Nowości produktowe: Wraz z nowym Fulcrum Rapid Red 3 włoski producent kół zaprezentował swój najnowszy model w segmencie Gravel. Chociaż nacisk kładziony jest na wszechstronne osiągi, zestaw kołowy jest wykonany w całości z aluminium i ma imponować swoją wszechstronnością i trwałością.
Nawet jeśli Fulcrum zawsze pasjonuje się rozwojem technicznym, podstawowa zasada wszechstronności i niezawodności jest przedmiotem każdego nowego projektu, a tym samym każdego modelu. W przypadku rodziny Rapid Red te właściwości są również połączone z maksymalną swobodą, aby zaoferować fanom szutru nieograniczone wrażenia z jazdy. Nowy Fulcrum Rapid Red 3 ma agresywny design, w tym odblaskowe detale graficzne, aby zapewnić większe bezpieczeństwo i widoczność nawet podczas jazdy o zmierzchu lub gdy trwa to dłużej.
Koła Fulcrum Rapid Red 3 zostały opracowane w całości z aluminium 700C o wadze 1710 gramów i 650B o wadze 1640 gramów. W tym miejscu zastosowano zmniejszającą wagę obręcz frezowaną CNC, która przy szerokości wewnętrznej 24 mm powinna być kompatybilna z najszerszymi oponami szutrowymi na rynku. Zastosowano tutaj również renomowany system 2-Way Fit Ready, który umożliwia montaż zarówno opony bezdętkowej, jak i opony typu clincher, zapewniając maksymalną kompatybilność z różnymi typami opon. W połączeniu z dwoma różnymi średnicami 700C i 650B pokrywa szeroki zakres możliwych zastosowań. Dzięki tej wszechstronności i elastyczności w doborze opon Fulcrum Rapid Red 3 może stać się naprawdę szybkimi speedsterami na asfalcie lub solidnymi kołami na trudnych odcinkach szutrowych. Ponadto Rapid Red 3 są kompatybilne ze wszystkimi popularnymi układami napędowymi rowerów szosowych i MTB dzięki gamie wariantów z wolnym kołem HG lub XDR.
Aby koła optymalnie reagowały w każdej sytuacji, zdecydowano się na zastosowanie aluminiowych piast z regulowanym systemem panewek łożysk stożkowych, aby poradzić sobie z intensywnymi obciążeniami jazdy terenowej. Luz łożyskowy można regulować za pomocą pierścienia regulacyjnego, dzięki czemu można regulować tolerancję osiową i zagwarantować maksymalną swobodę ruchu. System ten jest używany przez Fulcrum we wszystkich modelach z wyższej półki. Tarcza hamulcowa jest mocowana do piasty za pomocą tak zwanego Axial Fixing System (AFS), innowacji, która prowadzi również do zwiększenia sztywności konstrukcyjnej dzięki większym powierzchniom styku między łączonymi elementami, zapewniając w ten sposób precyzyjne i mocne manewry hamowania. Aby zapewnić najlepszą użyteczność, system jest zgodny ze standardem Center Lock.
Fulcrum również dużo myślał o szprychach i ostatecznie zdecydował się na 24 szprychy młotkowe, które są zwężane do grubości 1,6 mm na przednich i tylnych kołach, dzięki czemu niezawodność i trwałość są gwarantowane nawet podczas długich przejażdżek iw najbardziej wymagającym terenie.
Dobrze przemyślane ustawienie kół Fulcrum Rapid Red 3 sprawia, że koła są wszechstronne i solidne, wszechstronne i szczególnie dobrze nadają się do jazdy w zmieniającym się terenie. Koła są dostępne od 1 lipca w cenie 605 euro u producenta lub w sklepach specjalistycznych.