Nowości produktowe: Wyścigi XC znają wiele twarzy, od taktycznego zawodnika, który nie pozostawia nic przypadkowi, po zawodnika-hobby, który woli sprint od pnia drzewa przez jakiś czas w powietrzu, po warunki do następnej wspinaczki. Jak każdy inny sport, wyścigi przełajowe mają wiele twarzy i równie wiele preferencji, jeśli chodzi o komponenty. Hayes Bicycle Group zaakceptowała to i zrewidowała swoją ofertę produktów do sportów XC, aby znaleźć coś dla każdego poziomu sportowego i każdych wymagań.
Dotarcie tam nie było łatwe dla inżynierów. Aby uwzględnić wszystkie grupy kierowców, trzeba było znaleźć idealną równowagę między wagą, sztywnością i niezawodnością.
Ponowne wprowadzenie Manitou R7
Wydawało się słuszne, że nowy widelec XC, czyli down-for-ever, powinien nazywać się R7. To przywróciło R7 do połowy 2000 roku, kiedy wyścigi XC były jeszcze imprezą weekendową, a 26-calowe koła były nadal powszechnym widokiem. W tamtym czasie R7 królował niepodzielnie ze względu na niezawodne, lekkie podwozie i łatwą obsługę.
Nowy R7 jest dostępny zarówno w wersji Pro, jak i Expert, każda z kołami w rozmiarze 27,5″ i 29″, z wewnętrznym skokiem regulowanym w zakresie od 80 mm do 120 mm.
Manitou R7: Podwozie
Podczas opracowywania podwozia każdego widelca Manitou głównym celem jest znalezienie idealnej równowagi między masą, sztywnością i niezawodnością. Dzięki odwróconemu łukowi Manitou jest w stanie ustawić łuk widelca dalej od osi. Mniejszy prześwit opony za widelcem w stosunku do środka osi pozwala na krótszy łuk widelca, co skutkuje o 13% większą sztywnością w porównaniu z widelcem z łukiem przednim o równoważnej masie. Z tego powodu można zastosować rurę sterową 32 mm, aby zmniejszyć wagę przy jednoczesnym zwiększeniu sztywności.
Manitou R7: amortyzacja
Projektując amortyzator VTT Pro, Manitou dążył do utrzymania solidnej blokady bez poświęcania ustawień otwartych i środkowych. Wadą wielu tłumików w trybie stałego blokowania jest to, że w dowolnej pozycji innej niż pozycja blokująca osiągana jest krytyczna prędkość fali, która blokuje ścieżkę przepływu o niskiej prędkości. Kiedy tak się dzieje, amortyzator osiąga wartość szczytową przy prawie takiej samej sile blokowania, jak w pozycji zablokowanej. Prowadzi to do silnych uderzeń w rękę i prawdopodobnie do utraty kontroli.
Całkowicie nowy amortyzator VTT rozwiązuje ten problem, eliminując kolce przy dużych prędkościach, zachowując jednocześnie siłę blokowania wymaganą przez większość zawodników XC. Dzięki temu widelec ma mniej progresywną reakcję przy dużych prędkościach, a jednocześnie zachowuje pewne wsparcie przy niskich prędkościach bez chwiejności. Osiąga się to za pomocą niezależnych stosów podkładek (jeden do blokady i jeden do pozostałych dwóch pozycji). Kontrolując zestaw podkładek regulacyjnych, który przekierowuje przepływ oleju, charakterystykę amortyzatora można ustawić tak, aby był zablokowany, degresywny lub progresywny, w zależności od potrzeb rowerzysty i terenu.
Manitou R7: zawieszenie
Nowość w podwoziu 32 mm, Hayes dostosowuje sprawdzony system Dorado Air do potrzeb krótkiego skoku sprężyny. System sprężyn powietrznych Manitou Dorado obejmuje unikalny zawór równoważący, który równoważy dodatnie i ujemne komory powietrzne podczas procesu napełniania powietrzem. Daje to stałe wyczucie sprężyny bez płaskich lub martwych punktów w skoku, dając rowerzystom o różnej wadze to samo początkowe wyczucie uderzenia. W przypadku R7 objętość każdej komory została dostosowana, aby zapewnić idealne wsparcie i czucie podczas krótszego skoku.
Szczegóły Manitou R7 Pro
RRP: 903 €
Waga: 1648g (29″ przy 120mm)
Skok zawieszenia: 80-120 mm
Offset: 37/44mm dla 27,5″, 44/51mm dla 29″
Zawieszenie: Dorado Air z IVA
materiał korony: Kute aluminium, głęboki pusty otwór
Materiał rury stojącej: aluminium serii 7000
Tłumienie: VTT Pro
Przejście: 3-pozycyjna kompresja z regulacją dla trybu otwartego, odbicia, ciśnienia powietrza, głośności IVA
średnica rury: 32 mm
rozmiar koła: 27,5 ″, 29 ″
hamulce: Mocowanie słupka 160 mm
Oś: Zamek sześciokątny 15 mm2
Ekspert Manitou R7: szczegóły
RRP: 704 €
Waga: 1812g (29″ przy 120mm)
Skok zawieszenia: 80-120 mm
element sprężysty: Powietrze eksperta
materiał korony: Kute aluminium, wydrążony otwór
materiał rury stojącej: Aluminium serii 6000\
Tłumienie: ATV
Przejście: 3-pozycyjna kompresja, odbicie, ciśnienie powietrza
średnica rury: 32 mm
rozmiar koła: 27,5 ″, 29 ″
hamulce: Mocowanie słupka 160 mm
Oś: Zamek sześciokątny 15 mm
W połączeniu z niektórymi obecnymi produktami Manitou R7 uzupełnia gamę produktów XC. Aby zobaczyć pełną ofertę i dowiedzieć się więcej o produktach, odwiedź kolekcję Hayes XC tutaj: www.hayesbicycles.com.
Schreibe einen Kommentar