Widmo: 01 stycznia 2021 r. w Szwajcarii weszły w życie nowe przepisy ruchu drogowego dotyczące zarówno ruchu zmotoryzowanego, jak i niezmotoryzowanego. Dotyczy to również rowerzystów, którzy korzystają z wielu zalet swojego roweru. Jednak rycerze na pedałach mogą spodziewać się dokręcenia podczas „parkowania” S-Pedelec.
Jeśli są odpowiednie znaki: Skręć w prawo na czerwonym
Dzięki nowo wprowadzonym przepisom rowerzyści w Szwajcarii mogą cieszyć się szeregiem korzyści. Na przykład można skręcić na czerwonym świetle, jeśli jest to odpowiednio oznakowane. Widać to na tablicy z żółtym rowerem i strzałką. W związku z tym oczywiście obowiązuje również to, że jeśli na czerwonym nie ma znaków, nie można się wyłączyć. Niezależnie od tego pierwszeństwo mają nadal pojazdy przechodzące przez jezdnię i piesi. Nawiasem mówiąc, nowe rozporządzenie dotyczy również kierowców motorowerów.
Ulice rowerowe mają pierwszeństwo przed ulicami prowadzącymi do stref 30 km/h
Dzięki nowemu rozporządzeniu ulice rowerowe będą mogły powstawać także w strefach Tempo 30. Oznacza to, że utworzenie pasa rowerowego wyeliminuje zasadę „prawo przed lewą” w strefach 30 km/h dla rowerzystów. Zasadniczo rowerzyści mają pierwszeństwo na specjalnie wyznaczonych ścieżkach rowerowych. Odpowiednie znaki z napisem „Stop” lub „Brak pierwszeństwa przejazdu” służą do wskazania tego nadjeżdżającym pojazdom. Pomimo pasa rowerowego ograniczenie prędkości dotyczy również rowerzystów.
S-Pedelecs: Parkowanie za opłatą nie jest wykluczone w Szwajcarii
Kolejną nowością jest to, że dzieci do 12 roku życia mogą teraz jeździć po chodniku. Przepis ten ma jednak zastosowanie tylko tam, gdzie nie ma ścieżki rowerowej ani pasa rowerowego. Podczas korzystania z chodnika dzieci muszą szanować pierwszeństwo pieszych. Specjalna zmiana dotyczy użytkowników S-Pedelec. Od 01 stycznia 2021 r. oznaczeniem obszaru jako „parking płatny” objęto również motocykle, motorowery i szybkie pedeleki.
Schreibe einen Kommentar