Nowości produktowe: Od 1994 r. koło Campagnolo Bora jest synonimem wysokiej klasy osiągów. Dzięki ciągłym ulepszeniom koła stawały się coraz bardziej wydajne i z biegiem czasu nie straciły swojego sportowego charakteru. Z Campagnolo Seria Bora Ultra WTO, włoski producent prezentuje teraz swoją ofertę z trzema różnymi wysokościami obręczy.
Nowa seria Bora Ultra WTO ma na celu połączenie piękna i szybkości. W tym celu we wszystkich modelach nowej serii zamontowano bardziej aerodynamiczne i łatwe w konserwacji nyple wewnętrzne. Ponadto opierają się na nowo zaprojektowanej piaście i nowo zaprojektowanej karbonowej obręczy, która jest wytwarzana przy użyciu specjalnie opracowanej technologii. Aby nie zaniedbać elegancji i estetyki, olśniewające logo Campagnolo zostało utrzymane w kolorze miedzi i przymocowane do obręczy i piasty.
Podobnie jak wszystkie koła i grupy osprzętu Campagnolo, Campagolo Bora Ultra WTO zostało zaprojektowane, opracowane, przetestowane i wyprodukowane od podstaw i całkowicie we własnym zakresie. Każdy element, niezależnie od tego, czy chodzi o szprychy, obręcze czy piasty, jest autorskim projektem Campagnolo.
Technologia Campagnolo Aero Mo-Mag
Bora Ultra WTO („zoptymalizowany w tunelu aerodynamicznym”) został opracowany z myślą o najwyższej klasie aerodynamiki. Aby osiągnąć ten cel, Campagnolo wprowadziło żeńskie smoczki Aero Mo-Mag. Ta najnowsza ewolucja technologii Campagnolo Mo-Mag, ukryta wewnątrz obręczy, w połączeniu z eliptycznymi aerodynamicznymi szprychami Campagnolo, pozwala na czystszy i wydajniejszy przepływ powietrza. Aerodynamika to nie jedyna zaleta opatentowanej technologii, gdyż system Mo-Mag pozwala na uzyskanie otworów na nyple i zawory bezpośrednio z formy obręczy, całkowicie eliminując konieczność wiercenia otworów we włóknie węglowym. To z kolei zapewnia wyjątkowo dobrą sztywność i przenoszenie mocy. Kolejną zaletą tej technologii jest to, że brak otworów w kanale obręczy 2-Way-Fit oznacza, że nie ma potrzeby stosowania taśmy na obręcz, dzięki czemu można szybko i łatwo zamontować opony bezdętkowe, przystosowane do zastosowania bezdętkowego i opony typu clincher.
Nowe felgi i łożyska do serii Campagnolo Bora Ultra WTO
Obręcze Bora Ultra WTO zostały całkowicie przeprojektowane w całym asortymencie, mając na uwadze zarówno redukcję masy, jak i wydajność. Nowe felgi są wykonane z ultralekkiego włókna węglowego i są wytwarzane ręcznie przy użyciu zastrzeżonej technologii, aby uzyskać lepsze wyniki pod względem wytrzymałości, sztywności i lekkości. Wersja 45 mm Bora Ultra WTO waży zaledwie 1425 gramów.
Aby uzyskać jeszcze lepsze właściwości toczenia, koła są wyposażone w łożyska Campagnolo Ceramic Ultimate Level Technology (CULT) w obu piastach. Łożyska ceramiczne CULT są trwalsze niż standardowe łożyska stalowe, zmniejszają zużycie i są bardziej wydajne, ponieważ mają 5 1/2 razy mniejsze tarcie niż standardowe uszczelnione łożyska stalowe. Przy prędkości 78 km/h zatrzymanie koła Campagnolo z łożyskami CULT zajmuje 2 godziny i 45 minut. W porównaniu do zaledwie 30 minut ze standardowymi uszczelnionymi łożyskami.
Nowe koła wykorzystują wolnobieg Campagnolo Next 3 Ways (N3W), który został wprowadzony po raz pierwszy w lipcu ubiegłego roku. N3W to opatentowany standard korpusu piasty, który akceptuje 11, 12 i 13-biegowe kasety Campagnolo. Pełna gama Bora Ultra WTO jest teraz dostępna w cenie 3150 € za zestaw z wolnobiegami Shimano HG i SRAM XDR.
Schreibe einen Kommentar