Krótka wiadomość: Ostatnie tygodnie wywróciły wiele rzeczy do góry nogami w naszym życiu. Status roweru został również na nowo zdefiniowany w społeczeństwie jako przekonujący argument na rzecz zdrowego transportu prywatnego. Nikt jednak nie spodziewał się, że w kwietniu rower wyprzedzi także tak popularny w Niemczech samochód w Google Trends.
Handel rowerami od boomu do kryzysu
Wiosna to kolejka górska emocji dla niemieckiego handlu rowerowego. Blokada nastąpiła po wzroście sprzedaży z początku marca. Potem nastąpiła eksplozja handlu internetowego, a najpóźniej od ponownego otwarcia 20 kwietnia także handlu stacjonarnego. To ponowne odkrycie miłości do rowerów, któremu sprzyjała także dobra pogoda, odcisnęło swoje piętno także na trendach wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej Google w kwietniu. Trendy Google pokazują: Po raz pierwszy Niemcy w masce wyszukiwania częściej wpisali „rower” niż „samochód”.
Wartości marzeń w trendach wyszukiwania Google
Skala ustalania wartości w Google Trends waha się od 0 (niewystarczająca ilość danych dla wyszukiwanego hasła) do 100 (maksymalna popularność wyszukiwanego hasła). Już w weekend wielkanocny w godzinach 10.-13. 19 kwietnia rower po raz pierwszy wyprzedził samochód w trendach wyszukiwania w Niemczech. Jednak wyszukiwane hasło cieszyło się największą popularnością 26 i 98 kwietnia, każde z fantastyczną wartością XNUMX. Ciekawe: Niemcy szczególnie często wyszukiwali hasło „kup rower” lub od razu wymieniali odpowiednich dealerów.
Rower wyprzedza papier toaletowy
Trend w kierunku rowerów tak naprawdę nie wprowadza w błąd. Szef ZEG, Georg Honkomp, potwierdza to również w wywiadzie dla „Süddeutsche Zeitung”: „Jesteśmy teraz tak zestresowani, że wieczorem kładziemy się do łóżka śmiertelnie zmęczeni, a mimo to rano od razu wracamy do klatki dla chomików [...] Nasze rowery a zwłaszcza one. Wygląda na to, że rowery elektryczne zastąpiły papier toaletowy jako produkt pożądania.”
Schreibe einen Kommentar