Nowości produktowe: Dzięki Fulcrum Racing Zero CMPTZN DB, wysokiej klasy rodzina kół Racing Zero firmy Fulcrum ma nowego, eleganckiego członka.
Koncepcja Fulcrum Racing Zero została wprowadzona na rynek w 2007 roku jako pierwsze koło z aluminiowymi szprychami i od tamtej pory jest projektowana dla ambitnych kolarzy wyścigowych. Po krótkim czasie koła te cieszyły się dużą popularnością, ponieważ oferowały udaną mieszankę przyspieszenia, niskiej wagi i niezawodności. Wersja DB została następnie wprowadzona w 2017 roku, z którą ostatecznie opracowano również wersję karbonową.
Ponieważ nigdy nie traciłeś z oczu swoich ambitnych celów, produkty były stale udoskonalane. Rezultatem jest najnowsza innowacja w zestawie kołowym Fulcrum Racing Zero CMPTZN DB. Jest to najlżejszy aluminiowy zestaw kołowy w asortymencie Fulcrum do hamulców tarczowych dzięki minimalistycznemu designowi. Niemniej jednak koła nadal należą do najbardziej stabilnych i responsywnych na rynku.
Jedno z ulepszeń zostało wprowadzone poprzez zastosowanie łożysk CULT i klasycznego sznurowania 2:1 z podwójnie zagęszczonymi elementami aluminiowymi oversize. CULT oznacza Ceramic Ultimate Level Technology, ponieważ łożyska mają łożyska kulkowe wykonane z wyjątkowo twardej stali specjalnej. Materiał ma bardzo wysoką odporność korozyjną, co umożliwia smarowanie kulek cienką warstwą oleju zamiast smaru łożyskowego. Dzięki braku smaru, wysokiej jakości kulki ceramiczne o niezwykle precyzyjnych powierzchniach powodują drastyczne obniżenie współczynnika tarcia, a tym samym dziewięciokrotnie zwiększają płynność pracy kół w porównaniu do standardowych rozwiązań. Oszczędza to znaczną energię dzięki samym łożyskom.
Kolejną atrakcją tego koła są szprychy, które czasami są błędnie uważane za najmniej wartościową część koła i dlatego oferują znaczny potencjał ulepszeń. Zestaw kołowy Fulcrum Racing Zero CMPTZ DB zachowuje wzór szprych Fulcrum 2:1. 14 szprych umieszczono po stronie maksymalnego momentu obrotowego, 7 po przeciwnej stronie, z różnym rozmieszczeniem między przednim a tylnym kołem. Pomimo asymetrycznej konstrukcji, konstrukcja ta gwarantuje symetryczne prowadzenie koła oraz sprzyja przenoszeniu mocy i przyspieszaniu. Szprychy są wykonane z aluminiowego pręta, który jest najpierw prasowany, a następnie obracany, aby uzyskać odpowiedni kształt dla główki, która jest przykręcana do piasty i nypla. Jednak zachowuje to profil aerodynamiczny dla reszty powierzchni. Jednoczęściowa, monolityczna aluminiowa piasta tylna optymalizuje sztywność skrętną i zapewnia wydajne przenoszenie mocy oraz integralność układu.
Aluminiowa felga, w całości wyprodukowana we Włoszech, wyróżnia się niepowtarzalnym designem i ma profil 30 mm: idealny wybór ze względu na lekkość i zwrotność. To koło zachowuje technologię 2-Way Fit, która jest teraz koniecznością dla Fulcrum, umożliwiając montaż opon bezdętkowych lub bezdętkowych bez konieczności dodawania taśmy na obręcz. Jednocześnie technologia Mo Mag sprawia, że nyple po przełożeniu przez otwór wentyla w feldze są „naprowadzane” za pomocą magnesu do punktu mocowania ze szprychą. Dzięki temu prostemu trikowi uzyskasz nieperforowane koło na wewnętrznym kanale podstawy obręczy, ale ze sznurowaniem naciągniętym tradycyjnymi nyplami.
Na koniec zwrócono szczególną uwagę na wagę i wygląd Fulcrum Racing Zero CMPTZN DB. Dzięki rezygnacji z naklejek wirnik jest nie tylko szczególnie lekki, ale także elegancki, a dzięki różnym obróbkom powierzchni ma urzekający wygląd czarno-czarny. Zestaw Fulcrum Racing Zero CMPTZN DB jest już dostępny w cenie 1190 euro.
Schreibe einen Kommentar