Czy jeszcze je pamiętasz? premia złomowa od 2009 r? W następstwie kryzysu finansowego rząd federalny zaoferował tę nagrodę, oficjalnie znaną również jako premia środowiskowa, wszystkim kierowcom, którzy wymienili swój stary samochód na nowy. Francja chce go teraz Bonus oparty na podobnej zasadzie przy zakupie rowerów przedstawiać.
2.500 euro za nowy rower?
Kilka dni temu francuskie Zgromadzenie Narodowe przedstawiło nowy projekt ustawy promującej jazdę na rowerze w tym kraju. Konkretnie przewiduje to projekt ustawy każdy Francuz, który złomuje stary samochód, otrzymuje premię za zakup roweru lub e-roweru. Celem kampanii jest trwałe zmniejszenie liczby samochodów we Francji.
Wciąż nie jest jasne, jak wysoka powinna być składka. Jest jeden w pokoju Łącznie 2.500 euro. Według aktualnych informacji nie ma powiązania z konkretnym typem roweru. Wydaje się, że nie ma znaczenia, czy jest to rower wyścigowy, rower górski, czy wysokiej jakości rower elektryczny.
„Zachęty do zakupu rowerów mile widziane”
Przede wszystkim rowerowe grupy interesu są zadowolone z projektu ustawy. „Od początku kryzysu Covid mówiliśmy, że w planach naprawy i łagodzenia nie powinno być żadnych planów złomowania samochodów, które nie obejmują opcji zakupu roweru.
Widzimy mile widziany wzrost samodzielnych zachęt do zakupu rowerów, ale francuskie zgromadzenie jasno stwierdziło, że e-rowery i rowery towarowe powinny być wspierane jako zamienniki pojazdów. Każdy rząd musi uznać, że to europejski przemysł rowerowy przewodzi światu w przejściu na elektromobilność” – powiedział Kevin Mayne, dyrektor generalny CIE.
Premia możliwa również dla Niemiec?
Jednak ustawa nie jest jeszcze w pełni zakończona. Zanim wejdzie w życie, musi najpierw przejść przez kilka głosów. Niemniej jednak jest to dobry znak postępu w kolarstwie. W tym kontekście Cycling Industries Europe i inne stowarzyszenia kolarskie wzywają również inne rządy UE do zwiększenia środków wydawanych na działania rowerowe w 2020 r. (ok. 1 mld euro).
Nasze pytanie do Ciebie: Czy premia za złomowanie 2.0 byłaby również wartościowym środkiem promowania ruchu rowerowego w Niemczech?
Schreibe einen Kommentar