’ego van Poppela zrekompensowane. I z Jai Hindley i Sergio Higuita i Aleksandr Własow w górach stajesz się znacznie silniejszy. Cele na 2022 rok można stawiać tylko wyżej niż wcześniej. Teraz zadaniem jest zbieranie owoców ciężkiej pracy, zarówno na największych trasach krajowych, jak i na klasykach. Ale w tym celu kierowcy już w zespole muszą przejść przez rozwój. Nilsa Politta pokazał, że może być w czołówce w trudnych jednodniowych wyścigach. Ale wciąż brakuje ostatniego kroku. Emanuela Buchmanna pokazał, że może jechać blisko podium w Grand Tour. Ale tutaj wciąż brakuje ostatniego kroku. Może dobrze mu zrobi fakt, że ma teraz niezwykle mocną drużynę na otaczające go góry. Wraz z trzema nowymi, z Wilco Keldermana, Matteo Fabbro i Felixa Grossschartnera i Patryk Konrad Bora – hansgrohe mógłby wysłać zespół czysto alpinistyczny wokół Emanuela Buchmanna na Tour de France. Nie wolno nam też zapomnieć Lennard Kamna, który pod względem potencjału jest prawdopodobnie nawet najlepszym kierowcą klasyfikacyjnym ze wszystkich. Bora – w 2022 roku hansgrohe będzie miał co najmniej jedną kartę atutową na wszystkich trzech głównych trasach krajowych.
Schreibe einen Kommentar