Spectrum: Dziś w Goslarze rozpoczyna się 58. Dzień Niemieckiego Sądu ds. Ruchu Drogowego. Przez trzy dni doroczna konferencja poświęcona jest prawu o ruchu drogowym. Jednym z tematów jest tu coraz trudniejszy klimat w ruchu drogowym, o którym mówią użytkownicy dróg. Jutro sąd drogowy omówi środki przeciwdziałania rosnącej agresji na ulicach.
Grupa robocza 3 58. Niemieckiego Dnia Sądu Drogowego w Goslar przyjrzy się kwestii, czy wzrasta agresywność na ulicy. Dopiero we wrześniu 2019 r. Allensbach Institute for Public Opinion opublikował badanie, w którym 90% ankietowanych w wieku od 30 do 59 lat określiło rosnącą agresywność w ruchu drogowym. Również klub kolarski ADFC widzi w coraz częstszym używaniu samochodu jako narzędzia wywierania presji na rowerzystów. Dyrektor zarządzający ADFC, Burkhard Stork, mówi: „Agresywny klimat ruchu ulicznego jest trucizną dla jazdy na rowerze. W rezultacie ludzie wolą zaszyć się w twierdzach samochodów, zamiast radośnie i często wsiadać na rowery, jak tego politycznie sobie życzą. Kampanie rozważania zakupu nie wystarczą. Potrzebujemy infrastruktury, która chroni i sankcji, które naprawdę bolą!”.
ADFC krytykuje powszechną praktykę gmin polegającą na kierowaniu ruchu rowerowego bez ochrony fizycznej na drogę wraz z ruchem szybkich samochodów i ciężarówek. Według klubu kolarskiego z badań wiadomo, że rowerzyści są regularnie zbyt blisko wyprzedzani przez pojazdy silnikowe, co naraża ich na stres i niebezpieczeństwo. Członkowie ADFC poinformowali również, że byli celowo zepchnięci na bok przez kierowców na drodze, trąbieni lub zmuszani przez ryk silników. W związku z tym Burkhard Stork wzywa do bardziej konsekwentnego ścigania niebezpiecznych zachowań, większej liczby eskadr policyjnych na rowerach oraz miejskich programów budowy fizycznie chronionych ścieżek rowerowych.
Tematem rozmowy z pewnością powinien być fakt, że wzrost agresji w ruchu drogowym lub pogorszenie klimatu ruchu zakotwiczonego w percepcji użytkowników dróg nie mogło do tej pory zostać potwierdzone – wynika z oficjalnego komunikatu Niemieckiego Dnia Sądu ds. brak odpowiednich obiektywnych wskaźników. W ramach monitorowania BASt pierwsze wyniki powinny nawet pokazać, że klimat ruchu w całych Niemczech nie jest oceniany ani szczególnie pozytywnie, ani szczególnie negatywnie. W ramach grupy roboczej 3 temat zostanie jutro zbadany i omówione zostaną podejścia psychologiczne, prawne i infrastrukturalne.
Sieć:
Schreibe einen Kommentar