Aktualności: Ci, którzy mieszkają w mieście, coraz częściej zostawiają samochody w domu. Na sprawunki i te mniejsze W transporcie (e-)cargo rower stopniowo staje się realną alternatywą. Jakie to duże Boom na rowery cargo faktycznie istnieje, ale nawet wielu ekspertów by się tego nie spodziewało. do Badanie rynku przeprowadzone przez europejskie stowarzyszenie lobbystów przyniosło odpowiednio zaskakujący wynik „Cycling Industries Europe” (CIE).
Ogromny wzrost sprzedaży
W ramach pierwszego „European Cargo Bike Industry Survey” zebrano anonimowe dane dotyczące sprzedaży 38 marek rowerów cargo. Zgodnie z tym wszyscy producenci sprzedali około 2018 17.800 rowerów cargo w całej Europie w roku bazowym 2019. W 28.500 roku sprzedaż wyniosła już 62 XNUMX sztuk, co oznacza wzrost o około XNUMX procent.
Na bieżący rok producenci spodziewają się sprzedaży na poziomie 43.600 53 sztuk, a więc wzrostu o 2018 proc. Szczególnie interesujące: w 5.000 roku żaden z producentów nie był w stanie sprzedać więcej niż 2020 rowerów cargo. W XNUMX roku tę granicę chcą już przebić trzy firmy.
Niemcy to najważniejszy rynek w Europie
Oprócz samych danych dotyczących sprzedaży, badanie ujawniło inne interesujące fakty. Udziały w rynku rowerów towarowych do użytku prywatnego rosną równie szybko, jak w sektorze komercyjnym. To pokazuje, że wiele firm chce również wykorzystywać rowery towarowe do zadań logistycznych.
„Od pewnego czasu zauważyliśmy, że rynek rowerów cargo i dostawczy ma naprawdę duży potencjał dla branży rowerowej w Europie. Ta ankieta daje mi wielką pewność, że jesteśmy na dobrej drodze, ponieważ branża kwitnie, a zróżnicowana gama pojazdów w coraz większym stopniu spełnia wszystkie potrzeby rynku w całej Europie.
Największy odsetek rowerów cargo z silnikami elektrycznymi. Według aktualnych danych udział w rynku rowerów towarowych bez silnika elektrycznego spadł do 2018 procent między 31 (2019 procent) a 25 rokiem. Szczególnie interesujące: według producentów (16 z 38 wpisów) Niemcy są najważniejszym rynkiem dla rowerów cargo w Europie. Na kolejnych miejscach uplasowała się Dania (4 wpisy) oraz po 3 wpisy Wielka Brytania i Holandia.
Kolejne badanie stowarzyszenia lobbystów „Cycling Industries Europe” odbędzie się wiosną 2021 roku.
Schreibe einen Kommentar