Spektrum: Miniony rok pokazał, że kolarstwo nabiera coraz większego znaczenia. Politycy, obywatele i stowarzyszenia wciąż muszą wiele zrobić, aby wielu dodatkowych rowerzystów było bezpiecznych na swoich rowerach. Bawarski minister spraw wewnętrznych Joachim Herrmann i minister transportu Kerstin Schreyer przedstawiają teraz plany Bawarii.
Eskadry rowerowe i konsekwentne kontrole
Bavaria przyjmuje nową koncepcję bezpieczeństwa „Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2030” dla ulic Bawarii teraz wyraźnie skupiają się na ruchu rowerowym. Bezpieczna jazda na rowerze to główny temat programu. Dodatkowe zabezpieczenia mają być realizowane w szczególności przez Rozbudowa infrastruktury rowerowej.
Jeszcze ważniejszy jest jednak tzw konsekwentne przestrzeganie obowiązujących zasad i karanie ich łamania. W tym celu rząd Bawarii chciałby zwiększyć liczbę eskadr rowerowych, które śledzą wykroczenia popełniane przez rowerzystów i kierowców pojazdów mechanicznych w najprawdziwszym tego słowa znaczeniu.
Oświadczenie bawarskiego ADFC
ADFC Bayern jest szczególnie zadowolony. Na początku planowania „Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2030” stowarzyszenie przedstawiło oświadczenie. Oświadczenie to dotyczyło różnych punktów, począwszy od bezpłatnych szkoleń dla rowerzystów w zakresie bezpieczeństwa jazdy, a skończywszy na opracowaniu konstrukcji wsporczej. ADFC Bayern zalecił także kampanię przeciwko niebezpiecznemu parkowaniu na ścieżkach rowerowych i zwrócenie szczególnej uwagi na minimalną odległość 1,5 metra.
ADFC Bayern jest w dobrym nastroju
Bawarscy politycy przyjęli część postulatów, co szczególnie cieszy prezesa regionalnego ADFC Bayern. Mimo to zdaniem Felschera w bawarskiej inicjatywie wciąż brakuje konkretnego planu działania. Niemniej jednak konkluzja jest raczej pozytywna.
„Program bezpieczeństwa ruchu drogowego 2030” może sprawić, że drogi w Bawarii staną się bezpieczniejsze dla wszystkich użytkowników dróg. Jednak, aby program faktycznie doprowadził do Wizji Zero, czyli do zera ofiar śmiertelnych na drogach, potrzebny jest też konkretny plan działania, który pokazuje, co, kiedy i gdzie ma zostać wdrożone, jakim budżetem i przez kogo. Gminy nie mogą być pozostawione same sobie, jeśli chodzi o przebudowę infrastruktury”.
Schreibe einen Kommentar