Nowości produktowe: Magura MCi skrywa „Magura Cockpit Integration”, która została zaprezentowana po raz pierwszy wiosną 2019 roku. Jest to hydrauliczny układ hamulcowy, który jest w pełni zintegrowany z płaskownikiem, dzięki czemu widoczne kable są zredukowane do minimum. Specjaliści od hamulców prezentują teraz motocykl koncepcyjny zbliżony do serii.
Magura MCi Concept Bike: Technologia wewnątrz kierownicy
Jako zapowiedź języka projektowania przyszłych motocykli z MCi, Magura już pokazuje przykład optymalnej integracji. Cechą szczególną hardtaila cross country, oprócz MCi, jest zoptymalizowany mostek i innowacyjny ster, które razem umożliwiają niewidoczne prowadzenie kabli.
Poczynając od cylindra hamulcowego wewnątrz kierownicy, linki biegną całkowicie ukryte przez kierownicę i mostek. Linka przedniego koła przechodzi następnie przez przygotowany otwór w mostku bezpośrednio do prowadzenia linki na widelcu amortyzowanym i zacisku hamulca. Linka tylnego koła jest poprowadzona przez system sterów do ramy.
Średnica górnego łożyska sterowego jest powiększona, aby umożliwić poprowadzenie linki między stożkową rurą sterową a łożyskiem. Tuleja redukcyjna zapewnia otwór prowadzący na kabel, a tym samym niewidoczne przejście do ramy. Ten rodzaj prowadzenia kabli jest już dostępny seryjnie u niektórych producentów zestawów słuchawkowych i rowerów.
Sercem układu hamulcowego jest cylinder, który jest niewidocznie umieszczony w obszarze uchwytu kierownicy. Wymiary zbiornika oraz średnica tłoka odpowiadają wymiarom stosowanym w serii Magura MT. Dzięki temu ma taką samą stabilność i siłę hamowania jak konwencjonalne hamulce Magura MT. Przewody hamulcowe są również poprowadzone całkowicie wewnętrznie: przebiegają niewidocznie przez kierownicę i wychodzą przez specjalne otwory. Wszystkie części kokpitu są specjalnie zaprojektowane do użytku z Magura MCi.
Szczególnie łatwy w utrzymaniu
Oprócz czystej integracji kokpitu, głównym celem prac rozwojowych była łatwość obsługi i konserwacji. MCi jest zatem pierwszym produktem Magura, w którym zastosowano nowe złącze węża Easy Link.
Nowy łącznik rurowy Easy Link to specjalne złącze wtykowe, które łączy jednostkę kokpitu z kablem. W przypadku serwisu kokpit można łatwo odłączyć od kabla w ramie. Hamulec jest odpowietrzany za pomocą wypróbowanej i przetestowanej technologii Magura Easy Bleed Technology za pomocą śruby odpowietrzającej na końcu kierownicy.
Możliwe wprowadzenie pierwszej serii za pośrednictwem partnerów OE
Początkowo MCi będzie zarezerwowane tylko dla partnerów OE. Magura będzie działać jako dostawca systemu MCi w rozwoju i określi komponenty, takie jak kierownica, mostek i prowadzenie linek wraz z odpowiednim producentem roweru. Wersja na rynek wtórny nie jest planowana w najbliższej przyszłości.
Magura MCi Concept Bike: Konstrukcja jako wideo i pokaz slajdów
Więcej informacji o produktach Magura na: www.magura.com
Schreibe einen Kommentar