Widmo / Bezpieczeństwo: Duża część wszystkich poważnych wypadków rowerowych ma miejsce z udziałem samochodów ciężarowych. Często są to wypadki na zakręcie, w których rowerzysta wpada w martwe pole ciężarówki skręcającej w prawo. Problem ten można wyeliminować za pomocą odpowiednich systemów wspomagających. Eksperci ruchu i inżynierowie są co do tego zgodni. UE reaguje teraz na tę sytuację nową dyrektywą.
Nowa dyrektywa dotycząca pojazdów użytkowych
Wytyczne, które zostały opublikowane w grudniu, zawierają już w preambule:
„W związku z globalną pandemią COVID-19 nastąpił znaczny spadek globalnej produkcji gospodarczej. Jako globalnie usieciowiony kraj eksportowy Niemcy muszą stawić czoła tej sytuacji wraz z jej wyzwaniami i walczyć z bezpośrednimi konsekwencjami pandemii dla krajowej gospodarki oraz reagować na pogarszającą się koniunkturę.
W tym kontekście rząd federalny zgodził się szybko przywrócić Niemcy na ścieżkę zrównoważonego wzrostu, który zapewni miejsca pracy i dobrobyt. Oprócz oddzielnego finansowania i ustalania priorytetów w obszarze pojazdów użytkowych napędzanych elektrycznie i wodorem, niniejsze wytyczne wniosą odpowiedni wkład w promocję odnowy konwencjonalnej floty pojazdów użytkowych:
Celem jest utrzymanie miejsc pracy w perspektywie długoterminowej, odczuwalne ożywienie gospodarki i obniżenie poziomu emisji dwutlenku węgla (CO2) z floty pojazdów użytkowych”.
Co to znaczy? Ruch pojazdów użytkowych ma stać się bardziej przyjazny dla klimatu dzięki elektryfikacji i rozpowszechnieniu technologii wodorowej. Jednak nowe wytyczne również pośrednio przyczyniają się do ochrony klimatu, zwiększając bezpieczeństwo jazdy na rowerze. Jeszcze więcej osób powinno przesiąść się na rower, zwłaszcza na krótkich dystansach.
Pojazdy użytkowe muszą być wyposażone w systemy wspomagające skręcanie (ASS).
Pojazdy użytkowe powyżej 3,5 tony i autobusy z więcej niż 9 miejscami siedzącymi są tylko promowane, jeśli mają asystenta skrętu (ASS). Właściciele mogą przedstawić dowód otrzymania dotacji, przedstawiając dowód zakupu pojazdu.
Finansowanie jest również możliwe poprzez modernizację, w tym odpowiedni dowód. Zainteresowani mogą zgłaszać się od godz od 21 stycznia do 15 października o tym Portal e-Usług Federalnego Urzędu Transportu Towarowego zapewnić.
Co potrafią systemy wspomagające skręcanie
Zasadniczo systemy AS robią to samo. Ostrzegają kierowcę ciężarówki podczas skręcania, że rowerzysta (lub inny obiekt) znajduje się w martwym polu lub zbliża się do niego.
Do tego będą Systemy powiązane z kierunkowskazem i/lub kątem skrętu ciężarówki. Strefa ostrzegawcza musi obejmować co najmniej prędkość roweru od 5 do 20 km/h. Niektóre systemy potrafią już rozróżniać rowerzystów, pieszych i inne przeszkody.
W zależności od systemu wykrywanie odbywa się za pomocą systemów sensoryczno-optycznych, systemów radarowych lub systemów ultradźwiękowych - z lub bez kamery do monitorowania kierowcy w czasie rzeczywistym. Jeśli w danym obszarze znajduje się przeszkoda, rozlegnie się dźwięk ostrzegawczy. W przyszłości systemy powinny nawet połączony z asystentem hamowania awaryjnego być.
Schreibe einen Kommentar