Nowości produktowe / Opony: Schwalbe czyści swoje portfolio rowerów górskich – i jednocześnie je poszerza. W 2021 roku do wyboru jest pięć nowych tusz, Nobby Nic również zyskuje nowy profil, a czcigodna Big Betty powraca.
Poszukiwanie odpowiedniej opony do roweru górskiego jest teraz bardzo skomplikowane: Różne szerokości, profile, karkasy i mieszanki gumowe sprawiają, że łatwo się zgubić. Gigant oponiarski Schwalbe również to zauważył i czyści portfolio na rok 2021 oraz zapewnia jasną klasyfikację opon. Z pięcioma nowymi korpusami - zoptymalizowanymi pod kątem odpowiednich obszarów zastosowania, a także wyraźnie rozpoznawalnymi po nazwie.
Addix staje się super, a z sufiksami Downhill, Gravity, Trail, Ground i Race można je przypisać bezpośrednio do odpowiedniego obszaru użytkowania. Oprócz nowych korpusów Schwalbe wprowadza również dwa nowe profile. Dla zjazdowców nadchodzi Wielka Betty jeźdźcy back i trail mogą dowiedzieć się o nowej wersji klasyka Nobby'ego Nicka czekamy na to, co już mogliśmy przetestować.
Tusze zostały zoptymalizowane w wielu godzinach rozwoju i testach dla poszczególnych obszarów użytkowania. Dobra opona charakteryzuje się nie tylko profilem, ale także połączeniem profilu, osnowy i mieszanki gumowej. „Razem z mieszanką gumową i profilem osnowa decyduje o właściwościach opony, porównywalnych z ludzkim szkieletem. Nie widać konstrukcji, ale ona podtrzymuje i trzyma wszystko razem. Karkas ma ogromny wpływ na prowadzenie, określa osiągi, odporność na przebicie i wagę opony. Dlatego niezwykle ważne jest prowadzenie karkasu, który jest dostosowany do danego zastosowania”., mówi Carl Kamper, menedżer produktu MTB w firmie Schwalbe. „Najlepszy profil i optymalna mieszanka gumowa są mało przydatne, jeśli osnowa nie pasuje”.
Pięć nowych korpusów na targach Schwalbe 2021 w skrócie
Super Race – prędkość bez zupy
W żadnej innej dyscyplinie nacisk na opór toczenia i wagę nie jest tak ekstremalny, jak w biegach przełajowych i maratonach. Konstrukcja Super Race wyznacza również standardy w zakresie giętkości - żadna inna osnowa nie ślizga się tak jedwabiście po podłożu, zapewniając w ten sposób obfitą przyczepność. Podwijana konstrukcja charakteryzuje się lekką mieszanką materiałów - z dwiema warstwami osnowy plus ochrona przed przebiciem RaceGuard pod bieżnikiem i trzema warstwami osnowy na ścianie bocznej, aby chronić przed przecięciami i ukąszeniami węży.
Obszary zastosowań: Biegi przełajowe, maratony
Dostępne opony: Thunder Burt, Rocket Ron, Racing Ray, Racing Ralph
Super Ground – wszystko w ruchu
Te opony są wygodne w każdym terenie, na płynnych trasach, a także na długich trasach. Konstrukcja gwarantuje kierowcom harmonijną syntezę ochrony, lekkości i optymalnych właściwości jezdnych. Trzy warstwy osnowy pod całym bieżnikiem i tkanina SnakeSkin biegnąca od stopki do stopki zapewniają idealnie wyważony stosunek bezpieczeństwa do wagi.
Obszary zastosowań: Wycieczki, przeprawy alpejskie, szlaki
Dostępne opony: Thunder Burt, Rocket Ron, Racing Ray, Racing Ralph, Nobby Nic, Jumbo Jim
Super Trail – wszechstronny
Prawie tak wszechstronna jak narzędzie wielofunkcyjne: Super Trail umożliwia użytkowanie od intensywnych przejażdżek all-mountain i trail po enduro. Stabilna konstrukcja - dwie warstwy osnowy na ścianie bocznej, trzy warstwy pod bieżnikiem - łączy w sobie umiarkowaną wagę i niskie opory toczenia z wysoką przyczepnością na zakrętach i odpornością na przebicia. Dopasowana tkanina SnakeSkin i wierzchołek zapewniają dodatkową ochronę.
Obszary zastosowań: Enduro, All Mountain, Trail
Dostępne opony: Nobby Nic, Rock Razor, Magic Mary, Hans Dampf, Eddy Current, Big Betty
Super Gravity – równie niezniszczalny, co elastyczny
Tam, gdzie nie każdy odważy się jechać, gdzie kolarze i trasy wymagają wszystkiego od materiału, gdzie rowery mają duży skok zawieszenia - to terytorium opon Super Gravity. Niezwykle stabilna konstrukcja z czterema warstwami osnowy oraz tkaniną SnakeSkin od stopki do stopki chroni bieżnik i mocno obciążone boki. Podobnie jak w wersji zjazdowej zmodyfikowany wierzchołek chroni przed przebiciami i zapewnia sztywność boczną. Niemniej jednak opona pozostaje wyjątkowo elastyczna dzięki mieszanej konstrukcji podkręcania i zapewnia płynną jazdę.
Obszary zastosowań: Grawitacja, Freeride
Dostępne opony: Big Betty, Dirty Dan, Eddy Current, Hans Dampf, Magic Mary
Super downhill - bezkompromisowo stabilny
Dla najodważniejszych i najbardziej agresywnych, dla których żaden skok nie jest zbyt ekstremalny, żaden zjazd zbyt stromy, żadna przeszkoda zbyt trudna. Jak żadna inna konstrukcja, Super Downhill oznacza bezkompromisową stabilność i wydajność, opracowany na potrzeby Pucharu Świata w Downhillu. Sześć warstw osnowy chroni bieżnik nawet przy bardzo niskim ciśnieniu powietrza. Ściany boczne są wyjątkowo niezawodnie chronione przed przecięciami i przebiciami dzięki połączeniu czterech warstw osnowy i warstwy tkaniny SnakeSkin. Nowo zaprojektowany wierzchołek chroni przed przebiciami i zwiększa sztywność boczną
Zastosowanie: Spadek
Dostępne opony: Big Betty, Dirty Dan, Eddy Current, Hans Dampf, Magic Mary
Big Betty - Powrót legendy
Big Betty była już bardzo popularną oponą zjazdową w latach 90. i na początku XXI wieku. Kolarze zespołu Schwalbe poprosili o dodatek do Magic Mary. Dlatego Schwalbe opracował nową edycję Big Betty z wyjątkowo mocnymi klockami barkowymi, długimi, wzmocnionymi krawędziami hamowania i doskonałym samooczyszczaniem. Dostępne w konstrukcji Super Downhill lub Super Gravity z mieszanką Addix Ultra Soft lub Soft. Zawodniczka Pucharu Świata w Downhillu, Nina Hofmann, testowała prototypy przez wiele miesięcy i była zachwycona: „Wyjątkowo mocne klocki barkowe zapewniają dobrą przyczepność na zakrętach. A rozmieszczenie środkowych klocków zapewnia z jednej strony super łatwe toczenie, a z drugiej strony, dzięki dodatkowo podpartym krawędziom hamowania, maksymalną wydajność nawet podczas hamowania. Big Betty na tylnym kole i Magic Mary z przodu to moja nowa kombinacja zjazdowa!”
Nobby Nic - Trzecia odsłona klasyka
Nobby Nic, lekki „all-grounder”, zwiększa swoje osiągi dzięki unikalnemu zakresowi zastosowań w trzeciej generacji: Tour, All Mountain, Trail, Down Country, Cross Country. Schwalbe nadał mu agresywną konstrukcję profilu z wyraźnymi, znacznie bardziej stabilnymi klockami barkowymi. Umożliwiają precyzyjne prowadzenie aż do granicy. Ogólnie rzecz biorąc, nowy profil zapewnia większą dynamikę, zarówno podczas przyspieszania i hamowania, jak i jeśli chodzi o przyczepność boczną. Samooczyszczanie zostało również znacznie ulepszone, aby zapewnić lepszą wydajność nawet w mokrych warunkach. Jego duża rzesza fanów ma wybór między konstrukcją Super Trail z Addix Soft a konstrukcją Super Ground z Addix Speedgrip.
Pierwsza jazda: Nowy Schwalbe Nobby Nic 2021 w pierwszym teście
Test: Schwalbe prezentuje całą gamę innowacji w sektorze MTB na nadchodzący sezon. Między innymi jest też nowa edycja wszechstronnego Nobby Nic, którą mogliśmy już wypróbować na kilku testowych okrążeniach. Schwalbe dał nam nowy Nobby Nic w rozmiarze 29 x 2,25 ″ z osnową Super Ground […]
Obie nowe opony będą dostępne od sierpnia i będą kosztować od 59,90 do 67,90 euro, w zależności od wersji.
Schreibe einen Kommentar