Kolarstwo: Trasy ul Wycieczka z Włoch i Tour de France zostały zaprezentowane. Swój udział potwierdzili pierwsi kierowcy. Dlatego Peter Sagan zdecydował się wziąć udział w obu trasach. Fani marki Bora - hansgrohe słusznie zadają sobie pytanie: co wtedy stanie się z Pascalem Ackermannem?
Zbyt zajęty: problemy z luksusem w kolarstwie
Thomas Muller czy Philippe Coutinho? W środkowym ofensywnym pomocniku FC Bayern Monachium jest miejsce tylko dla jednego zawodnika. Ponieważ zazwyczaj preferowany jest Coutinho, Müller flirtuje ze zmianą. Takie problemy z luksusem istnieją również w dobrze obsadzonych zespołach kolarskich. Najlepszym tego przykładem jest od lat Sky i Ineos. W nadchodzącym sezonie będzie jednak bardziej ekstremalnie niż kiedykolwiek. Wraz z Chrisem Froome, Geraintem Thomasem, Eganem Bernalem i Richardem Carapazem brytyjska drużyna ma czterech zwycięzców Grand Tour we własnych szeregach. Każdy chce jeździć na trasie i każdy chce być kapitanem. Czołowe zespoły często rozwiązują tak luksusowy problem, że rywalizują z dwu-, a nawet trzyosobowym zespołem. To, co w górach dużo łatwiej regulować ze względu na równowagę sił, w sprincie staje się zadaniem prawie niemożliwym. Właśnie to będzie musiał rozwiązać niemiecki zespół wyścigowy Bora – hansgrohe w 2020 roku.
Sagan staje się problemem dla Ackermanna
Peter Sagan, Pascal Ackermann i Sam Bennett: Już w 2019 roku Bora – hansgrohe musiał zmagać się z przeludnieniem podczas masowych sprintów. Rezultat: Sam Bennett jest niezadowolony i chce opuścić zespół. Irlandczyk wygrał trzy etapy Giro d'Italia w 2018 roku i łącznie siedem wyścigów. Niemniej jednak nie był nominowany do Giro ani Tour w tym roku. Pozwolono mu wystartować w Vuelta a Espana tylko dlatego, że jego przeciwnicy nie chcieli tam brać udziału. Na koniec sezonu Sam Bennett może liczyć na aż 13 zwycięstw – tyle samo, co Pascal Ackermann, a nawet o osiem więcej niż Peter Sagan. Znaki wskazują na pożegnanie. Ale to nie rozwiązuje problemu luksusu w Bora - hansgrohe. Ponieważ: Ackermann i Sagan są po prostu zbyt silni. Tour de France bez trzykrotnego mistrza świata i rekordzisty w zielonej koszulce jest nie do pomyślenia. Ale jako niemiecki kierowca w niemieckim zespole, Pascal Ackermann ma oczywiście również prawo, by w końcu wystartować w Tour de France. Nigdy nim nie jeździł.
Zgadnij, kto będzie jeździł @giroditalia Następny rok?
Po raz pierwszy w swojej karierze @petosagan będzie uczestniczyć w Corsa Rosa w 2020 roku!
Przeczytaj więcej tutaj 👉🏼 https://t.co/I2rQVkhpjL pic.twitter.com/Sop5viX1o4
— BORA – hansgrohe (@BORAhansgrohe) 24 października 2019 r.
Podwójne przywództwo czy podział zadań?
Bora - hansgrohe nie skomentował jeszcze, w których wyścigach Pascal Ackermann będzie rywalizował w 2020 roku. Jednak jedno jest pewne: Peter Sagan będzie na starcie zarówno Giro d'Italia, jak i Tour de France. Jeśli chcesz uniknąć nominacji obu zawodowców, Pascal Ackermann miałby tylko Vuelta a Espana jako Grand Tour. Ale to jest dokładnie to, z czym klasyczni sprinterzy są tradycyjnie mniej wygodni. Bardziej prawdopodobna jest więc podwójna nominacja. Ale jak wpłynęłoby to na taktykę wyścigową Bora – hansgrohe? Podwójne prowadzenie w sprincie masowym jest nie do pomyślenia, podział zadań mógłby zagrozić założonym celom. A może Peter Sagan również wygrywa zieloną koszulkę na Tour de France, kiedy rozpoczynają się sprinty masowe dla Pascala Ackermanna? Chyba nie, bo właśnie tam przyznawane są najwyższe noty.
Buchmann będzie również nalegał na przywódczą rolę
W tej sprinterskiej dyskusji w Team Bora – hansgrohe nie możemy również pominąć kierowcy klasyfikacyjnego Emanuela Buchmanna. Chce stanąć na podium w Tour de France i potrzebuje do tego aktywnego wsparcia. Doświadczenie pokazuje, że zespół bez sprintera może znacznie lepiej skupić się na swoich rankingach kierowców. W Team Sky i Ineos w ostatnich latach ponieśli porażkę między innymi Mark Cavendish i Elia Viviani. Jeśli Sagan, Ackermann i Buchmann zostaną nominowani, Bora – hansgrohe po prostu zabraknie miejsc. Podczas gdy Peter Sagan mógłby sobie poradzić jako samotny wojownik, Pascal Ackermann potrzebuje co najmniej trzech pomocników u swojego boku w postaci Rüdigera Seliga, Andreasa Schillingera i Michaela Schwarzmanna. Oznacza to, że dla silnych wspinaczy pozostałyby tylko dwa miejsca - zdecydowanie za mało, by nadążyć za konkurencją w górach.
Ralpha Denka, Bora – szef zespołu hansgrohe:
„Pascal ma kontrakt do 2021 roku. Na pewno zadebiutuje w trasie koncertowej dla mojego zespołu. Kiedy, nadal musimy się zgodzić.
Schreibe einen Kommentar