Rowery szutrowe 2022: Redakcja Velomotion wybrała najlepsze rowery szutrowe 2022 roku. Przedstawiamy 16 naszych najważniejszych atrakcji z obszaru Gravel i E-Gravel wraz z ekscytującymi innowacjami i śmiałymi projektami.
Jeździć szybko po szutrowych ścieżkach lub wybrać się na wycieczkę rowerową z kierownicą wyścigową? Rowery szutrowe pozwalają na jedno i drugie, chociaż są takie, takie i takie: niektóre to prawdziwe wyścigowe maszyny terenowe, inne to rowery ekspedycyjne z szerokimi oponami - a niektóre wyglądają prawie jak rowery górskie. To co je wszystkie łączy to kierownice wyścigowe, które są oczywiście budowane w bardzo różnych kształtach i szerokościach oraz możliwość montażu opon od ok. 40 mm – najlepiej bezdętkowych, czyli bez dętki, co zmniejsza ochronę przed przebiciem i opory toczenia .
Duża różnorodność modeli oznacza, że przed zakupem roweru szutrowego powinieneś przeprowadzić rozeznanie: jak i czym chcesz na nim jeździć? Czy powinien być również używany w życiu codziennym, czy też pożądany jest rower czysto sportowy? Należy również wziąć pod uwagę wyraźne różnice w wyposażeniu, w tym pytanie, czy wolisz przełożenie z jedną lub dwiema tarczami - czyli prostą obsługę lub większy zakres przełożeń - oraz kwestię opcji montażu systemów nośnych, błotników itp. Poniższy przegląd pokazuje rowery szutrowe z roku modelowego 2022 w całej gamie oferowanej na rynku, nawet e-rower jest wliczony w cenę. Każdy powinien znaleźć tutaj to, czego szuka - lub przynajmniej lepiej zorientować się, jaki jest dla niego odpowiedni rower szutrowy.
Więcej offroadu, więcej aerodynamiki
Wraz z nowym Addict Gravel Scott zaprezentował swój pierwszy prawdziwy rower szutrowy po dwóch latach używania zestawu przełajowego. Nowy terenowiec różni się minimalnie geometrią, ale wyraźnie wyglądem, który charakteryzuje się aerodynamicznym rowerem wyścigowym – świadczy o tym sztyca podsiodłowa aero, odrywane krawędzie na ramie oraz mostek kierownicy połączenie wraz z w pełni zintegrowanymi liniami. W przeciwieństwie do starego Addict Gravel można teraz montować opony o szerokości do 45 mm; Ponadto dostępne są teraz typowe dla gatunku opcje montażu torby na górnej rurze, trzeciego uchwytu na butelkę i błotników. Drogi topowy model jest wyposażony w Sram Red AXS i lekkie koła z włókna węglowego; numer dwa w ofercie oferuje niewiele mniej technologii za 3.000 euro mniej.
8.699€ / scott-sports.com
Rower szutrowy na szlaki z dużą ilością technologii
Marka sportowa z Kolonii przenosi swoją wiedzę z profesjonalnego kolarstwa górskiego na rowery szutrowe i w 2022 roku wprowadzi na rynek zupełnie nową maczetę Bulls. Ten uderzający rower łączy w sobie aerodynamiczny wygląd i styl nowoczesnych motocykli wyścigowych z ciasno dopasowanym tyłem i płaską górną rurą z nowoczesną geometrią szlakową, która łączy bezpieczną stabilność na prostej ze zwinnym prowadzeniem dzięki długiej górnej rurze i krótkiemu mostkowi. Krótkie tylne widełki zapewniają również zwrotność, a opony o szerokości do 50 mm mieszczą się w ramie i widelcu. Jeśli chodzi o wyposażenie, Bulls opiera się na najnowszych komponentach Sram i łączy manetkę i mechanizm korbowy Sram Rival AXS z elektroniczną przerzutką tylną GX Eagle, która może zmieniać ogromną zębatkę 52 w XNUMX-biegowej kasecie. Jest też innowacyjna sztyca RockShox, którą można obniżyć elektronicznie.
3.999€ / byki.de
Graveller dla kolarzy szosowych
Dzięki modelom Topstone, Cannondale ma szeroką gamę, jeśli chodzi o szutry, ale teraz amerykańska marka idzie w ich ślady w obszarze sportowym i prezentuje SuperSix Evo SE, którego rama z innym wyposażeniem jest również używana jako rower przełajowy. Wizualnie bazuje na rowerze szosowym SuperSix, a geometria siodełka różni się od niego tylko nieznacznie. Evo SE powinien również sprawdzić się na asfalcie; można nim jeździć z oponami o szerokości do 45 mm. Nowy model nie ma wkładek gwintowanych typowych dla Gravel, a także tylnego zawieszenia Cannondale Topstone Carbon - jest więc przeznaczony do szybkich przejażdżek i wyścigów w każdym terenie, mniej do wycieczek rowerowych lub szlaków. Uzupełnienie tego o Sram Rival AXS 2×12 i dość lekkie koła DT Swiss też dobrze się z tym komponuje.
4.699€ / cannondale.com
Aluminiowe Ursy do pakowania rowerów
BMC idzie w ich ślady i teraz prezentuje swój odnoszący sukcesy Gravelbike Urs w wersji aluminiowej. Urs AL przyjmuje geometrię szlaku modelu karbonowego z długą górną rurą, luźnym kątem główki i krótkim mostkiem; wraz z dużym rozstawem osi wszystko to zapewnia optymalną stabilność kierunkową i poręczne sterowanie. W przeciwieństwie do Urs Carbon, aluminiowy rower jest również dostępny z podwójną korbą, a mocowania widelca można również zamontować tutaj, dzięki czemu Urs AL jest szczególnie odpowiedni do wypraw rowerowych. Dzięki Urs AL Three za 1.999 euro, który jest wyposażony w Shimano GRX 2×10, BMC oferuje teraz również niedrogi model podstawowy. AL One opiera się na wysokiej jakości Sram Apex z kompatybilną z górami kasetą 11-42 i solidnym, ale stosunkowo lekkim DT-Swiss C1850 Spline, który jest idealny do szerokich opon bezdętkowych.
2.499€ / bmc-switzerland.com
Rower szutrowy z amortyzowanym widelcem
Austriacy nie tylko wyposażyli swój aluminiowy rower szutrowy w nową ramę, ale także prezentują karbonowy model, który wypełnia lukę w stosunku do hardtaili MTB dzięki nowemu Sram XPLR. Dzięki luźnemu kątowi skrętu, długiej górnej rurze i dużemu rozstawowi osi X-Strada jest zoptymalizowana pod kątem stabilności na wprost, a krótki mostek poprawia prowadzenie; Oczywiście przyciągającym wzrok elementem roweru jest widelec RockShox ze skokiem 40 mm, dzięki czemu rower jest wszechstronny i nadaje się na szlaki. Możliwość zamontowania opon o szerokości do 45 mm; Fast 40 Conti Terra Speed montowane są fabrycznie na wysokiej jakości zestawie kół DT Swiss. Przełożenie jest również sportowe: dwanaście biegów jest nieco bliżej rozmieszczonych na 10-44 zębach i można je szybko i precyzyjnie zmienić dzięki elektronicznej zmianie biegów Sram.
4.099€ / ktm-bikes.at
Duży ciąg dzięki silnikowi Shimano
Giant wyposaża swój elektryczny rower szutrowy w nowy EP8 firmy Shimano, silnik o bardzo wysokim momencie obrotowym i 85 Nm, który został opracowany dla elektrycznych rowerów górskich, ale ma również swoje miejsce na szutrze. Za pomocą aplikacji można skonfigurować różne profile jazdy, za pomocą których można dostosować charakterystykę jazdy do zamierzonego zastosowania; System można również podłączyć do wybranego komputera rowerowego przez ANT+. Zintegrowany akumulator o pojemności 500 watogodzin pozwala na długie wycieczki, przy czym napęd powinien prawie nie stawiać oporu powyżej 25 km/h - dzięki czemu możesz samodzielnie robić dobre postępy na poziomie i zjazdach. Shimano wnosi również elektroniczny GRX Di2, który cieszy się precyzyjną zmianą biegów i szczególnie ergonomicznymi dźwigniami. Opony Maxxis o szerokości 40 mm można przekształcić w opony bezdętkowe za pomocą dostarczonych akcesoriów.
4.999€ / gigant-rowery.com
Sprawdzony teraz w węglu
Swoim pierwszym rowerem szutrowym z włókna węglowego firma z Hamburga robi wielkie wrażenie: Camino jest o cały kilogram lżejszy od aluminiowego modelu Prestige z zasadniczo takim samym wyposażeniem, a jednocześnie jest znacznie bardziej elegancki w szczegółach i tylko 600 euro droższy. Stevens pozostał wierny nowej geometrii zaprezentowanej na rok modelowy 2021, która jest zorientowana na szlaki z długą górną rurą i krótkim mostkiem, ale oferuje bardziej stromy kąt skrętu dla zwinniejszego prowadzenia, dzięki czemu rower jest bardzo żywy pomimo dużego rozstawu osi . Nieco niższa wysokość wideł roweru z włókna węglowego obniża kierownicę o kilka milimetrów. Poprowadzenie kabli i linek przez mostek do wnętrza ramy jest bardzo udane; Jeśli chodzi o opcje montażu, Camino jest tak samo wszechstronny jak Prestige, z którym również dzieli sprzęt Shimano GRX.
2.499€ / Stevensbikes.de
Gravelowy debiut na Twoje urodziny
Z okazji 35-lecia producent rowerów, który od samego początku oferował rowery wyścigowe i turystyczne, w końcu zafundował sobie prawdziwy rower szutrowy ze stalową ramą, który jest produkowany wyłącznie przez firmę zajmującą się konstrukcją ram. Z długim rozstawem osi i dość sportową geometrią siodełka, zaprojektowaną do szybkich prędkości i długich tras, oraz z wszelkiego rodzaju gwintowanymi otworami, które można doposażyć na różne sposoby, GX-1200 jest zbudowany ze szlachetnym Campagnolo Ekar, którego 13 biegów od 10 do 44 zębów daje ogromny zakres przełożeń. Ponadto dostępne są lekkie i aerodynamiczne koła Campagnolo Shamal z oponami Schwalbe o szerokości 45 mm i karbonową sztycą Ritchey dla dodatkowego komfortu. Limitowany model specjalny pojawi się w sklepach na początku 2022 roku; Zainteresowani powinni teraz porozmawiać z dealerem VSF.
5.999,99€ / Fahrradmanufaktur.de
Aero racer na szerokie opony
3T zajmuje niszę, która jest obecnie w dużej mierze ignorowana przez konkurencję: pod względem geometrii siodełka i układu kierowniczego jest to rasowy rower szosowy, co podkreślają również aerodynamiczne kształty ramy z zagłębioną rurą podsiodłową, sztycą aerodynamiczną i wyjątkowo szeroka dolna rura Kammtail. Prześwit z tyłu i widelca jest tak dobrany, że opony o szerokości 40 mm mają wystarczająco dużo miejsca, a nawet opona wyścigowa o szerokości 30 mm nie wygląda na zagubioną; Jeśli chcesz jeździć po szlakach, możesz założyć opony o szerokości 650 mm na koła 60B. Oznacza to, że Exploro radzi sobie w prawie każdym terenie, zwłaszcza gdy łączy w sobie drobne gradacje z dużym zakresem przełożeń z układem napędowym 2×12. Z nowym Sram Rival AXS i prostym zestawem kół Fulcrum, innowacyjny włoski jest oczywiście dość drogi.
5.499€ / 3t.rower
Innowacyjny - drukowany - lutowany
Urwahn z Magdeburga to obecnie jeden z najbardziej innowacyjnych producentów w branży. Wraz z lokalnymi partnerami przemysłowymi firma produkuje ramy o unikalnych kształtach z części łączących wydrukowanych w 3D i rur stalowych, które zapewniają wygodną amortyzację dzięki brakowi rury podsiodłowej. Nowością w ofercie jest rower szutrowy Waldwiesel z przerzutkami 1×11, którego opływowe kształty dodatkowo podkreślają linki zintegrowane z mostkiem. Niezwykle sportowy, ze stromymi kątami i długą górną rurą, Waldwiesel można z łatwością przekształcić w rower typu bikepacking z systemem bagażnika, a nawet błotnikami, co czyni go niezwykle wszechstronnym. Prosty, ale solidny zestaw kół z obręczami DT Swiss i oponami 40 Conti można przerobić na bezdętkowe, dzięki czemu ta niedroga szutrowa łasica będzie jeszcze wygodniejsza.
4.499€ / urwahnbikes.com
Żywy bikepacker z nowymi częściami
Wbrew oczekiwaniom Focusa, marka bynajmniej nie zaprezentowała sportowego, lekkiego roweru szutrowego z Atlasem, ale raczej supersolidny rower długodystansowy z aluminiową ramą, dostosowaną do potrzeb bikepackerów. Atlas oferuje niemal nieograniczone możliwości transportu bagażu: można zamocować pięć uchwytów na butelki, a także wsporniki na widelcu i tylnym trójkącie, a rower jest wyposażony w torbę na rurę górną. Możliwe są również szerokie opony: 47 mm na 28 cali i aż dwa cale, jeśli chcesz jeździć na kołach 650B. Prowadzenie kabli, które jest całkowicie zintegrowane z mostkiem, jest eleganckie i niezwykłe jak na aluminiową ramę. Nowy topowy model z serii wyposażony jest w Shimano GRX810 w wersji 1×11 oraz solidne koła DT Swiss.
2.499€ / focus-rowery.com
W stylu vintage do samodzielnego montażu
Ascent by Tom Ritchey nie jest zwykłym rowerem, dlatego weteran rowerów górskich oferuje swój wszechstronny rower tylko jako zestaw ram do samodzielnego montażu. Co nie powinno być zbyt skomplikowane, zwłaszcza że wszystkie kable i przewody poprowadzone są na zewnątrz smukłych stalowych rurek. Geometria ramy znajduje się gdzieś pomiędzy rowerem górskim a rowerem turystycznym i pozwala na szeroką gamę konfiguracji i celów - czy to jako rower turystyczny z prostą kierownicą, czy jako rower szutrowy z szeroką kierownicą wyścigową. Dzięki licznym gwintowanym otworom Ascent jest również idealny jako rower turystyczny. Pomimo wyglądu retro, stalowa rama z osiami przelotowymi i mocowaniami hamulców tarczowych jest oczywiście najnowocześniejsza, a do wyboru są koła o średnicy od 27,5 do 28 cali. Tak można żwirować w tradycyjny i indywidualny sposób!
1.299€ / rcheylogic.com
Jeszcze większy komfort na szybkim rowerze
W nowej wersji Checkpoint Trek ponownie kieruje swoją ofertę do szutrowych kierowców, którzy chcą jechać na pełnym gazie na długich dystansach. Pozycja do jazdy jest rozciągnięta, a model 2022 podąża za trendem w kierunku dłuższej górnej rury i krótszego mostka; stromy kąt skrętu zapewnia zwrotność. Koło o maksymalnej szerokości opony 45 mm jest w pełni przystosowane do jazdy terenowej. Regulowane haki poprzedniego modelu zostały wyrzucone za burtę, a zamiast typowej dla Treka „kopułkowej” siodła zastosowano teraz konwencjonalną, bardziej praktyczną sztycę; z drugiej strony Trek zoptymalizował prowadzenie linek i pozwolił, by wszystko biegło pod mostkiem do ramy. Znacznie karbowana rura podsiodłowa obiecuje dodać jeszcze więcej elastyczności do wewnętrznego systemu tłumienia IsoSpeed , co powinno skutkować dużą amortyzacją na siodełku. Dzięki połączeniu komponentów Shimano-GRX oraz kół i opon Bontrager, Checkpoint jest bardzo dobrze wyposażony – i jednocześnie całkiem niedrogi.
od 3,499 € / trekbike.com
Szlachetny rower szutrowy dla indywidualistów
Konstruktor ram z Pragi znany jest z doskonale malowanych, jedynych w swoim rodzaju produktów najwyższej jakości, których karbonowe rury są produkowane przez zaawansowaną technologicznie firmę w pobliskim Szumawie. Po wyścigowym crossoverze Rover, Festka wprowadza teraz Scouta, prawdziwy rower szutrowy, który, podobnie jak wszystkie ramy firmy, może być również szyty na miarę i może być indywidualnie wyposażony w dodatkowe opcje. Większy rozstaw osi zapewnia Scoutowi stabilność podczas jazdy na wprost, a kółko można zmienić za pomocą wkładek w widelcu, co pozwala na dostosowanie zachowania układu kierowniczego. Można jeździć na oponach o szerokości do 42 mm lub oponach 50B o szerokości 650 mm na odpowiednich kołach. Oprócz zestawu ram do samodzielnego montażu, który jest dostępny w różnych wykończeniach, aż po indywidualne wybarwienie, Festka oferuje rowery kompletne – zacznijmy od 6.990 euro z kołami Shimano GRX 1×11 i Mavic.
od 4.990 € (komplet ramek) / festka.pl
Sprawdzony rower w wersji trailowej
Ten model 2022, oparty na sprawdzonej ramie z włókna węglowego Silex, jest wyposażony w atrakcyjne wyposażenie: „Plus” toczy się na oponach 45B o szerokości 650 mm, które zapewniają maksymalną przyczepność i komfort w terenie; Komplet kół włoskiego producenta Fulcrum jest idealnie dopasowany do szerokich opon o szerokości wewnętrznej 23 mm. Ponadto Merida określa nowy Sram Rival XPLR AXS: elektronicznie sterowana dwunastobiegowa skrzynia biegów ma szeroki zakres z kasetą 10-44 i jest również dobrze wyposażona do trudnego terenu i stromych odcinków. Rama Silex o charakterystycznych kształtach, wewnętrznie poprowadzonych kablach i różnych opcjach mocowania nadal cieszy oko; kompaktowa, bardziej wyprostowana pozycja siedząca jest odpowiednia dla tych, którzy rozumieją „szutrowanie” jako jazdę po wymagających trasach lub szlakach.
od 2.899 € / merida-bikes.com
Wejście z najlepszym wyposażeniem
Marka własna dostawcy internetowego Fahrrad.de oferuje niesamowicie kompletny rower szutrowy w rozsądnej cenie, który jako wszechstronny jest stworzony dla początkujących. Zrównoważona, sportowa pozycja siedząca umożliwia dłuższe wycieczki, a także wykorzystanie w hobbystycznych wyścigach crossowych; Rama i widelec umożliwiają montaż błotników. Wewnętrzne prowadzenie kabli i kabli przez dolną rurę i przez karbonowy widelec z aluminiowym wałem jest dobre. Ze względu na niską cenę zachwyca również nienaganne wyposażenie Sram Apex 1: najtańsza grupa osprzętu szutrowego amerykańskiego producenta jest wyposażona w jedenastobiegową zmianę biegów i hydrauliczne hamulce tarczowe, dzięki czemu nie ma różnic w stosunku do znacznie droższych rowerów pod względem funkcji i działania. Koła systemu Alexrims, które nie są zbyt ciężkie, można przerobić na bezdętkowe i są nowocześnie wyposażone w osie przelotowe. Możesz także oczekiwać wysokiej jakości osprzętu Zipp.
1.399€ / Fahrrad.de
Zamów rocznik testowy Velomotion Gravel
W naszej ofercie znajdziesz jeszcze bardziej ekscytujące rowery szutrowe Rocznik testu Velomotion 2021. Tutaj przetestowaliśmy 27 rowerów szutrowych, a także 11 rowerów szutrowych.
Kliknij tutaj i wyślij e-mail z adresem dostawy bezpośrednio na adres office@velomotion.
Zainteresowani czytelnicy mogą jeszcze zamówić rocznik testowy w cenie detalicznej 6,90 euro. Płatność fakturą lub PayPalem markt@velomotion.de
Schreibe einen Kommentar