Rowery dziecięce 2021: Powiew świeżości dla małych rowerów: Nowa generacja dziecięcych rowerów górskich z rozsądnym, funkcjonalnym wyposażeniem zapewnia mnóstwo zabawy w czasie wolnym i na wycieczkach. Przeciążone rowery były wczoraj - dzisiejsze 24-calowe rowery oferują wyraźne linie i wykończenie, które jest odpowiednie zarówno dla wieku, jak i celu użytkowania.
Jeszcze przed przejściem ze szkoły podstawowej do szkoły średniej zwykle jest ważny krok do zrobienia, jeśli chodzi o jazdę na rowerze: 20-calowy rower dziecięcy robi się za mały i czas na pierwszy prawdziwy rower. 24-calowy model może być klasycznym „rowerem szkolnym” z pełnym wyposażeniem StVZO lub może być bardziej nastawiony do użytku sportowego – już w dziewiątym, dziesiątym roku życia często już rozstrzygnięto, czy jazda na rowerze to tylko mobilność, czy obiecuje pasja być. Czy dziecko jest tylko poza domem w życiu codziennym, czy też lubi wycieczki z rodziną i szybkie okrążenia z przyjaciółmi?
Nowa generacja
Rowery 24-calowe, które idealnie nadają się do tych ostatnich, przeszły w ostatnich latach długą drogę. Ciężkie modele z prostymi widelcami amortyzowanymi, które sugerują sportowy charakter, odchodzą w zapomnienie; zamiast tego dostawcy polegają na materiałach funkcjonalnych, które oferują znaczną wartość dodaną pod względem przyjemności z jazdy. Na przykład przerzutki: Jeszcze trzy lub cztery lata temu trudno było kupić dziecięcy rower górski bez potrójnej zębatki. Dla większości producentów atrakcyjność wielu biegów przeważyła nad łatwością użytkowania; więc dzieci wplątały się w zamieszanie związane z tłumaczeniem i zostały oderwane od rzeczywistej jazdy. Teraz duże marki wyposażają swoje motocykle o pojemności 24 cm1 w 150x biegi na całej planszy, z zestawami zębatek z siedmioma do dziesięcioma biegami używanymi z tyłu. Jeśli uznasz, że to za mało, prawie zawsze możesz przerzucić się na jedenaście biegów – zestaw doposażeniowy składający się z tylnej przerzutki, manetki, zębatki i kasety kosztuje około XNUMX euro.
Lekkie rowery dzięki sztywnemu widelcowi
Podobnie jak potrójna korba, tani widelec amortyzowany nie jest już koniecznością. Coraz więcej producentów rowerów instaluje sztywne widelce, oszczędzając w ten sposób wagę; Za amortyzację i wibracje odpowiadają opony, z których część ma wymiary fatbike'a, jak ma to miejsce w przypadku BMC Blast. Z drugiej strony Bulls wyposaża większe modele w nowe lekkie rowery dziecięce z drogimi widelcami z amortyzacją pneumatyczną - te ważą bardzo mało i można je bardzo delikatnie regulować, dzięki czemu spodobają się również lekkim rowerzystom.
Oba rodzaje hamulców działają
Pytanie, czy hamulce tarczowe powinny znaleźć się w rowerze dziecięcym, jest częstym źródłem dyskusji. Hamulce tarczowe można lepiej dozować i wymagają mniejszego wysiłku ręcznego; jeśli jednak dźwignia zostanie mocno pociągnięta, gryzą również bardzo mocno. Hamulce tarczowe mają skomplikowaną konstrukcję i przynoszą ze sobą około 400 gramów więcej masy, z drugiej strony zapewniają schludny wygląd.
Hamulce V-brake, stosowane w sześciu z naszych dziesięciu prezentowanych tu rowerów, są technicznie proste, a zatem łatwe w utrzymaniu. Ze względu na zwykle niską wagę kierowcy, ich siła hamowania jest z łatwością wystarczająca; jak wszystkie hamulce szczękowe, działają trochę gorzej na mokrej nawierzchni. Byłyby naszym pierwszym wyborem dla rowerów dziecięcych, ale to ostatecznie kwestia gustu. W każdym razie wielu producentów oferuje hamulce tarczowe tylko w modelach z widelcem amortyzowanym.
Prezentowanych tu dziesięć modeli to bez wątpienia nowa generacja rowerów dziecięcych – tak nowa, że niejeden dwunastolatek będzie się dzisiaj denerwował, że po prostu je przegapił. Rok 2021 będzie jednak ekscytującym rokiem dla młodych fanów kolarstwa w wieku szkolnym. Może być za ciasny dla Świętego Mikołaja; Jednak zajączek wielkanocny i tak ma tendencję do dbania o nowe rowery. Do tego czasu pogoda znów będzie bardziej odpowiednia do jazdy na rowerze.
ale w tym momencie mamy dla Ciebie małą wskazówkę: nie wahaj się zbyt długo z zakupem w 2021 roku. Już w 2020 roku szybko wyprzedawały się rowery i e-rowery wszelkiego rodzaju - przede wszystkim oczywiście najpopularniejsze modele największych producentów. Wielu ekspertów spodziewa się jeszcze większych wąskich gardeł w 2021 r. – więc jeśli polegasz na zajączku wielkanocnym, możesz w końcu zajrzeć do pustego gniazda.
Rowery dziecięce 2021: 10 aktualnych modeli w skrócie
Ośmistrzałowy X-Coady 24 SL
Puky LS Pro 24
Reakcja kostki 240 SL
Cannondale Kids Szybki 24
Wybuch BMC 24
woom 5
Bull's Tokee Ultra Lite 24
Zespół Orbea MX 24
Bergamot Revox 24 Lite
Dysk KTM Wild Speed 24.9
Eightshot X-Coady 24 SL: sportowy pionier
Cena: 439,99 Euro
Waga: 9,9 kg (dane producenta)
strona www: www.puky.de
Sportowa marka Puky, specjalisty od rowerów dziecięcych, wprowadziła temat „lekkich rowerów dziecięcych” do sklepów rowerowych na całym świecie. Rezygnacja z klasycznych zalet Puky - piasty, tylnego pedału, pełnej ochrony łańcucha - prowadzi do sportowego wyglądu i możliwości terenowych; Oczywiście przyjęto przyjazną dzieciom geometrię modeli Puky z wyprostowaną pozycją siedzącą, która zapewnia dobrą widoczność w ruchu drogowym i w terenie. Typową cechą jest kompaktowa rama z rurą podsiodłową o długości zaledwie 32 cm, co skutkuje niskim przekrokiem, co jest szczególnie ważne dla niskich rowerzystów. Z drugiej strony doświadczenie pokazuje, że dzieci wyrastają z Eightshota szybciej niż sugeruje informacja producenta. Ponieważ jednak Puky montuje bardzo krótkie mostki i długą sztycę, jest tu pewna swoboda.
Obwód 1×8 z tarczą 28 i zębami od 11 do 34 z tyłu zdecydowanie nadaje się do wspinaczki, chociaż tylna przerzutka Tourney jest raczej prosta. Obrotowy uchwyt zmieniacza jest tak samo dobry w dłoni dziecka, jak uchwyty hamulca, za pomocą których można zbudować znaczne siły hamowania. Nie pozwól, aby tylna opona zbyt często ocierała się o asfalt - opony Ridgepac nie są zbyt mocno wyprofilowane, więc z pewnością świecą dobrymi właściwościami wszechstronnymi. Przy szerokości 2,1 cala mają też dużą objętość, która jest optymalna pod względem amortyzacji i przyczepności.
Ważący nieco ponad dziesięć kilogramów Eightshot nie jest absolutnie lekki, ale ma niezrównaną stabilność: został przetestowany zgodnie ze standardami MTB i dlatego jest dopuszczony do użytku w terenie bez ograniczeń - ze skokami, hamowaniem awaryjnym i wszystkim, co idzie z tym.
Konkluzja
Eightshot może pochwalić się rewolucją na rynku rowerów dziecięcych. Sam X-Coady jest niezwykle solidny i solidnie wyposażony, a przy tym naprawdę niedrogi w stosunku do tego, co oferuje.
Puky LS-Pro 24: tradycyjny producent na nowych ścieżkach
Cena: 449,99 Euro
Waga: 9,3 kg (dane producenta)
strona www: www.puky.de
Puky wykorzystał sukces drugiej marki Eightshot i zaprezentował sportowe rowery dziecięce na rok modelowy 2020, które pod wieloma względami odpowiadają siostrzanym modelom. Ważna różnica polega na zakresie rozmiarów: podczas gdy Eightshot ma średnicę od 20 do 27,5 cala, najmniejszy LS-Pro toczy się na 16-calowych kołach; z drugiej strony 24 to największe koło.
Na pierwszy rzut oka LS-Pro 24 i X-Coady 24 SL są praktycznie identyczne, poza kolorystyką. O tym, że pierwszy jest lekkim rowerem sportowym, a drugi dziecięcym rowerem górskim, świadczy siodełko umieszczone na samym dole w Puky; w Eightshot rower jest fotografowany z wysuniętym słupkiem. Rama i wyposażenie są w dużej mierze identyczne: rama z krótką rurą podsiodłową i wysokim przodem zapewnia wyprostowaną pozycję siedzącą odpowiednią dla dzieci, zamontowane są korby 140 mm, przerzutka 1×8 z łatwymi górskimi przełożeniami i hamulce typu V-brake, które oczywiście posiadają specjalne uchwyty dla małych rączek. Jednak w przeciwieństwie do Eightshot, Puky toczy się na oponach o szerokości zaledwie 1,5 cala, które dzięki gęstym blokom bieżnika również łatwo poruszają się po asfalcie, ale nadal zapewniają wystarczającą przyczepność na luźnym podłożu.
Pomimo wszystkich podobieństw, oba rowery znacznie różnią się wagą: Puky waży cały kilogram mniej, co jest oczywiście zasługą nie tylko opon, ale przede wszystkim wyjątkowo lekkiego widelca. Podobnie jak większość rowerów dziecięcych, LS-Pro nie jest testowany zgodnie z surowymi standardami MTB - oczywiście nadal jest wystarczająco stabilny do większości zastosowań.
Konkluzja
Puky podąża śladami opon drugiej marki, a nawet idzie o jeden lepszy pod względem masy. Wielu dzieciom spodoba się ten wszechstronny i wszechstronny!
Cube Reaction 240 SL: lekki od sportowej marki
Cena: 681 Euro
Waga: 8,4 kg (dane producenta)
strona www: www.cube.eu
Cube jest jedną z odnoszących największe sukcesy marek rowerów górskich w kraju i naturalnie chce coś zaoferować następnemu pokoleniu. Reaction to rower, który wydaje się ambitny pod względem ceny, ale ma też wiele do zaoferowania. Producent deklaruje oszczędność masy 1,1 kilograma w porównaniu z modelem „Acid”, który jest tańszy o 200 euro, co powinno skłonić wszystkich rodziców, którzy chcą zafundować swoim dzieciom prawdziwy rower sportowy. Sercem Reaction jest lekka rama wykonana z utwardzanego cieplnie aluminium, uzupełniona karbonowym widelcem, co powinno zaoszczędzić kilkaset gramów i jest oczywiście częściowo odpowiedzialne za dość wysoką cenę. Zestaw kołowy jest również zoptymalizowany pod względem masy; Zastosowano tylko 20 szprych z przodu i 24 z tyłu, a także aluminiowe nyple do szprych. Opony składane Schwalbe, które nie są zbyt mocno wyprofilowane, są również wysokiej jakości i dość lekkie (435 gramów każda).
Odpowiednio do ceny, Cube instaluje dziesięciobiegowy układ napędowy z tarczą 32 i zestawem zębatek 11-36. Tylna przerzutka i dźwignia pochodzą od Microshift; Ten ostatni, jak na prawdziwy MTB przystało, to dwuprzyciskowy włącznik, który pozwala na szybką, precyzyjną zmianę przełożeń. Hamulce V-brake są również używane do zwalniania w Cube, a prosty układ hamulcowy jest również dobrym wyborem w tym rowerze – hamulce tarczowe nie są konieczne dla rowerzystów, którzy prawdopodobnie ważą znacznie poniżej 40 kilogramów.
Z rurą podsiodłową o długości 309 mm, Cube ma wyjątkowo zwarty krój; Uderza jednak stosunkowo duży przekrok wynoszący 647 mm – kierowca nie może być za niski. Super krótki mostek zapewnia dobre prowadzenie, ale zdecydowanie można go wymienić na dłuższy, jeśli rower zacznie robić się zbyt kompaktowy. Miejmy nadzieję, że nie stanie się to zbyt szybko, bo żadne dziecko nie będzie chciało puścić tego rowerka.
Konkluzja
Cube zrobił wszystko dobrze z tym MTB, który jest naprawdę odpowiedni dla dzieci - superlekkim sportowcem ze szlachetnym wyposażeniem, który nie musi chować się również przed rowerami mamy i taty.
Cannondale Kids Quick 24: Niedrogi z ładną ramą
Cena: 399 Euro
Waga: kA
strona www: www.cannondale.com
Cannondale jest jedną z najbardziej bogatych w wizerunek marek sportowych, a także wykonała pionierską pracę technologiczną. Do tej pory aluminiowe ramy tego producenta należą do najlżejszych na rynku; Każdy, kto posiada rower wyścigowy lub MTB od Amerykanów, powinien więc być skłonny zafundować swojej córce lub synowi coś podobnego.
Za 399 euro Quick 24 (chłopcy i dziewczęta różnią się tylko kolorem) jest jednym z najtańszych modeli w naszym przeglądzie; widać to w sprzęcie, ale nie w kadrze. Ze szlifowanymi spawami i kablami poprowadzonymi wewnątrz ramy, jest to prawdopodobnie najpiękniejsza rama aluminiowa na polu testowym - właściwie idealna baza dla nieco bardziej eleganckiego modelu z lekkim widelcem i wyższej jakości wyposażeniem. Oczywiście możesz sam zoptymalizować to drugie: zastosowano prostą siedmiobiegową przerzutkę z manetką Tourney z obrotowym uchwytem, której zakres przełożeń jest mniejszy przy zestawie zębatek 11-28 i zębatce 30; przednie koło mocowane jest za pomocą śrubowej osi, co jest uciążliwe podczas transportu np. roweru w samochodzie. Stojak boczny jest również dość prosty, który oczywiście i tak można zdemontować z roweru używanego do uprawiania sportu. Rozmiar sztycy jest typowy dla Cannondale – 25,4 mm zamiast zwykłych 27,2 mm.
Podnoszona kierownica, która jest wygięta do góry, zapewnia wyprostowaną pozycję siedzącą, a mostek w tym rowerze jest tak krótki, jak to tylko możliwe - pozostawia to trochę miejsca na gwałtowne wzrosty. Przy rurze podsiodłowej o długości 29 cm rama Cannondale jest raczej mała; wysokość przekroku jest przyjemnie niska i wynosi 587 mm. Niska wysokość suportu, która ułatwia obsługę oraz wsiadanie i wysiadanie, jest szczególnie korzystna dla mniejszych dzieci; wynika to również z faktu, że Cannondale używa stosunkowo wąskich opon o średnicy 1,5 cala, które są również mniej wysokie. To sprawia, że Quick 24 jest bardziej wszechstronny dla początkujących niż prawdziwy MTB, a także dość szybki na asfalcie - dobrze nadaje się do codziennego użytku i na wycieczki, ale także stanowi podstawę do indywidualnego tuningu.
Konkluzja
Cannondale zamontował raczej proste komponenty na pięknej ramie, która powinna wystarczyć mniejszym dzieciom. Ze względu na niską cenę, zaznajomieni z rowerami rodzice z pewnością będą chcieli go ulepszyć.
BMC Blast 24: Mocny rower z „zawieszeniem pneumatycznym”
Cena: 649 Euro
Waga: 10,0 kg (dane producenta)
strona www: www.bmc-switzerland.com
W przypadku szwajcarskiego roweru od razu widać, dokąd zmierza podróż: dzięki oponom o szerokości 2,4 cala Blast 24 jest prawie grubym rowerem, a hamulce tarczowe nadają motocyklowi zdecydowanie sportowy wygląd. Wygląda również na dość nieporęczny, ale jest stosunkowo lekki i waży około dziesięciu kilogramów. Osiągnięto to dzięki wysokiej jakości materiałom: pięknie wykonana rama z gładkimi spawami i wewnętrznym prowadzeniem linki przerzutki i przewodu hamulcowego, odciąża łuski za pomocą cienkościennych rur; Malowanie proszkowe zapewnia trwale piękny wygląd. Zestaw kołowy jest również lżejszy niż się wydaje. Dodatkowo obręcze Alexrims mogą być również używane bezdętkowo - jeśli założysz opony bezdętkowe, możesz zaoszczędzić kilkaset gramów na wadze.
BMC montuje dość wysokiej jakości układ napędowy 1 × 8 z tarczą 32 i kasetą 11-34; Przełączanie jest sportowe i precyzyjne dzięki dźwigni zmiany biegów. Na wzmiankę zasługuje mechanizm korbowy: tarcza jest przykręcana, a nie nitowana, więc w razie potrzeby można ją wymienić; ponadto „wąsko-szerokie” zęby zapewniają pewne trzymanie łańcucha.
Dzięki krótkiej rurze siodełka, podnoszonej kierownicy i mini mostkowi uzyskuje się wyprostowaną pozycję siedzącą odpowiednią dla dzieci, która zapewnia bezpieczeństwo i widoczność w terenie. Pomimo masywnych opon suport nie jest zbyt wysoki, a przekrok jest spory. Jedyne, co rzuca się w oczy, to kierownica, która jest bardzo szeroka i ma 650 mm – zazwyczaj od 560 do 580 mm. Przyzwyczajenie się do tego, co teoretycznie poprawia kontrolę, może zająć trochę czasu, zwłaszcza w przypadku mniejszych kierowców. Poza tym BMC jest jednym z najatrakcyjniejszych modeli na polu testowym, ponieważ bardzo dobrze radzi sobie również w wymagającym terenie. Za niską wagę, pomimo szerokich opon i hamulców tarczowych, trzeba dość drogo zapłacić.
Konkluzja
Ładna rama, grube opony: z BMC naprawdę możesz dać się ponieść – dzieci nie potrzebują więcej rowerów górskich. Co najwyżej jeden lub dwa kursy więcej byłyby pożądane.
Woom 5: Lekki i wyróżniający się
Cena: 479 Euro
Waga: 8,7 kg (dane producenta)
strona www: www.woombikes.com
Rowery dziecięce Woom są łatwo rozpoznawalne: widelec i tył są białe, z mocnym kolorem na ramie głównej - w ten sposób marka nadała sobie unikalny identyfikator, zwłaszcza że wszystkie sześć rozmiarów - od rowerków biegowych do 26- rowery calowe - mają ten sam wygląd. Ale wygląd to nie wszystko: Woom imponuje wartościami wewnętrznymi i wyjątkowo niską wagą, a także jest stosunkowo niedrogi.
24-calowy model, opracowany dla dzieci w wieku od siedmiu do jedenastu lat, w dużej mierze odpowiada swoim konkurentom pod względem wyposażenia: smukła, lekka rama ma ośmiobiegową przerzutkę z obrotowym uchwytem, zębatkę 29 i kasetę 11-32, Hamulce V-brake i koło 1,85 cala niezbyt szerokie opony. Te ostatnie osadzone są na kołach z zaledwie 20 szprychami, co już teraz świadczy o idei lekkiej konstrukcji i przyjaznym dzieciom designie - Woom jest tak stabilny, jak powinien być dla dzieci, ale przy nośności 80 kilogramów zdecydowanie ma rezerwy. Kokpit znacznie różni się od tego, do czego jesteś przyzwyczajony: kierownica i mostek są połączone przegubem obrotowym, który umożliwia łatwą regulację wysokości i długości kierownicy. To, co wygląda nieco dziwnie, jest przydatne przy dłuższych okresach użytkowania, gdzie w przeciwnym razie należałoby zamontować inny mostek; Jeśli dziecko chce siedzieć bardziej rozciągnięte, kierownica również przesuwa się nieco w dół. Ogólnie rzecz biorąc, długość siedzenia w Woom jest nieco większa niż w innych 24-calowych. Przydatne detale widoczne są także w innych miejscach: pierścień zabezpieczający łańcuch jest przykręcany, a nie nitowany - w przypadku pęknięcia można go łatwo wymienić. Piasty poruszają się na wytrzymałych łożyskach kulkowych zwykłych.
Dzięki niezbyt szerokim oponom Woom jest bardziej wszechstronny niż terenowy; Możliwość zamontowania błotników i bagażników zapewnia dodatkowe praktyczne korzyści. Niska waga sprawdza się w każdej sytuacji: ogólnie prowadzenie jest łatwiejsze, nawet jeśli chodzi o podnoszenie roweru przez przeszkodę.
Konkluzja
Woom jest wyposażony w niezwykle wysoką jakość w każdym szczególe, a przy tym jest lekki i, jak na to, co oferuje, bardzo niedrogi. I wreszcie, wysoka rozpoznawalność i wartość sprzedażowa sprawiają, że jest bardzo popularny.
Bulls Tokee Ultra Lite 24: Carbon dla dzieci
Cena: 899,95 Euro
Waga: 10,6 kg (dane producenta)
strona www: www.bulls.de
Marka Bulls z jednej strony skierowana jest na rynek masowy, z drugiej mocno zakorzeniona w wyścigach MTB – własny zespół i liczne międzynarodowe sukcesy mówią same za siebie. Do tej pory rowery dziecięce i młodzieżowe tej marki opierały się na tych pierwszych, ale to już koniec: w 2021 roku Bulls wprowadza na rynek serię bardzo nietypowych dziecięcych rowerów górskich, które są bardziej ukierunkowane na materiał używany do uprawiania sportu.
Już samo spojrzenie na cenę i wagę Tokee Ultra Lite 24 wprowadza w błąd. Większość konkurentów waży i kosztuje mniej - ale Bulls Kann więcej. W końcu to pełnowartościowy rower górski ze wszystkim, co się z nim wiąże.
Rama, która jest wykonana z włókna węglowego i dzięki temu jest znacznie lżejsza niż modele aluminiowe, jest już wyjątkowa. Z krótką rurą podsiodłową i wysokim przodem jest przeznaczony dla dzieci; suport jest oczywiście stosunkowo wysoki. Zbyt małych dzieci i tak nie należy zakładać na Tokee 24, ponieważ nawet jeśli wysokiej jakości widelec z amortyzacją pneumatyczną jest wrażliwy, nadal potrzebuje pewnego nacisku, aby się uaktywnić. Kolejną zaletą ramy jest całkowicie zintegrowane prowadzenie linek i linek w tylnych widełkach - nie może być bardziej uporządkowane.
Jak na prawdziwy MTB przystało, Bulls jest oczywiście wyposażony w hamulce tarczowe, do tego system przerzutek 1x, który tutaj jednak wyposażony jest w dziesięć zębatek od 11 do 46 zębów. Wraz z zębatką 29 daje to bardzo duży zakres przełożeń, który ma łatwe przełożenia gotowe na strome podjazdy.
Opony są dość (żeby nie powiedzieć przesadnie) szerokie: 2,35 cala to wymiary prawie fatbike'a w stosunku do ich średnicy, ale z dużym plusem, że podobnie jak felgi można na nich jeździć bezdętkowo. Zmniejsza to wagę koła, a jednocześnie poprawia opory toczenia i ochronę przed przebiciem. Gniazda na specjalne lampki akumulatorowe zapewniają przydatność do codziennego użytku, przy czym tylna lampka została umieszczona dość nisko.
Biorąc pod uwagę te cechy, Tokee Ultra Lite 24 jest bezkonkurencyjnie tani za 900 euro – a rodzice też będą trochę zazdrośni, bo najtańszy karbonowy hardtail dla dorosłych w Bulls kosztuje obecnie 1.599 euro. Tylko prosta świeca siodłowa powinna ustąpić miejsca prawdziwemu wsparciu patentowemu.
Konkluzja
Karbonowa rama, widelec z amortyzacją pneumatyczną i dziesięciobiegowa skrzynia biegów - nikt nie może dorównać technologii Bulla, a już na pewno nie w tej cenie. Gratka dla ambitnych dzieciaków terenowych i rodziców kochających rowery.
Zespół Orbea MX 24: pionier prostoty
Cena: 419 Euro
Waga: kA
strona www: www.orbea.com
Hiszpański dostawca jest jednym z „wczesnych użytkowników”, jeśli chodzi o „1x sztywne rowery”. Zespół MX 24 był już na rynku, gdy wiele innych marek wciąż było lojalnych wobec potrójnej tarczy; rowery producenta, który jest zorganizowany jako spółdzielnia, są odpowiednio rozpowszechnione. Zobaczenie MX 24 „na żywo” przed szkołą podstawową jest zatem całkiem możliwe – warto przyjrzeć się bliżej.
Przede wszystkim odważnie pokolorowana rama, która wygląda bardzo dynamicznie z prostą linią od główki ramy do tylnego haka. Rura podsiodłowa jest nieco dłuższa i ma 33 cm; wysokość przekroku jest dość duża i wynosi 660 mm. Kokpit jest wystarczająco wysoki, aby zapewnić wyprostowaną pozycję siedzącą. Główka jest krótka, widelec wysoki - nic dziwnego, bo pasuje tu też widelec amortyzowany. Podobnie hamulce tarczowe i oczywiście Orbea oferuje MX 24 w odpowiednich wariantach. Linka przerzutki jest elegancko poprowadzona w dolnej rurze, ale nie linka hamulca - to dlatego, że opcjonalny hamulec tarczowy jest montowany jako system zamknięty. Jednak określone hamulce V-brake są z łatwością wystarczające, podobnie jak dziewięciobiegowa przekładnia, która z 11-36 zębami z tyłu i 32 zębatkami zapewnia wystarczającą rezerwę pod górę. Bardzo dobrze: Zmiana biegów jest szybka i precyzyjna za pomocą przełącznika spustowego. Cieszy również to, że na mechanizmie korbowym zastosowano przykręcany pierścień zabezpieczający łańcuch. Koła z konwencjonalnymi szprychami i dobrymi dwucalowymi oponami Kenda są bardziej standardowe; sztyca z zaciskiem jarzma umożliwia łatwą regulację kąta siodełka. Mostek jest dość długi na 70 mm, kierownica jest wyważona na 560 mm - więc bądź za szeroki lub za wąski. Za nieco ponad 400 euro zespół Orbea MX 24 jest wyceniony stosunkowo tanio; Ze względu na piękny design powinien więc znaleźć się na krótkiej liście przy podejmowaniu decyzji o zakupie roweru dziecięcego.
Konkluzja
Piękna optyka, dobra technologia – hiszpański dostawca ma również wiele do zaoferowania dzieciom. Jednak niedrogi i wysokiej jakości rower jest przeznaczony dla nieco wyższych pilotów, którzy poradzą sobie z przekrokiem.
Bergamont Revox 24 Lite: Niedrogi rower dziecięcy
Cena: 349 Euro
Waga: 10,1 kg (dane producenta)
strona www: www.bergamont.com
chłopiec czy dziewczyna? W przypadku Bergamont Revox to tylko kwestia koloru - dla niego limonkowy, dla niej turkusowy. Poza tym koło jest neutralne pod względem płci i dość interesujące dla pewnych grup docelowych. Niska cena nie oznacza, że będą jakieś większe skoki w sprzęcie, a tak naprawdę na przykład biegi są raczej proste z siedmioma biegami i obrotowym uchwytem. Jednak zakres przełożeń jest duży z tarczą 32 i zestawem zębatek 11-34.
Oczywiście przyciągają wzrok hamulce tarczowe, które są oczywiście obsługiwane za pomocą linki i dlatego muszą być regularnie regulowane. Sportowy wygląd nie zwiększa wagi: 10,1 kg (dane producenta) to dobra wartość, zwłaszcza biorąc pod uwagę niską cenę. Jeśli chcesz, aby rower ważył mniej niż dziesięć kilogramów, powinieneś zacząć od opon: przy 2,4 cala są one niepotrzebnie szerokie, a przez to ciężkie i ostatecznie można je wymienić na lżejsze modele.
Chociaż możesz wcale nie chcieć czekać. Jeśli spojrzysz na dane geometryczne Revox, zauważysz bardzo niski suport, bardzo krótką rurę podsiodłową (27,5 cm) i bardzo niski przekrok (59 cm). Ten rower jest przeznaczony dla raczej małych dzieci; niektórzy zawodnicy potrzebują nóg dłuższych o sześć centymetrów, aby bezpiecznie wchodzić i schodzić. To sprawia, że Bergamont jest idealnym modelem dla początkujących, w którym oczywiście chciałbyś zaoszczędzić trochę na wadze - na przykład z oponami. Biorąc pod uwagę tę orientację, siedmiobiegowy tor również jest w porządku; więcej biegów nie jest absolutnie koniecznych na początku. Ochronna wyściółka na trzonku, która zapobiega urazom, jest odpowiednia również dla dzieci. A szczególnie młodych rodziców cieszy niska cena - Revox 24 Lite to więc dobry wybór na pierwsze kroki w terenie, niezależnie od koloru.
Konkluzja
Nie tylko ze względu na hamulce tarczowe Revox jest całkiem fajny, odpowiedni nawet dla mniejszych kierowców i przyjemnie niedrogi. Dobry wybór dla wszechstronnej zabawy na rowerze.
KTM Wild Speed Disc 24.9: technologia MTB dla dzieci w terenie
Cena: 549 Euro
Waga: 11,8 kg (dane producenta)
strona www: www.ktm-bikes.at
Opisanie KTM jako rasowej marki sportowej nie byłoby przesadą. Jeśli chodzi o E-MTB, tradycyjny austriacki producent wykonał pionierską pracę, a KTM może również produkować rowery górskie bez silnika. Dlaczego więc nie rozbić tego na rozmiar dziecięcy?
Dzięki Wild Speed 2021 dostawca robi kolejny duży krok naprzód. Rama z prostym przejściem od górnej rury do rur tylnych i poprowadzeniem kabli w górnej rurze wygląda bardziej dojrzale; Nowością w KTM jest połączenie przełożeń 1×9 i amortyzowanego widelca. Z krótkim mostkiem i wysokim przodem rower ma krój jak nowoczesny rower na szlaki; opony wydają się zmniejszone i są umiarkowanie obszerne. 80 mm skoku jest wystarczające dla małych pilotów; większy skok podniósłby kierownicę za daleko i osłabiłby sportowy charakter KTM. Kształt kierownicy jest przyjazny dla dzieci, a część chwytna jest lekko skierowana w stronę kierowcy; W przypadku Schwalbe Black Jack zamontowana jest opona, która dość dobrze toczy się po asfalcie, a otwarty profil w obszarze kłów barkowych zapewnia dobrą przyczepność w terenie.
Jednak nowy, bardziej atrakcyjny kształt ramy ma jedną wadę: w porównaniu ze starym Wild Speedem z typowym dla rowerów dziecięcych załamaniem, przekrok jest wyższy o prawie 6 cm. Zwiększa to wiek początkowy, a rozpoczęcie życia w kolarstwie górskim na KTM może wymagać przesunięcia na następne urodziny.
Konkluzja
Nowy Wild Speed jest jeszcze bardziej sportowy i zachwyca prawdziwą technologią MTB w ciekawej cenie. Dzięki nowej geometrii jest przeznaczony dla nieco większych dzieci, które powinny poradzić sobie z ciężarem.
Schreibe einen Kommentar