Test: ze skokiem 145 mm lub 150 mm, Decoy Pro 29 od bezpośredniego sprzedawcy YT ma nieco mniejszy skok niż topowy model Pro Race. Podobnie jak wszystkie modele Decoy, jest napędzany silnikiem Shimano E8000, który jest zasilany własnym akumulatorem 540 Wh w dolnej rurze. Wbudowanym komponentom nie można nic zarzucić, zwłaszcza w atrakcyjnej cenie 5.599 euro: podwozie Performance Elite firmy Fox zapewnia nienaganną wydajność, podobnie jak 12-biegowa przekładnia XT i wytrzymałe koła H1700 firmy DT Swiss.
YT Decoy Pro 29: Fakty
Skok zawieszenia: 150/145mm
rozmiar koła: 29 cali
Napęd: Shimano E8000
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Shimano E7000
Pojemność akumulatora (rower testowy): 540Wh
Materiał ramy: Węgiel
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 22,82 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 150 kg
Wraz z platformą Decoy, firma YT Industries, zajmująca się wysyłką bezpośrednią, wkroczyła jakiś czas temu na wysoce konkurencyjny rynek e-MTB. Nie jest już tajemnicą, że producent, który jeszcze kilka lat temu był przede wszystkim u siebie na rynku szutrowym, slopestyle'owym i grawitacyjnym, może teraz budować naprawdę dobre, wszechstronne opony terenowe. Mimo to wszechstronność YT Decoy Pro 29 zaskoczyła nas - również dlatego, że testowaliśmy również jego "starszego brata", YT Decoy Pro Race. Podczas gdy w tym drugim przypadku pełny nacisk kładziony jest na zjazd, a silnik mniej więcej po prostu zastępuje windę lub wahadłowiec rowerowy, w Decoy Pro 29 jest inaczej. Jest tu trochę mniejszy skok sprężyny - a mianowicie 145 mm lub 150 mm - i duże koła z przodu iz tyłu oraz ogólnie bardziej zaokrąglony pakiet.
Ramki do zdjęć | YT Wabik Carbon |
widelec amortyzowany | Elita wydajności Fox 36 |
napęd | Shimano E8000 |
akumulator | YT 540Wh |
niemy | Elite wydajności Fox Float DPX2 |
wirniki | Splajn DT Swiss H 1700 |
Opona VR | Maxxis Minion DHR II 3C MaxxGrip |
Tętno opon | Maxxis Minion DHR II 3C MaxxTerra |
przerzutka tylna | Shimano DeoreXT |
dźwignia zmiany biegów | Shimano DeoreXT |
korba | Shimano DeoreXT |
przerzutka | |
Hamulec | Kod RAM RSC |
tarcze hamulcowe | Linia środkowa Sram 200mm/200mm |
sztyca | Listonosz YT |
siodło | SDG RDR MNT |
trzon | E13 Plus |
Lenker | E13 Plus, 780mm |
Wysokiej jakości, ale solidne podwozie
Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy, jest tylny trójkąt, który jest dość ciasny w porównaniu z innymi rowerami E-MTB w tej klasie podróży z zawieszeniem. W żadnym wypadku nie jest niewrażliwy, ale ogólnie ma trochę więcej podróży. Ta cecha początkowo ma dwie zalety: podczas jazdy pod górę rower nie zwisa, gdy siedzisz, i zawsze pozostajesz w odpowiedniej pozycji, aby wywierać nacisk na pedały. Mimo "zaledwie" 145mm skoku, Decoy oferuje bardzo duże rezerwy przy zjeździe, a także dobrze radzi sobie z nieudanymi lądowaniami czy ostrymi uderzeniami przy dużych prędkościach. Wada tego sportowego zawieszenia: każdy, kto oczekuje, że koło pokonuje każdą dziurę, nieważne jak małą, prawdopodobnie się zawiedzie.
Zostańmy jeszcze na chwilę przy podwoziu: Elementy zawieszenia Performance Elite firmy Fox trzeba wyregulować z odrobiną cierpliwości, aby wydobyć pełny potencjał skoku zawieszenia. Jeśli masz niewielkie lub żadne doświadczenie w tym zakresie, powinieneś zaplanować czas i kilka jazd próbnych - zwłaszcza, że ze względu na model sprzedaży bezpośredniej YT nie ma wsparcia ze strony dealera.
Podobne e-rowery górskie w teście
Giant Reign E+ 0 Pro E-MTB w teście: Świetny ogólny pakiet z mocnymi osiągami na szlaku
Test: Topowy model Giant Reign E jest wyposażony w niezwykle wysokiej jakości wyposażenie za 7.700 euro: Nie tylko specjaliści od zawieszenia z Foxa wykorzystali widelec pływający 36 mm i amortyzator X2 - każdy w wersji fabrycznej - na górnej półce; także bezprzewodowy układ Sram AXS jest jednym z najszlachetniejszych i najdroższych, który […]
Test Santa Cruz Heckler CC X01 RSV E-MTB: Zabawny, wszechstronny pojazd o imponującej wadze
Test: Kiedy po raz pierwszy sprawdziliśmy nasz rower testowy Santa Cruz Heckler, byliśmy zdumieni: waga zatrzymała się na prawie 21 kg. To sprawia, że debiutujący w Kalifornii E-MTB jest jednym z najlżejszych rowerów na całym polu testowym. Podstawą karbonowej ramy jest silnik Shimano E8000, który zasilany jest dość niewielkim akumulatorem 504Wh. Suma […]
Trek Rail 9.9 E-MTB w teście: Drogi, ale (prawie) doskonały E-MTB
Test: Kosztujący niecałe 11.000 9.9 euro Trek Rail XNUMX jest jednym z najdroższych rowerów w naszym polu testowym. Ale w zamian kupujący otrzymuje także E-MTB, który zasługuje na miano „high end” pod każdym względem: Dotyczy to szlachetnej ramy karbonowej z sprytnymi funkcjami, takimi jak wyjmowanie akumulatora z boku lub […]
Zaawansowany sprzęt z (zbyt?) lekkimi oponami
Przy wadze 22,8 kg w rozmiarze XL, który testowaliśmy, Decoy jest bardziej lekki. To zdecydowanie korzystnie wpływa na węgiel na szlaku. Ze względu na duże koła i sportową geometrię z dość dużym rozstawem osi, jest zaprojektowany do płynniejszej jazdy. Stosunkowo niska waga i wspomniane wcześniej modne podwozie zapewniają zdrową przeciwwagę, która dodaje motocyklowi trochę żywotności, a jednocześnie działa płynnie. Jeśli naprawdę chcesz dać się ponieść na szlaku, możesz pomyśleć o bardziej stabilnych oponach: wbudowana w Maxxis kombinacja DHF z przodu i DHRII z tyłu jest sama w sobie odpowiednia dla tego roweru w tym klasie, ale osnowa Exo zapewnia stosunkowo niewielką ochronę przed przebiciem.
Chociaż YT Decoy Pro 29 nie jest specjalistą od wspinaczki, radzi sobie imponująco na podjazdach. Polne drogi czy leśne autostrady i tak nie stanowią problemu, nawet jeśli Shimano E8000 zawsze osiąga swoje granice, gdy robi się naprawdę stromo; ale tutaj pomaga szeroka gama dobrze funkcjonujących 12-biegowych przełożeń Shimano XT. Jest zaskakująco zwinny na technicznych podjazdach i był w stanie z powodzeniem opanować kilka kluczowych odcinków naszego okrążenia testowego.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii High-End: BH AtomX Carbon Lynx 6 Pro-S | Bull's Sonic EVO EN 2 | Cannondale Moterra Neo 1 | Focus Jam² 9.9 Drifter | Giant Reign E+ 0 Pro | Szary G6.2 | Haibike XDURO Nduro 10.0 | Krzyż górski Husqvarna 8 | KTM Macina Prowler Prestige | Korzeń M1 Spitzing Evo Bobby | Seria Norco VLT C2 | Nox Hybrid Enduro 7.1 | Orange Surge RS | Orbea Wild FS M10 | Santa Cruz Heckler CC X01 RSV | Dostrojony rower Scott Genius eRide 700 | Simplon Rapcon Pmax | Specialized Turbo Levo Expert Carbon | Storck e:drenalina GTS 500 | Kolejka trekkingowa 9.9 | Wyścig YT Decoy Pro | YT Decoy Pro 29
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar