Spectrum: Behind the National Cycling Plan (NRVP) to zrównoważona strategia rządu federalnego mająca na celu długoterminowe promowanie jazdy na rowerze w stanie. Oprócz konkretnych celów treść planu rowerowego obejmuje również priorytety i modele rozwoju, do których dążą władze federalne, stanowe i lokalne. Po wielu dyskusjach plan został już opublikowany.
Prezentacja na Ogólnopolskim Kongresie Kolarskim
Poprzednie plany rowerowe już przyspieszyły kolarstwo w Niemczech. Na Narodowym Kongresie Kolarskim w zeszłym tygodniu nowy Narodowy Plan Rowerowy (NRVP 3.0) został przedstawiony przez Federalnego Ministra Transportu Andreasa Scheuera.
Wszystkie środki i cele przedstawione w NRVP 3.0 zostały wcześniej opracowane w ramach szeroko zakrojonego procesu z udziałem przedstawicieli gmin, państw i stowarzyszeń zawodowych. Uwzględniono również szereg sugestii pochodzących z uczestnictwa obywateli w Internecie.
Ponad 2.200 sugestii od obywateli
„2.220 pomysłów, sugestii i sugestii dotyczących poprawy kolarstwa w Niemczech i ponad 26.000 XNUMX recenzji - bardzo dziękujemy za udział i wkład! Z oceny wynika, że bezproblemowa infrastruktura i dojazdy do pracy na rowerze to najważniejsze kwestie na przyszłość. Dokładnie oceniliśmy Wasze wkłady, teraz zabierzemy je ze sobą do zbliżającego się dialogu specjalistycznego z ekspertami, a następnie do procesu tworzenia Narodowego Planu Rowerowego.”— powiedział federalny minister transportu Andreas Scheuer.
Jakie są główne cele NRVP 3.0?
Nadrzędnym celem nowego Narodowego Planu Rowerowego jest nadal zrównoważony rozwój ruchu rowerowego w Niemczech. Nawet jeśli szczegóły wdrożenia i konkretne środki są tylko częścią prezentacji pod koniec kwietnia, kluczowe cele NRVP 3.0 nie są tajemnicą. Jednocześnie obywatele mogli głosować nad tym, jakie znaczenie przywiązują do którego z kluczowych celów. Wystarczający powód, by zajrzeć.
- Bezproblemowa jazda na rowerze w kraju: Około 76 procent ankietowanych zgadza się, że odsetek ruchu rowerowego może wzrosnąć tylko wtedy, gdy istnieje bezpieczna infrastruktura. Nowe ścieżki rowerowe, skrzyżowania i drogi ekspresowe mają między innymi płynnie łączyć miasto z wsią.
- Niemcy stają się krajem dojeżdżającym rowerem: Dobre 48 procent chciałoby, aby rower ważył więcej podczas dojazdów do pracy. W przyszłości rower będzie jeszcze częściej wykorzystywany podczas codziennych podróży służbowych oraz w drodze do pracy.
- Ruch rowerowy podbija miasto i wieś: Związek między krajem a miastem jest wyraźnie ważny dla wielu obywateli. Dobre 46 procent uczestników ankiety skorzystałoby z tego połączenia, aby częściej korzystać z roweru.
- Wizja zerowa: Za celem „Vision Zero” kryje się wprawdzie nieco utopijne podejście, polegające na tym, by nie musieć już narzekać na ofiary śmiertelne wypadków rowerowych. Aby chociaż zminimalizować tę smutną liczbę, należy promować obiektywne i subiektywne poczucie bezpieczeństwa na rowerze od dzieci do seniorów.
- Miejski ruch ciężarówek staje się ruchem rowerowym: Szczególnie w metropoliach ruch towarowy na ostatniej mili powinien być w coraz większym stopniu przejmowany przez rowery towarowe. Temat ten był szczególnie ważny dla dobrych 21 proc. ankietowanych. Ważnym elementem wdrożenia będą rowery typu e-cargo.
- Niemcy powinny stać się lokalizacją dla rowerów: Ustanowienie Niemiec jako lokalizacji rowerowej znajduje się nieco dalej na liście priorytetów. Dla dobrych 11 proc. kwestia ta jest szczególnie ważna. Oprócz badań nad innowacyjnymi koncepcjami, cel ten obejmuje również promocję branży rowerowej.
- Inteligentna jazda na rowerze w sieci: Na dole listy kluczowych celów znajduje się inteligentne łączenie ruchu rowerowego w sieć. Niemniej jednak cyfryzacja napędza również innowacje w kolarstwie. Jest tu potencjał, który wpływa na bezpieczeństwo technologii oraz inteligentne sterowanie ruchem.
Krystyna Heinze mówią
Dzięki za świetny wpis na blogu!