Nowości produktowe: Merida Reacto jest od 2011 roku jednym z symboli producenta z okolic Stuttgartu. Już wtedy ten innowacyjny rower aero wywołał spore poruszenie. Ale nie spoczęliśmy na laurach, rozwijaliśmy go przez lata, aby stać się jeszcze lepszym. W samą porę na rozpoczęcie Tour de France 2020, Merida prezentuje teraz nowe Reacto.
Historia Meridy Reacto
Z aerodynamicznym widelcem, rurą podsiodłową, sztycą i tylnym trójkątem, pierwsza wersja Reacto z 2011 roku wskazywała na „trend” w kierunku rowerów aerodynamicznych w peletonie i tym samym wprowadziła do motocykla pierwsze cechy aerodynamiczne, wszystkie zintegrowane kable i dostępna specjalna wersja Di2, wszystko dla mniejszych turbulencji powietrza i czystego wyglądu.
Ponieważ początkowe rowery aero różniły się od bardziej klasycznych modeli współczynnikiem prędkości, ale także stosunkowo niskim komfortem, w 2012 r. w sztycy S-Flex zintegrowano gumową powłokę, która ustanowiła nieznany dotąd poziom komfortu w segmencie lotniczym. Jednak najbardziej znaczący przełom dla Merida Reacto nastąpił wraz z wprowadzeniem wersji II w 2013 roku. Zbiegło się to w czasie z utworzeniem Team Lampre Merida. Jako rasowy rower aero, Reacto II był skierowany w szczególności do sprinterów i uciekinierów. Szczególną cechą było to, że wykorzystano niektóre szczegóły, które pierwotnie były przeznaczone dla roweru do jazdy na czas Wrap TT. Wzniosło to osiągi aerodynamiczne na nowy poziom. Oprócz pierwszorzędnych wartości aerodynamicznych, Merida Reacto była w stanie przekonać również dużą sztywnością główki ramy i niesamowitym przenoszeniem mocy. Waga i wygoda również były na najwyższym poziomie, jak na ówczesne standardy rowerów aerodynamicznych.
Na sezon 2018 Merida Reacto III została zmieniona w wielu obszarach i zaprezentowana na początku trasy. Po raz kolejny można było zmniejszyć wagę i jeszcze bardziej poprawić aerodynamikę. Gama modeli tarcz została poszerzona i dołożono wszelkich starań, aby konserwacja i serwisowanie roweru było jak najprostsze i nieskomplikowane. Nowy Reacto szybko stał się pierwszym wyborem wszystkich sportowców Meridy, a także zdołał zaimponować międzynarodowej prasie branżowej swoim komfortem, aerodynamiką i właściwościami jezdnymi.
Nowa Merida Reacto
Pod hasłem „Aerodynamics Refined” chcą podnieść nową Meridę Reacto na nowy poziom w porównaniu ze starszymi modelami. Chociaż opiera się na genach swojego poprzednika, twórcom udało się wprowadzić znaczące zmiany i ulepszenia, które sprawiają, że nowy Reacto jest potężnym wszechstronnym pojazdem o wyjątkowych właściwościach aerodynamicznych.
Chociaż podczas projektowania koncentrowano się oczywiście na aerodynamice, starano się nie ignorować całkowicie innych właściwości związanych z osiągami i wprowadzać tutaj ulepszenia. Wszystko po to, aby mieć aerodynamiczny i zrównoważony wszechstronny pojazd. Tutaj celowo zapewniono również ulepszenia w zakresie komfortu i obsługi. Dzięki ułożeniu włókna węglowego i ramie, a także imponującej elastyczności sztycy S-Flex, nowa Merida Reacto może błyszczeć pierwszorzędnymi wartościami komfortu w odpowiednich obszarach. Oczywiście decydującą rolę odgrywa tu również większy prześwit na opony, wynoszący do 30 mm. Oprócz poprawy komfortu, jednym z miłych efektów ubocznych jest lepsza kontrola. Dzięki integracji nowych funkcji i ulepszeń, po niezliczonych godzinach spędzonych w tunelu aerodynamicznym i kilku symulacjach CFD, producent określa MEridę Reacto jako najwygodniejszy i najszybszy rower aero na rynku, który zachwyca pierwszorzędnymi wszechstronnymi osiągami i świetnym wszechstronność.
Kokpit i przód uzupełniają motocykl i są wyposażone w pełną integrację kabli, co pozwala zaoszczędzić 2 waty. Ponadto nowy widelec jest jeszcze lepiej zintegrowany z ramą - kolejna oszczędność 2 watów. Regulacja pozycji wspornika siodełka, ukryty zacisk sztycy, zintegrowana oś przelotowa oraz bardziej opływowa i jeszcze bardziej przejrzysta zintegrowana chłodnica tarczowa przyczyniają się do dalszego zmniejszenia oporu powietrza.
Merida Reacto 2021 – przegląd modeli
Zespół Reacto E
- grupa wektorów: Shimano Dura Ace Di2
- wirniki: Dysk Metron 55 Clincher TL
Reakcja 8000-E
- grupa wektorów: Shimano Ultegra Di2
- wirniki: Reynoldsa AR58DB
Reakcja 9000-E
- grupa przełączania: Sram Red eTAP AXS
- wirniki: DT Swiss ARC 1400 Dicut DB 50
Wersja Reacto Force
- grupa wektorów: Sram Force eTAP AXS
- wirniki: Reynoldsa AR58DB
Reakcja 7000-E
- grupa wektorów: Shimano Ultegra Di2
- wirniki: DT Swiss P1800 Spline DB32
zareagować 6000
- grupa wektorów: Shimano Ultegra
- wirniki: Fulcrum Racing 800DB
zareagować 5000
- grupa wektorów: Łopatka 105
- wirniki: Merida Expert CW
Schreibe einen Kommentar