Nowości produktowe / Eurobike 2019: Dzięki układowi hamulcowemu eSTOP producent Magura z Bad Urach wychodzi naprzeciw specjalnym wymaganiom rowerów elektrycznych. Magura przeciwdziała wzrostowi masy i wyższym prędkościom dzięki specjalnie skoordynowanym komponentom, które mają zagwarantować e-riderowi większą siłę hamowania i zoptymalizowaną skuteczność hamowania nawet przy dużych, ciągłych obciążeniach.
Fakt, że rowery elektryczne stawiają zwiększone wymagania materiałom, z pewnością nie jest już tajemnicą. Oprócz masy roweru elektrycznego, wyższe prędkości dodatkowo obciążają zamontowane części. Od hamulców wymaga się wiele, zwłaszcza podczas jazdy na rowerze elektrycznym. Producent Magura z Bad Urach stanął przed problemem i opracował nowy system hamowania eSTOP. System przeznaczony do rowerów elektrycznych składa się z trzech elementów, które są do siebie specjalnie dopasowane. Oprócz modeli z hamulcami eSTOP zoptymalizowane tarcze hamulcowe i nowe klocki hamulcowe SPORT powinny gwarantować kierowcy maksymalną skuteczność hamowania.
Dwa modele hamulców eSTOP do miasta, trekkingu i E-MTB
Magura oferuje dwa modele hamulca eSTOP. Zarówno MT5 eSTOP, jak i MT4 eSTOP bazują na właściwościach sprawdzonej serii MT. MT5 eSTOP jest dostępny jako 4-tłokowy hamulec i jest specjalnie skierowany do e-rowerów górskich. Natomiast model MT4 eSTOP do E-City / E-Trekking ma 2-tłoczkowy zacisk hamulca. Ceny wynoszą 114,90 euro (MT5 eSTOP) i 94,90 euro (MT4 eSTOP). Każdy, kto już zainstalował model Magura MT na swoim rowerze, może użyć zoptymalizowanych zestawów Magura eSTOP, aby zoptymalizować hamulce do użytku w rowerach elektrycznych. Zestawy zawierają klocki SPORT oraz tarcze hamulcowe MDR-P/MDR-C.
Organiczne klocki SPORT o krótszym czasie hamowania
Mieszanka klocków organicznych klocków SPORT została specjalnie dostosowana do wysokich wymagań e-roweru i stosowania z modelami hamulców eSTOP. Według producenta Magura nowe klocki pod względem skuteczności hamowania i trwałości plasują się pomiędzy wewnętrznymi klockami COMFORT i PERFORMANCE. Nowe klocki SPORT powinny być również szczególnie szybko gotowe do użycia dzięki krótszemu czasowi hamowania. Magura oferuje dwie wersje w cenie 17,90 i 19,90 euro.
Tarcza hamulcowa MDR-P dostępna również w średnicy 220 mm
Magura obiecuje zwiększoną wydajność i stabilność przy zmniejszonym generowaniu wibracji dzięki nowym tarczom hamulcowym MDR-C/MDR-P. Tarcza hamulcowa MDR-C jest wszechstronna w mieście lub na szlaku, do szczególnie wysokich wymagań i trudnych zastosowań w ofercie można znaleźć MDR-P. Cechą szczególną jest dwuczęściowa tarcza MDR-P z opatentowanym uzębieniem pierścienia zewnętrznego i wewnętrznego. Uzębienie umożliwia dodatkowe podparcie pierścienia wewnętrznego w przypadku rozszerzalności cieplnej pierścienia zewnętrznego. Zaletą jest to, że moment obrotowy jest przenoszony na całej powierzchni, a nie tylko na nity. Według Magury, wynik znajduje odzwierciedlenie w zwiększonej sztywności tarczy hamulcowej, a zwłaszcza w bezpośrednim odprowadzaniu ciepła pod ciągłym obciążeniem.
Większa siła hamowania i mniejsze zanikanie hamulca
Tarcza hamulcowa MDR-P jest dostępna w średnicy 203 mm lub 220 mm. Według producenta tarcza 220 mm generuje o około 10% większą siłę hamowania niż model o średnicy 203 mm przy takiej samej sile ręcznej - w porównaniu z tarczą 180 mm to nawet o 20% większa siła hamowania. Ze względu na większą masę dużej tarczy, ryzyko zanikania hamulca jest również uważane za mniejsze. Zgodnie z kartą katalogową MDR-P waży 216 gramów (203 mm) lub 241 gramów (220 mm), cena to 55,00 euro za sztukę. Model tarczy hamulcowej MDR-C jest dostępny w wersji 180 mm (162 gramy) lub 203 mm (222 gramy) w cenie 30,00 euro za sztukę.
Sieć: www.magura.com
Schreibe einen Kommentar