Nowości produktowe / E-Bike: Dzięki nowemu Scott Axis eRide EVO Szwajcarzy wzbogacają rynek e-rowerów na rok 2022 o ekscytujący model. Rower, który jest dostępny z pełnym zawieszeniem i hardtailem, powinien czuć się jak w domu w wielu obszarach użytkowania i zwracać na siebie uwagę dzięki innowacyjnej integracji.
Scott Axis eRide nie jest nowym rowerem w portfolio modeli Scott - przynajmniej jeśli chodzi o jego nazwę. Swoją premierę świętował jakiś czas temu jako nieco poskromiona wersja sportowych E-MTB, które nadają się do zwiedzania. Jednakże, podczas gdy wcześniej był oparty na sprawdzonym Genius eRide, Axis eRide EVO jest teraz zupełnie nowym modelem, który jest również nowo wprowadzony Patron eRide model: nie tylko dziedziczy innowacyjną ramę z wewnętrznym amortyzatorem po swoim sportowym siostrzanym modelu, ale także Bosch Smart System z akumulatorem 750 Wh.
Amortyzator znika w ramie
Po pierwsze: tylko najwyższy model nowej serii Axis eRide EVO jest wyposażony w pełne zawieszenie. Ale tutaj idzie na całość i „chowa” amortyzator tylnego trójkąta prawie całkowicie w ramie. Niewidoczny z zewnątrz, znajduje się pod osłoną w górnej rurze i oferuje 140 mm skoku sprężyny, co oznacza, że szlak na trasie można łatwo pokonać pod 29-calowymi kołami. Steruje nim dobrze znany i sprawdzony system TwinLoc naszej własnej firmy, za pomocą którego całe podwozie roweru - czyli widelec i amortyzator - można regulować w trzech etapach (blokada, trakcja, zjazd) w zależności od obszar użytkowania. Oprócz ugięcia sprężyny, zachowanie reakcji zmienia się również w poszczególnych etapach.
Inteligentny system Bosch z inteligentną integracją
Integracja układu napędowego jest nie mniej innowacyjna niż z amortyzatorem. Tutaj Scott polega na tym ostatnio zaprezentowany system Bosch Smart, który oprócz dobrze znanego silnika CX o maksymalnym momencie obrotowym 85 Nm jest wyposażony w nowy akumulator o pełnej pojemności 750 Wh. Aby pomieścić magazyn energii, który również się wydłużył, we wszystkich rozmiarach w dolnej rurze, Scott musiał stworzyć miejsce w ramie - rozwiązanie: sam silnik jest zainstalowany prawie pionowo! Ma to również tę zaletę, że jest chroniony przez ramę od spodu. Pokrowiec wyposażono w liczne otwory wentylacyjne, dzięki którym jednostka napędowa nie poci się i nie dławi osiągów nawet podczas dłuższych podjazdów.
Modele Scott Axis eRide EVO i poziomy wyposażenia
Axis eRide EVO będzie dostępny w trzech lub czterech różnych wariantach, które różnią się również obszarem zastosowania. Najwyższej klasy EVO Tour FS to jedyny model z pełnym zawieszeniem, oferujący 140 mm skoku z przodu iz tyłu. Sufiks Tour odnosi się również do wyposażenia w błotniki, oświetlenie i bagażnik. Szkoda: pomimo ceny poniżej 6.000 euro, musisz obejść się bez wysuwanej sztycy.
Axis eRide EVO Tour Hardtail to jedyny wariant, który jest również dostępny z ramą z niskim przekrokiem – wybór komponentów w dużej mierze odpowiada topowemu modelowi z pełnym zawieszeniem. Podstawowy model, który nie posiada żadnych dodatków, takich jak błotniki, polecany jest do bardziej sportowego użytku - nawet jeśli trzeba iść na kilka kompromisów w zakresie doboru komponentów. Wszystkie modele Axis eRide EVO mają wspólny napęd: mocny silnik CX firmy Bosch wraz z akumulatorem 750 Wh o dużym zasięgu są dostępne we wszystkich modelach.
ustawienie: Pełne zawieszenie Axis eRide Evo
Widelec: Fox AWL 140mm
Niemy: e-jazda Fox Float
Okrążenie: Ślizgacz Shimano XT
hamulce: Shimano MT520 203/203mm
Cena: € 5.999
ustawienie: Hardtail Axis eRide Evo
Widelec: Powietrze SR Suntour XCR34
Okrążenie: Ślizgacz Shimano XT
hamulce: Shimano MT520 203/203mm
Cena: € 4.299
Schreibe einen Kommentar