Widmo: w ramach specjalnego programu Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej chce ulepszyć parkingi rowerowe na dworcach kolejowych. BMVI zapewnia na ten cel 2023 miliona euro do 2,3 roku. Specjalnie powołany punkt informacyjny „Parkingi rowerowe na dworcach” zacznie działać 1 lipca.
Osoby dojeżdżające do pracy mogą zaśpiewać żałosną piosenkę o tym, jak trudno zaparkować rower przed dworcem kolejowym. Brak ochrony kół przed wiatrem i warunkami atmosferycznymi to najmniejszy problem. Niestety, wandalizm i kradzieże nie należą do rzadkości – to wystarczający powód, by wielu rowerzystów wolało korzystać z samochodu. W celu poprawy sytuacji w zakresie parkowania rowerów na stacjach kolejowych Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej zleciło DB Station & Service AG utworzenie i prowadzenie specjalnego punktu informacyjnego. Ma to na celu wsparcie gmin i innych zainteresowanych stron w tworzeniu parkingów rowerowych i garaży rowerowych na dworcach kolejowych. BMVI zapewnia na ten cel 2023 mln euro do 2,3 roku.
Centrum Informacji „Parkingi rowerowe na dworcach” rusza 1 lipca
Minister federalny Andreas Scheuer wyjaśnia: „Jazda rowerem na dworzec kolejowy, a następnie dalsza podróż koleją regionalną lub S-Bahn – tak wygląda współczesny dojazd do pracy. Warunkiem jest jednak to, aby ludzie mogli bezpiecznie i łatwo zaparkować swoje rowery na stacji. Właśnie to chcemy teraz zapewnić. Dlatego powołujemy punkt kontaktowy, który m.in. doradza i wspiera gminy w tworzeniu nowoczesnych miejsc parkingowych dla rowerów. Zaczyna się 1 lipca. To ogromna szansa dla miast i gmin na stworzenie realnej oferty, szczególnie dla osób dojeżdżających do pracy. Nasze wsparcie jest na miejscu, teraz trzeba rozwiązywać problemy na miejscu”.
Dzięki nowoczesnym parkingom rowerowym Ministerstwo Federalne chciałoby zwiększyć atrakcyjność infrastruktury ruchu rowerowego i docelowo zachęcić więcej osób do przesiadania się na rowery. Bliskość dworca kolejowego powinna również poprawić powiązanie środków transportu rowerem i pociągiem, co mogłoby znacząco poprawić sytuację, zwłaszcza osób dojeżdżających do pracy. Punkt informacyjny „Parkingi rowerowe na dworcach” ma za zadanie łączyć informacje, doradzać i przekazywać know-how z praktyki. Gminy i zainteresowane strony mogą dowiedzieć się m.in. o możliwościach konstrukcyjnych i projektowych realizacji, rozwiązaniach technicznych i finansowaniu. Ponadto będą odbywać się regularne wydarzenia informacyjne i wizyty na miejscu. Na przyszły rok planowana jest także konferencja na temat „parkingów rowerowych na dworcach”.
Przyszłościowa e-mobilność: koncepcja udostępniania SHAREA firmy eurorad Germany
Na przykład spółka zależna ZEG, eurorad Germany, oferuje innowacyjne rozwiązania dla miast, gmin lub firm. Platforma SHAREA opiera się na różnych fundamentach i obejmuje najnowocześniejsze pojazdy, najnowocześniejszą technologię aplikacji oraz indywidualne parkingi. Dostęp SHAREA HUB umożliwia bezpieczny dostęp do najnowocześniejszych pojazdów e-mobility w różnych lokalizacjach. Aplikacja SHAREA bezpośrednio spełnia kilka funkcji: nie tylko można łatwo zarezerwować e-rower, ale także otworzyć drzwi do SHAREA HUB i zamek w pojeździe. Aplikacja potwierdza również prawidłowy powrót po zakończeniu podróży. Koncepcja, która z pewnością idealnie wpisuje się w dzisiejszy świat i powinna być atrakcyjnym rozwiązaniem dla bezpiecznej i nowoczesnej mobilności dla gmin.
Schreibe einen Kommentar