Kolarstwo: Drużyna Astana od lat opowiada się za ofensywnym i atrakcyjnym stylem jazdy. Nie zmieni się to w 2020 roku, nawet jeśli kilku mocnych kierowców odejdzie z zespołu.
Astana 2019: Fuglsang i spółka uzyskać 39 zwycięstw
Kazachski zespół wyścigowy Astana od lat odnosi największe sukcesy w kolarstwie szosowym. Nie zmieniło się to również w 2019 roku. Do końca lutego odnieśli już 13 zwycięstw, w tym zwycięstwa w klasyfikacji generalnej Tour of Oman durch Aleksiej Łucenko, kiedy Kolumbijska wycieczka durch Miguela Angela Lopeza i na Vuelta do Murcji durch Luisa Leona Sancheza.
Następnie historia sukcesu Jakuba Fuglsanga. Duńczyk miał najmocniejszy sezon w swojej karierze. Po zwycięstwie w klasyfikacji generalnej na Ruta Del Sol i zwycięstwie etapowym w Tirreno – Adriatico, wygrał Liège – Bastogne – Liège i jechał o godz Złoty wyścig w Amstel i Strzała Walońska na podium. Wygrał także Critérium du Dauphiné oraz jedenasty i szesnasty etap Vuelta a Espana. Tour de France ukończył bez uśmiechu tylko dlatego, że po upadku musiał wrócić do domu.
Pomimo licznych sukcesów Jakob Fuglsang nie był sam w centrum uwagi. Miguela Angela Lopeza wygrał Tour of Catalonia, Jon Izagirre Wycieczka po Kraju Basków. Pello Bilbao i Dario Cataldo byli w stanie wygrać części Giro d'Italia i Luisa Leona Sancheza na Tour de Suisse. Zespół Astany wygrał także drużynową jazdę na czas Vuelta.
Transfery: Trzon zespołu pozostaje
W ostatnich latach w zespole Astany doszło do wielu zmian personalnych. Jednak filozofia cyjanowego zespołu nigdy się nie zmieniła. Dzięki ofensywnemu stylowi jazdy zachwycą nas zatem również w sezonie 2020. Nawet znane odejścia tego nie zmieniają, bo trzon zespołu pozostaje ten sam. Dario Cataldo, Magnus Cort Nielsen i Pello Bilbao byli w stanie osiągnąć sukces w przeszłości, ale nigdy nie byli w pierwszym rzędzie zespołu. Davide Villella, Andrey Zeits, Jan Hirt i Davide Ballerini przekonani głównie jako lojalni pomocnicy.
W zamian siedem odejścia jest kompensowane przez siedmiu nowych. Idealnie pasują do koncepcji Astany. Nie stając do wyścigu w czołówce faworytów, będą mogli wzbogacić go o ofensywny styl jazdy. Włosi Fabio Felline i Davide Martinelli zaprezentują się w grupach równie aktywnie jak Hiszpanie Alexa Aranburu i Oscara Rodrigueza. Rosjanin Aleksander Własow mówi się, że duży potencjał mają natomiast Kazachowie Wadim Pronski i Kolumbijczyk Harolda Tejady prawdopodobnie wciąż muszą zdobyć przyczółek w profesjonalnym kolarstwie.
Astana 2020: Motto pozostaje w ofensywie
Wiele świetnych zespołów w kolarstwie szosowym w przeszłości – i teraźniejszości – można oskarżyć o neutralizowanie wyścigów i pozbawianie ich emocji. Nie dotyczy to drużyny Astany. Przeciwnie. Od lat o ciekawy przebieg wyścigu dbają ubrani w cyjan profesjonaliści. Nie zmieni się to również w 2020 roku. Skład jest stworzony do aktywności w wyścigach jednodniowych oraz do prezentowania się w grupach na trasach. Niemniej jednak w domu Astany pokłada się nadzieję w osobie Miguela Angela Lopeza wielki hit podczas Grand Tour. Jakob Fuglsang – który od dawna uważany jest za przyszłego zwycięzcę wielkiej państwowej wycieczki – prawdopodobnie ponownie skupi się przede wszystkim na wymagających wyścigach jednodniowych. A reszta zespołu – i to zdecydowanie nie ma być uwłaczające – może przynieść emocje i sukces w prawie każdym wyścigu.
Sprawdź pełny skład Astany tutaj.
Schreibe einen Kommentar