Kolarskie wiadomości: Obecny sezon WorlTour dobiega końca, a mimo to przygotowania do 2020 roku idą pełną parą. Dotyczy to również firmy Bora-hansgrohe, która już współpracuje z producentem rowerów Specialized na nowy sezon.
W tym celu niektórzy sportowcy i pracownicy zespołu odwiedzili siedzibę Specialized Bicycles w Morgan Hill w Kalifornii. Celem wizyty była optymalizacja sterowników. W tym celu pozycja sportowców została przetestowana i zoptymalizowana biomechanicznie za pomocą technologii Retül, a także metabolicznie i aerodynamicznie w specjalistycznym tunelu aerodynamicznym.
Emanuel Buchmann, który zajął 2019. miejsce w Tour de France 4 z pomocą swoich kolegów z drużyny Patricka Konrada (mistrza Austrii) i Gregora Mühlbergera, pracował nad swoją pozycją przez dwa dni z pomocą zespołu specjalistów z Morgan Hill.
Zapytany, dlaczego zespół wybrał ten sezon do testów, Patxi Villa powiedział: „Dlaczego teraz? W sobotę pojechaliśmy do Lombardii. Forma jest dobra, waga ta sama. Gdybyśmy przyjechali w listopadzie, warunki nie byłyby takie same. Teraz kierowcy są zrelaksowani, kiedy przyjeżdżamy w sezonie, stres jest większy. Teraz kierowcy mogą cieszyć się całym doświadczeniem. To jest właściwy czas, aby przyjść. "
„Korzystając z technologii Retül, możemy określić granice atlety w zakresie elastyczności i mobilności. Korzystając z technologii przechwytywania ruchu 3D, rejestrujemy ich kąty i wzorce ruchu na rowerze, aby osiągnąć optymalną pozycję biomechaniczną. Po Retül-Fit udajemy się do Human Performance Lab, gdzie poddajemy je testowi metabolicznemu, aby określić ich zakres wydajności funkcjonalnej. Celem testu metabolicznego jest zminimalizowanie utraty mocy i zmęczenia związanego ze zbyt agresywną pozycją. Z tą wiedzą wchodzimy do tunelu zwycięstwa, gdzie celem jest uchwycenie oporu i ostatecznie optymalizacja pozycji pod kątem prędkości. ” , powiedział Todd Carver , Technologie stosowane i wydajność człowieka.
Wraz z włączeniem większej liczby czasówek lub TTT do GrandTours, jednym z głównych obszarów zainteresowania była pozycja TT i aerodynamika.
„Pracujemy konkretnie, bardzo zorientowani na TT, patrzysz na ostatnie duże trasy, większość z nich wygrywa się w jeździe na czas, drużynowej jeździe na czas lub indywidualnie. Musisz być po prostu naprawdę dobry, a nie tylko w porządku, bo inaczej naprawdę trudno będzie nadrobić zaległości po TT. W miarę jak jazda na rowerze staje się bardziej naukowa, indywidualne wysiłki stają się ważniejsze. - Willa Patxi
Schreibe einen Kommentar