Test: „Hardtail hardtail” to to, o czym myślisz, kiedy po raz pierwszy patrzysz na Orbea Rundey. Orbea obiecuje, że ten rower nie jest przeznaczony dla określonego typu jeźdźca, ten rower gwarantuje zabawę każdemu, kto kocha kolarstwo górskie. Wielka obietnica, którą trzeba było zweryfikować... z wyraźnym skutkiem!
Z rowerami marki Orbea zawsze możesz liczyć na to, że są wykonane z zaangażowaniem i przemyślane. Szybkie rowery wyścigowe czy mocne karbonowe enduro to wizytówki Hiszpanów. Seria Rundey Hardtail jest znacznie tańsza. Istnieją trzy modele, podstawowa wersja za 1.299 euro, środkowy wariant za 1.599 euro i topowy model za 1.999 euro. Powstaje pytanie, czy jazda jest przyjemna, skoro cały rower kosztuje tyle, co karbonowa rama tego samego producenta.
Jak sama Orbea pozycjonuje Rundey? Ma to być rower terenowy szukający nowych łowisk. Powinien to być zarówno Twój pierwszy, jak i najnowszy rower, powinien być równie odpowiedni dla początkujących, jak i dla doświadczonych jeźdźców. Hiszpanie dalej obiecują: „Jest dostępny w uczciwej i przystępnej cenie, a mimo to robi wrażenie w każdej ekskluzywnej kolekcji. Rundey toruje drogę do zabawy”.
Orbea Rundey – fakty
Za prawie 2.000 euro za topowy model Rundey można z pewnością określić jako „niedrogi”. Dostajesz również dużo za te pieniądze: Fox 34 ze 140 milimetrami powinien być w stanie wyprostować wszystko, co może znieść nieresorowany tył. Obwód pochodzi od Shimano, mieszanki SLX i XT, z kasetą 10-51, która wystarczy na prawie każdy teren. Hamulce, które również pochodzą od Shimano, są również odpowiednie do trudniejszych warunków z czterema tłokami. Kokpit pochodzi od Race Face, siodło od Fizik, a opony od Maxxis, wszystkie niezawodne komponenty również tutaj.
Ramki do zdjęć | Orbea Rundey Hydro 2020 |
widelec amortyzowany | Fox 34 Spławik Wydajność 140 |
niemy | bez |
wirniki | Orbea Tryp 30c Disc przystosowany do zastosowania bezdętkowego |
Opona VR | Maxxis Forekaster 2.60" FB 60 TPI Dual Exo TR |
Tętno opon | Maxxis Rekon 2.60" FB 60 TPI Dual Exo TR |
przerzutka tylna | ShimanoXT M8100 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano SLX M7100 |
korba | OC1 Alloy kuty Boost 32t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Shimano MT501 BR520 |
tarcze hamulcowe | Shimano180/180 |
sztyca | Kroplomierz OC2 31.6 mm |
siodło | Szyna Fizik Taiga ze stopu S |
trzon | Efekt wyścigowej twarzy 35 mm |
Lenker | Race Face Aeffect 35 20mm wznios 780mm |
Znajdujemy części własnej produkcji do korb, podpór teleskopowych i kół. Każdy, kto myśli, że kupujący jest nakłaniany oszukańczą paczką, jest w dużym błędzie. Wszystko wygląda bardzo wartościowo i działa idealnie. Bardzo dobrze wpisują się w pozytywny ogólny obraz, jaki pozostawia po sobie rower z piękną i misternie wykonaną aluminiową ramą.
Warto również wspomnieć, że Rundey występuje w czterech rozmiarach i trzech kolorach. Ulepszenia są również możliwe dzięki wyposażeniu: możesz wyregulować amortyzowany widelec, hamulce, kierownicę, siodło i koła. Na przód można zamówić prowadnicę łańcucha i oś przelotową bez szybkozamykacza. Z teleskopowym wspornikiem możesz wybrać pomiędzy 125, 150 i 170 milimetrami skoku bez dodatkowych opłat. Świetnie!
Jak idzie Orbea Rundey?
Nasi testerzy jeżdżą na MTB od wielu lat, zaczynali od hardtaili, a teraz jeżdżą głównie na rowerach enduro. Doszli jednogłośnie do wniosku, że Rundey najlepiej nadaje się dla dwóch typów kolarzy: początkujących kolarzy górskich, którzy chcą wysokiej jakości roweru i nie chcą przywiązywać się do jednej dyscypliny, oraz którzy nie chcą kupować znacznie więcej drogie w całości. Lub motocykliści, którzy po prostu chcą się dobrze bawić na nieskomplikowanym rowerze i cieszyć się doskonaleniem techniki jazdy.
Stworzyło to wewnętrzne wyzwanie podczas przejażdżek grupowych: próba wyprzedzenia pełnych jeźdźców. Fakt, że masz takie przemyślenia na temat Rundey, wiele mówi o obsłudze. Wisienką na torcie jest to, że pilot Rundey raz po raz przewyższał jeźdźców enduro z pełnym zawieszeniem na płynnym lub raczej płaskim terenie. Oczywiście: w kamiennym polu lub na dywanach korzeniowych linka musi być dobrana ostrożnie, w przeciwnym razie będzie niewygodna. Różnica w stosunku do konwencjonalnych hardtaili jest ogromna dzięki 140 mm Fox 34 i grubym oponom 29 × 2,6 ″.
Rundey świetnie prezentuje się również pod górę. Dzięki dwunastobiegowej kasecie i zrównoważonej geometrii możliwe są nawet bardzo strome podjazdy. Tłumaczenie powinno być również wystarczające dla początkujących MTB lub niewprawnych weteranów. Na zjazdach stopery Shimano zawsze zapewniają wystarczające bezpieczeństwo. Tylko bardzo ciężcy jeźdźcy w terenie alpejskim będą potrzebować większych tarcz hamulcowych. Wszystkie własne komponenty działają świetnie, wszystko jest spójne. Na szczególną uwagę zasługuje dźwignia wspornika teleskopowego, która rozpieszcza ergonomią, której brakuje wielu drogim, markowym produktom.
Jeśli naprawdę chcesz trzymać nogę na gazie, możesz chcieć innej opony z przodu, czegoś o grubszym profilu dla lepszej przyczepności. Ale rower to także naprawdę zabawna maszyna! Szczegóły, takie jak różne pozycje uchwytów na duże i małe butelki lub fakt, że rower pracuje bardzo cicho nawet w trudnym terenie, przemawiają za dbałością o szczegóły, z jaką zaprojektowano Rundey.
Schreibe einen Kommentar