Test: Na papierze Mountain Cross 8 firmy Husqvarna wyróżnia się wysokiej jakości wyposażeniem. Układ Di2 od Shimano idealnie pasuje do napędu E-8000 tej samej firmy, który zasilany jest z wewnętrznego akumulatora 630Wh. Podwozie Fox Factory oferuje 150 mm skoku, a koła H1700 E-MTB od DT Swiss również powinny bez problemu poradzić sobie z nieco ostrzejszym stylem jazdy. Jednak ważący ponad 24,5 kg Mountain Cross 8 nie jest lekki i jest jednym z cięższych rowerów w teście.
Husqvarna Mountain Cross MC8: Fakty
Skok zawieszenia: 150mm / 150mm
rozmiar koła: 27,5 cali
Napęd: Shimano E8000
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Shimano E8000
Pojemność akumulatora (rower testowy): 630Wh
Materiał ramy: aluminium
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 25,44 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 130 kg
Husqvarna sama umieszcza serię Mountain Cross w kategorii all-mountain: tutaj geometria jest mniej zorientowana na zjazdy i jest trochę mniejszy skok sprężyny niż modele Enduro o nazwie Hard Cross. W związku z tym rower z aluminiową ramą, który kosztuje niecałe 6.800 euro, jest bardziej komfortowy niż sportowy już za pierwszym razem: przyjemnie wysoki przód zapewnia nieco bardziej wyprostowaną pozycję siedzącą, co powinno szczególnie spodobać się tym, którzy chcą na długie wycieczki z rowerem pod kołami.
Mówiąc o długich wycieczkach: wewnętrzny akumulator 630 Wh, który uzyskuje większy zasięg dzięki silnikowi Shimano E8000 niż wewnętrzny akumulator Japończyków, zapewnia, że są one możliwe bez kłopotów z ładowaniem, a nawet wymianą akumulatora. Kompaktowa jednostka napędowa imponuje typową udaną dynamiką, nawet jeśli sama moc wspomagania nie do końca zbliża się do obecnych silników konkurencji.
Ramki do zdjęć | MC8 aluminium |
widelec amortyzowany | Fabryka Fox34 |
napęd | Shimano E8000 |
akumulator | 630Wh |
niemy | Fabryka Fox Float DPS |
wirniki | DT Swiss H1700 Wielowypust 35 |
Opona VR | Schwalbe prądy wirowe 2,6“ |
Tętno opon | Schwalbe prądy wirowe 2,6“ |
przerzutka tylna | Shimano Deore XT Di2 M8050 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Deore XT Di2 M8050 |
korba | Husqvarna, kuty stop, 170 mm |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Shimano Deore XT M8020 |
tarcze hamulcowe | Shimano 203/203 mm |
sztyca | Kindshok E20i 115mm (dług.) |
siodło | Husqvarna MTB RDE |
trzon | Stop Husqvarny |
Lenker | Husqvarna MTB35 |
Poprawiona ergonomia na kierownicy
Jako jeden z nielicznych motocykli na polu testowym za zmianę przełożeń w Mountain Cross 8 odpowiada elektroniczna manetka Di2. 11-biegowa grupa XT doskonale współgra z silnikiem Shimano i zapewnia wyraźną i szybką zmianę biegów nawet pod obciążeniem. Silnik jest obsługiwany przez znaną jednostkę E8000, która jest podobna do dźwigni zmiany biegów po drugiej stronie. Z jednej strony jest to ergonomicznie fajna rzecz, ale niestety pilot blokuje miejsce, w którym faktycznie znajduje się dźwignia wysuwanej sztycy.
Dlatego Husqvarna montuje je wyjątkowo niezręcznie po prawej stronie nad kierownicą. Opuszczenie lub wysunięcie wspornika jest zatem niemożliwe bez zmiany chwytu. To zauważalnie zmniejsza przyjemność z jazdy w zmieniającym się terenie i wielokrotnie spowalniało naszych kierowców testowych.
Geometria Husqvarna Mountain Cross 8
40 | 44 | 48 | 52 | ||
---|---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 440 | 480 | 520 | |
Pozioma rura górna (w mm) | 596 | 611 | 636 | 656 | |
główka ramy (w mm) | 120 | 120 | 140 | 140 | |
tylny trójkąt (w mm) | 444 | 444 | 444 | 444 | |
Rozstaw osi (w mm) | 1191 | 1206 | 1234 | 1254 | |
Kąt skrętu (w °) | 67 | 67 | 67 | 67 | |
Kąt siedziska (w °) | 76 | 76 | 76 | 76 | |
Zasięg (mm) | 445 | 460 | 480 | 500 | |
Stosy (mm) | 606 | 606 | 624 | 625 |
Podobne e-rowery górskie w teście
Orbea Wild FS M10 E-MTB w teście: Świetny wszechstronny bez znaczących słabości
Test: nowy Wild FS firmy Basques by Orbea to mocny elektryczny rower górski ze skokiem 160 mm i nowym silnikiem Bosch Performance CX. Największą zaletą tego zwinnego, wszechstronnego roweru jest rama z włókna węglowego, która wie, jak zaimponować sprytnymi funkcjami i udanym wyglądem. Orbea Wild FS M10 Team: Fakty Skok zawieszenia: 160 / 160 mm Rozmiar kół: […]
Test Norco Range VLT C2 E-MTB: Potężna strzelanka dla uzależnionych od adrenaliny
Test: Norco samo opisuje VLT C2 jako „potwora e-roweru”, a spojrzenie na wyposażenie wyjaśnia, dlaczego: rama o średnicy 170 mm lub 180 mm i stalowe amortyzatory sprężynowe spotykają się z prawdziwymi oponami zjazdowymi, bardzo wytrzymałymi kołami i bardzo wąską ramą z włókna węglowego. Ten ostatni mieści nawet akumulator 630Wh dla silnika Shimano - niestety magazynowania energii nie da się [...]
BH AtomX Carbon Lynx 6 Pro-S E-MTB w teście: Unikalny pakiet ogólny z dobrze przemyślanymi funkcjami
Test: Na pierwszy rzut oka zauważalny jest oczywiście specjalny kształt ramy BH AtomX Carbon: umożliwia instalację dużej baterii 720 Wh, którą można również łatwo wyjąć. Dysk Drive S Mag firmy Brose zapewnia również wsparcie podczas długich wycieczek. Wyposażenie karbonowego roweru wyposażonego w szerokie opony plus z przodu i z tyłu jest niezmiennie solidne: […]
Czułe zawieszenie do średnich prędkości
Zawieszenie Fox Factory jest przyjemnie czułe i niezawodnie pochłania drobne nierówności. Jeśli jednak dasz górskiemu crossowi ostrogi podczas zjazdu, widelec i amortyzator szybko zaczną się pocić: widelec Fox 34 jest zauważalnie mniej sztywny niż Fox 36, który jest najczęściej używany w tej klasie podróży, a amortyzator utknie w podróży przy szybkich uderzeniach. Jednak gdy tylko ponownie zmniejszysz tempo, te wady zostaną zapomniane.
Hamowanie odbywa się za pomocą 4-tłokowego hamulca z serii Shimano XT, który z tarczami 203 mm radzi sobie absolutnie niezawodnie i radzi sobie nawet na dłuższych zjazdach piorunująco. Na stromych odcinkach życzylibyśmy sobie sztycy regulowanej z nieco większym skokiem: 115 mm naszego roweru testowego w rozmiarze L nie jest już całkiem aktualne. Szkoda, że Husqvarna zbudowała tylko długą wersję 150 mm w rozmiarze XL.
Opony Eddy Current firmy Schwalbe należy ocenić absolutnie pozytywnie, choć nieco zwiększają wagę, bardzo dobre właściwości tłumiące i antypoślizgowa mieszanka gumowa nadal zapewniają duże bezpieczeństwo, co z pewnością powinni docenić zwłaszcza mniej doświadczeni rowerzyści terenowi .
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii High-End: BH AtomX Carbon Lynx 6 Pro-S | Bull's Sonic EVO EN 2 | Cannondale Moterra Neo 1 | Focus Jam² 9.9 Drifter | Giant Reign E+ 0 Pro | Szary G6.2 | Haibike XDURO Nduro 10.0 | Krzyż górski Husqvarna 8 | KTM Macina Prowler Prestige | Korzeń M1 Spitzing Evo Bobby | Seria Norco VLT C2 | Nox Hybrid Enduro 7.1 | Orange Surge RS | Orbea Wild FS M10 | Santa Cruz Heckler CC X01 RSV | Dostrojony rower Scott Genius eRide 700 | Simplon Rapcon Pmax | Specialized Turbo Levo Expert Carbon | Storck e:drenalina GTS 500 | Kolejka trekkingowa 9.9 | Wyścig YT Decoy Pro | YT Decoy Pro 29
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar