Rowery elektryczne / Miejskie: proste, szykowne i nadal praktyczne. Geero 2 sprawdził się w naszych codziennych dojazdach do pracy. Ujawniamy, dlaczego stylowy miejski e-rower z Austrii jest gorącą wskazówką dla osób dojeżdżających do pracy.
Miejskie rowery elektryczne są modne: połączenie ich stylowego, prostego wyglądu zewnętrznego i wbudowanego tylnego wiatru jest dokładnie tym, na co czekało wielu rowerzystów. Jednak są też kompromisy związane ze smukłym wyglądem w porównaniu z „klasycznymi” lub „tradycyjnymi” e-rowerami. Małe, często instalowane na stałe baterie są w równym stopniu częścią tego, jak niska wydajność wsparcia lub ograniczona przydatność do codziennego użytku. Wiele z wymienionych wad dotyka więc potencjalnej grupy nabywców, dla których takie rowery są szczególnie interesujące: osób dojeżdżających do pracy! Wraz z Geero 2, niedawno mieliśmy w naszej redakcji e-rower, który pomimo smukłego wyglądu bardzo dobrze sprawdza się jako osoba dojeżdżająca do pracy.
Naszym testowym rowerem był Geero 2 w wersji turystycznej, ale poniższe punkty dotyczą również nieco tańszej miejskiej wersji e-roweru ze Styrii. Wyjątkowo lekki, ale jednocześnie wyjątkowo zredukowany oryginalny model nadaje się tylko warunkowo do użytku jako rower do codziennych dojazdów do pracy bez błotników, bagażnika i hamulców szczękowych. Jeśli jednak chcesz, możesz również doposażyć błotniki lub bagażniki do minimalistycznego oryginału - dostępne są odpowiednie punkty mocowania.
Geero 2: Następca smukłego, odnoszącego sukcesy e-roweru, który testujemy
Nowości produktowe / E-Performance: Na początku roku Austriacy z Geero zaprezentowali Geero 2, następcę ich oryginalnego, odnoszącego sukcesy modelu. Wizualnie niewiele się zmieniło, Geero 2 jest tak samo smukły i prosty jak jego poprzednik. Z technicznego punktu widzenia oferuje kilka ekscytujących nowych funkcji, którym szczegółowo się przyjrzeliśmy. Kiedy Austriacy z Geero […]
Powód 1: waga
Każdy, kto mieszka w metropolii lub dużym mieście i na co dzień jeździ na rowerze, prawdopodobnie będzie zmuszony do regularnego noszenia roweru. Piwnice rowerowe w apartamentowcach, bezpieczne miejsca parkingowe przy pracy czy po prostu schody lub inne przeszkody na drodze pomiędzy nimi. Niestety w terenach miejskich jest ku temu wiele powodów – tym bardziej, że komplet kół jest jak najlżejszy. W zależności od wielkości i wyposażenia Geero waży od 18 do 19 kilogramów w wariancie miejskim lub turystycznym. Z jednej strony jest to nadal niezwykłe, ale w świecie e-rowerów jest to raczej niezwykle łatwe. Po wyjęciu baterii (np. podczas przechowywania w piwnicy) waga zbliża się nawet do 15 kilogramów.
Powód 2: Zasięg
Wąskie konstrukcje ramowe są często kojarzone z niskimi pojemnościami akumulatorów. Dotyczy to tylko w ograniczonym zakresie Geero; Choć 444 Wh akumulatora w dolnej rurze nie jest rekordem, to wyraźnie powyżej średniej ze względu na gabaryty, a także w porównaniu z podobnie ustawionymi rowerami. Jednak sama pojemność to i tak tylko połowa prawdy, ponieważ ostatecznie liczy się zasięg, jaki dysk może wydobyć z watogodzin. Ta wartość jest bardzo dobra dla Geero: w naszym bardzo wymagającym okrążeniu testowym z dużą ilością zatrzymywania się i ruszania oraz kilkoma podjazdami, osiągnęliśmy około 60 kilometrów. To nieco więcej niż w przypadku tradycyjnego e-roweru Bosch z większym akumulatorem 500 Wh. To zawsze wystarcza na codzienne dojazdy!
Powód 3: Zmienny napęd
Nie masz takiej samej motywacji, aby codziennie iść do pracy. W ciepły letni poranek, po 12 godzinach snu i zapowiadającym się przyjemnym dniu pracy, droga jest łatwiejsza niż przy braku snu przy złej pogodzie. Fajnie jest mieć zmienny, wszechstronny napęd w e-rowerze, aby podjąć środki zaradcze: z pięcioma poziomami wspomagania i praktycznie zerowym oporem po wyłączeniu lub przy prędkości powyżej 25 km/h, silnik piasty Geero 2 oferuje dokładnie to i obsługuje tak samo tak samo jak Żądaj, jak się czujesz w danym dniu.
Powód 4: Wysoka niezawodność
Istnieją miejskie rowery elektryczne z większą liczbą funkcji niż oferuje Geero 2 – co do tego nie ma wątpliwości. Aplikacji na rower ze Styrii jest tak samo mało, jak dużego kolorowego wyświetlacza z niezliczonymi funkcjami. To, co na pierwszy rzut oka brzmi jak wada, w codziennym użytkowaniu okazuje się zaletą. Ponieważ pomimo całego postępu technicznego nadal obowiązuje następująca zasada: im więcej funkcji, tym większe prawdopodobieństwo wystąpienia problemów lub błędów. W przypadku Geero to niebezpieczeństwo prawie nie istnieje: połączoną jednostkę sterującą z wyświetlaczem można obsługiwać intuicyjnie, a rower jest gotowy za naciśnięciem jednego przycisku - bez odblokowywania za pomocą smartfona, bez logowania użytkownika, bez procesu rozruchu. Ci, którzy codziennie jeżdżą na rowerze, docenią to bardziej niż bogaty w funkcje inteligentny rower, który jest nieporęczny w użyciu i podatny na błędy.
Powód 5: Solidna powłoka proszkowa
Codzienny rower musi wiele wytrzymać, zwłaszcza gdy codzienność składa się z codziennych dojazdów do pracy. Obejmuje to zadrapania spowodowane przez zbyt pełne stojaki na koła, a także mieszaninę stopionej wody i soli drogowej w zimie, która zatyka wszystkie elementy roweru. Przynajmniej jeśli chodzi o samą ramę, naprawdę nie musisz się martwić o Geero: jest ona malowana proszkowo w Geero w Styrii. Ten proces jest bardziej złożony i kosztowny niż tradycyjne malowanie na mokro, na którym polega wielu innych producentów, ale jest też znacznie trwalszy i solidniejszy. Proszek może zdobyć punkty w porównaniu z tradycyjną farbą, zwłaszcza jeśli chodzi o odporność na uderzenia. W praktyce oznacza to: mniej zarysowań i dłuższą radość z e-roweru.
Powód 6: Wymienna bateria
Jedną z największych zmian w stosunku do poprzedniego modelu Geero 1 jest wyjmowana bateria purystycznego e-roweru. Może to być nieistotne w niektórych obszarach zastosowań, ale nie w przypadku osób dojeżdżających do pracy: jeśli na przykład chcesz naładować akumulator w ciągu dnia roboczego w biurze, musiałeś w jakiś sposób zbliżyć cały rower do gniazdka. W przypadku Geero 2 wystarczy wyjąć baterię i wygodnie naładować ją na przykład przy biurku. Zimą wrażliwy na zimno magazyn energii można również przechowywać w ciepłym miejscu, podczas gdy rower może z łatwością pozostać na zewnątrz nawet podczas mrozu.
Mała mucha w maści: oświetlenie
Choć jesteśmy przekonani o Geero 2 jako e-rowerze dojeżdżającym do pracy - oczywiście mamy tutaj jedną małą rzecz do zarzucenia: na przyszłość chcielibyśmy wariantu modelu z zainstalowanym na stałe oświetleniem. Chociaż Austriacy dołączają oświetlenie akumulatorowe zgodne ze standardem StVO, gdyby zamiast tego reflektor i tylne światło były zasilane z akumulatora roweru - to by było na tyle! Wtedy naprawdę nie mielibyśmy na co narzekać z Geero.
Wskazówka: zawrzyj okazję podczas wyprzedaży Geero w Czarny piątek
Na koniec gorąca wskazówka dla szybkich łowców okazji: Obecnie pracuje w Geero akcja rabatowa w ramach Black Friday. Z kodem kuponu BFS-GE-20 jest aż 222 euro zniżki na wszystkie modele Geero 2. Testowany przez nas Geero 2 Touring kosztuje 3.083 euro, a Geero 2 City 2.888 euro. Jeśli wystarczy ci minimalistyczny Geero 2 Original, możesz już uderzyć za 2.498 euro.
Schreibe einen Kommentar