Nowości produktowe / Wypróbowane: Z dostępnym już Schwalbe Aerothan specjalista od opon i dętek chce zrewolucjonizować rynek. W każdym razie nowy jest imponujący pod kilkoma względami.
Najbardziej rewolucyjną cechą Aerothana jest jego wygląd i dotyk: gdy jest nowy, tuba jest bezbarwna i przezroczysta i przypomina przezroczysty rękaw na dokumenty lub nieco grubszą torbę do zamrażania. Najlżejsza wersja nowego gatunku zajmuje tylko około połowy miejsca w sakwie roweru wyścigowego, którą zajmowała stara gumowa rura. Jeśli chodzi o wagę, sytuacja wygląda podobnie: wersja od 23 do 28 milimetrów waży dobre 40 gramów; odpowiednik klasyka powyżej 100. W rozmiarach trekkingowych i MTB jest mniej więcej tak samo w przypadku nowego, który swoją drogą ma niewiele wspólnego z dętką Evo, którą Schwalbe zaprezentował w 2015 roku.
Produkcja w Niemczech - materiał nadający się do recyklingu
Schwalbe uruchomił własną produkcję Aerothana w swojej siedzibie w Reichshof. Materiał bazowy, specjalny TPU, pochodzi od giganta tworzyw sztucznych BASF.
Wąż powinien nadawać się w 100 procentach do recyklingu, do produkcji nie używa się sadzy ani olejów - kolejna absolutna nowość węży. Pozostaje sprawdzić, czy wąż rzeczywiście jest na tyle solidny i trwały, że zwróci się poniesiony na niego dodatkowy koszt. Ale wygląda obiecująco.
Schwalbe Aerothan: Łatwy montaż, jeśli ciśnienie jest odpowiednie
Dętkę napompowuje się minimalnie tak, aby miała swój cylindryczny kształt - maksymalnie do 0,3 bar.Włóż plastikowy wentyl w otwór i wsuń dętkę całkowicie w felgę. Fajne jest to, że tam zostaje. Nawet przy minimalnym ciśnieniu jest tak stabilna wymiarowo, że można spokojnie wyważać oponę dookoła kołnierza obręczy - bez klasycznego problemu wylewania się dętki na ostatnich 20 centymetrach i nieuchronnego ryzyka zakleszczenia. Nawet jeśli montowana była kilka razy, nie trzeba było sprawdzać, czy dętka jest całkowicie osadzona w podstawie obręczy lub czy nie utknęła gdzieś pod oponą. On tego nie robi.
Podczas pompowania należy ściśle przestrzegać specyfikacji ciśnienia podanych na oponie. Oznacza to również, że każdy, kto musi jeździć na oponach bezdętkowych z dętką Aerothan z powodu przebicia, nie może na krótko gonić dwucyfrowych wartości pieniężnych w oponie, aby naprawdę siedziała tam, gdzie powinna. Jedyną rzeczą, która pomaga tutaj, jest odpowiednie sprawienie, aby stopka opony opony bezdętkowej była odpowiednio śliska. Oczywiście można też naprawić wąż. Jest też zestaw 8 samoprzylepnych łatek i mały kawałek ściereczki.
Przekonujące pierwsze wrażenie: solidność i wygoda
W porównaniu z klasycznym butylem, dętka Aerothan jest o krok do przodu: po dwóch dniach zauważyliśmy spadek ciśnienia w oponie roweru wyścigowego o około 0,2 bara - co najmniej 28 bara w oponie butylowej o rozmiarze 6,5, również napompowanej do 0,5 bara.
Oczywiście oczekiwania i praktyczne okoliczności sprawiają, że trudno powiedzieć cokolwiek na temat oporów toczenia i prowadzenia. Naszym zdaniem połączenie dętki i dętki Aerothan jest co najmniej pośrodku między dobrymi oponami bezdętkowymi a standardowymi zestawami opon / dętek. Opór toczenia jest faktycznie odczuwalny jako niższy.
Co również można zauważyć: Opony do rowerów szosowych zapewniają lepszą przyczepność na zakrętach niż klasyczny zestaw, nawet przy niskim ciśnieniu powietrza. Oznacza: Ciesz się większym komfortem przy tej samej stabilnej obsłudze.
Podczas jazdy po żwirze przy ciśnieniu prawie 2,3 bara w oponie 40 doszło do przebicia, które doprowadziło do ukąszenia węża. Oczywiście opona z Aerothanem również osiąga dno. Ale właściwie uniknęliśmy Ukąszenia Węża podczas pierwszych prób. Również tutaj system jest nieco bardziej stabilny kierunkowo przy tym ciśnieniu niż w przypadku zwykłego węża.
Dostępne rozmiary Schwalbe Aerothan
Wyścig Aerothana
SV20E | 23-622 do 28-622 | 41g
Aerothan Endurance Race
SV16E | 28-622 do 35-622 | 50g
Aerothan wszechstronny
SV17E | 37-622 do 50-622 | 61g
Rower górski Aerothan
SV13E | 54-559 do 62-559 | 81g
SV19E | 54-622 do 62-622 | 87g
SV21E | 54-584 do 62-584 | 83g
Aerothan MTB+
SV19FE | 62-622 do 75-622 | 116g
SV21FE | 62-584 do 75-584 | 109g
Ceny: Standardowe rozmiary: 27,95 euro, duże rozmiary (dla MTB) 29,95 euro.
Schreibe einen Kommentar