Spektrum: Ruch rowerowy w tym kraju powoli nabiera tempa. Wpływa to nie tylko na entuzjazm społeczeństwa do częstszego pedałowania. Politycy także myślą teraz inaczej. „Projekt ósmej ustawy zmieniającej federalną ustawę o drogach – 8. FStrĘndG” (Drucksache 19 / 17290).
Rozdzielenie ruchu rowerowego i zmotoryzowanego
Projekt ustawy wniesiony do Bundestagu 15 maja jest trudny. Przecież chodzi o stworzenie podstawy prawnej, zgodnie z którą np. mosty autostradowe i mosty nad drogami federalnymi muszą być utrzymywane lub przebudowywane w taki sposób, aby mógł odbywać się na nich także publiczny ruch rowerowy.
Jak podaje rząd federalny, uznano już, że infrastruktura dróg federalnych ma kluczowe znaczenie dla ruchu rowerowego w Niemczech. W związku z tym rząd federalny wyposażył już w ścieżki rowerowe około 14.500 XNUMX kilometrów dróg federalnych. Celem tych i innych środków jest „Oddzielenie ruchu rowerowego od zmotoryzowanego i zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego.”
Likwidacja tej luki zwiększa atrakcyjność jazdy na rowerze
Szczególnie drogi federalne i autostrady, które są ogólnie określane jako autostrady, charakteryzują się dużą wartością ruchu. W końcu trasy te służą jako oszczędzające czas połączenia między obszarami miejskimi lub nawet jako jedyna możliwość bliższego przejścia dróg wodnych. Integracja ścieżek rowerowych na drogach federalnych i mostach autostradowych wypełnia tę lukę.
Dzięki temu jazda na rowerze staje się znacznie atrakcyjniejsza dla wielu osób, ponieważ potrzeba mniej objazdów, a czas podróży na rowerze również ulega skróceniu. Według rządu federalnego połączenie mostów i istniejących ścieżek rowerowych ma w tym zakresie ogromny potencjał „Zwiększenie udziału ruchu rowerowego w całkowitym ruchu”.
Schreibe einen Kommentar