Krótki test: Technibike Trekking Unisex od specjalisty elektroniki z regionu Eifel mówi jasnym językiem: funkcjonalny, solidny i wyposażony w wysokiej jakości wyposażenie, nawet w najdrobniejszych szczegółach. Każdy, kto to zapewni, może zaoszczędzić sobie rozległej gamy modeli.
Szef TechniRopy, Peter Lepper, zawsze miał wyczucie nadchodzących technologii. Już pod koniec lat 1980., kiedy prywatny odbiór telewizji satelitarnej budził jeszcze kontrowersje prawne, przedsiębiorca wraz ze swoją firmą TechniSat produkował anteny paraboliczne i elementy elektroniczne. Był więc w znakomitej sytuacji, gdy oficjalne przeszkody upadły w 1991 roku, a telewizja satelitarna rozkwitła po zjednoczeniu. W międzyczasie holding Eifeler z wyboru działa w niezliczonych obszarach biznesowych, a e-rowery są stosunkowo nowe. Gama modeli jest jasna - MTB hardtail i full, trekkingowy i miejski - co jest oczywiście zaletą: jeśli po prostu szukasz roweru elektrycznego, nie pomylisz się z niezliczonymi modelami z minimalnymi różnicami w wyposażeniu. Ale oznacza to również, że marka jest aktywna tylko w górnym przedziale cenowym; najtańszy model to 2.900 euro.
Dwa warianty ram i wysokiej jakości wyposażenie
Rower trekkingowy kosztuje 500 euro więcej i jest dostępny w dwóch wariantach ramy – diamentowej i trapezowej. Czarno-szary rower z zielonymi akcentami kolorystycznymi wygląda nieco rustykalnie z kanciastymi literami i kilkoma detalami - linki i linki biegną po zewnętrznej stronie tylnych widełek; bagażnik jest klasycznie mocowany za pomocą wąskich rozpórek u góry ramy; opony w żadnym wypadku nie są tak nieporęczne, jak stało się to powszechne w rowerach elektrycznych w ostatnich latach. TechniBike nie jest stylizowany i nie robi show, ale jeśli przyjrzysz się bliżej, możesz odkryć wiele atrakcji.
Nie oszczędza się więc na komponentach: tylna przerzutka i dźwignia, 65-biegowa kaseta i piasty należą do wysokiej jakości grupy „Shimano Deore XT”, która została zaprojektowana z drobiazgową jakością wykonania i trwałymi uszczelnieniami, aby zminimalizować zużycie podczas użytkowania rowerów górskich. Łańcuch jest specjalnie zaprojektowany do użytku w rowerach elektrycznych z centralnym silnikiem i jest szczególnie wytrzymały. Układ hamulcowy Magura jest również wysokiej jakości, a widelec oferuje małą niespodziankę: opracowany przez pioniera zawieszenia RockShox, zapewnia wysoki poziom komfortu i czułą reakcję dzięki pełnemu XNUMX mm skoku i precyzyjnie regulowanemu zawieszeniu pneumatycznemu.
Silnik Continental ze zintegrowanym akumulatorem
Ze względu na tę cenną technologię e-rower Eifeler nie musi się ukrywać, zwłaszcza że wykazuje atrakcyjne osiągi. Producent stawia na umieszczony centralnie silnik Continental ze zintegrowanym akumulatorem, który poza lekką słabością przy rozruchu zachwyca mocnym napędem i delikatnym hamowaniem. Urządzenie nie jest też przesadnie głośne. Powyżej 25 km/h lub przy wyłączonym silniku jest nadal dość lekki. Akumulator o pojemności 600 W (który można łatwo wyjąć) powinien wystarczyć na duże odległości, zwłaszcza że napęd okazał się bardzo wydajny w testach na stanowisku testowym. Jeśli chodzi o wyświetlacz, konkurencja ma jednak przewagę: ekran nad koniem Conti jest matowy i ma niski kontrast, a do tego nie jest zbyt wyraźnie podzielony.
Ergonomiczny i zwinny
Jeśli nie patrzysz często na wyświetlacz, możesz go zignorować i cieszyć się bardzo zwinnym prowadzeniem TechniBike. Dzięki wygodnemu kształtowi kierownicy i wysokiej jakości chwytom Ergon można wygodnie siedzieć, trzeba tylko uważać podczas parkowania: kluczyka blokady ramy nie można wyjąć podczas jazdy, tylko wtedy, gdy blokada jest zablokowana - o czym oczywiście nie wolno zapominać.
Ostatni szczegół dotyczący roweru trekkingowego zainteresuje szczególnie miłośników rowerów: rower można by teoretycznie przerobić na przerzutki w piaście i pasek zębaty, ponieważ rama jest wyposażona w regulowane haki i podzielny tylny trójkąt. Być może wskazówka, że gama modeli TechniBike zostanie w przyszłości rozszerzona - i że firma ponownie jest przygotowana na przyszłość.
Konkluzja
Rower trekkingowy TechniBike zachwyca wysokiej jakości technologią, dobrą funkcjonalnością i wygodną pozycją siedzącą. Drobne niedociągnięcia w układzie napędowym można tam tolerować.
Schreibe einen Kommentar