Nowości produktowe / E-MTB: Jednym z głównych tematów pierwszego dnia Eurobike 2019 jest zdecydowanie nowy E-MTB od Bianchi - swoim odważnym designem, sprytnymi rozwiązaniami technicznymi i wysokiej jakości wyposażeniem wzbudza ciekawość. Przyjrzeliśmy się bliżej nowemu E-SUV Bianchi.
Radykalnie różne – pokochaj lub znienawidz
Kiedy dziś rano podniesiono kurtynę nad nowym E-SUV na stoisku Bianchi, Eurobike 2019 z pewnością wygrał jedną z pierwszych atrakcji: szlachetny karbonowy E-Fully oferuje ekscytujące optycznie i technicznie rozwiązania oraz ogólnie radykalnie odmienną konstrukcję, która polaryzuje powinien. Typowy rower typu „kochaj lub nienawidz”. Kciuk w górę za tyle odwagi ze strony tradycyjnej włoskiej kuźni.
Dzięki 150 mm skoku sprężyny z tyłu, nowy E-Fully jest skierowany do kolarzy o sportowym zacięciu, którzy lubią też jeździć po szlakach - jak sama nazwa wskazuje, nie jest to jednak jedyna grupa docelowa. Możesz także zobaczyć nowy rower dla kochających wygodę rowerzystów turystycznych i oferuje im kilka sprytnych funkcji, które omówimy szczegółowo za chwilę - w tym między innymi oświetlenie zintegrowane z ramą i stylowe błotniki.
Jednak spojrzenie na geometrię pokazuje nam również, że nikt, kto chce pozwolić Bianchi E-SUV się kołysać, raczej nie będzie rozczarowany. Nowoczesne kąty, długa rama główna - wszystko to obiecuje płynną jazdę bez odstraszania mniej doświadczonych rowerzystów turystycznych.
Geometria Bianchi E-SUV
S | M | L | |
rura podsiodłowa (w mm) | 440 | 480 | 520 |
Pozioma rura górna (w mm) | 600 | 620 | 645 |
główka ramy (w mm) | 110 | 120 | 130 |
tylny trójkąt (w mm) | 452 | 452 | 452 |
Rozstaw osi (w mm) | 1216 | 1238 | 1265 |
Kąt skrętu (w °) | 65 | 65 | 65 |
Kąt siedziska (w °) | 75.5 | 75.5 | 75.5 |
Zasięg (mm) | 442 | 460 | 482 |
Stosy (mm) | 623 | 631 | 641 |
S | M | L | |
rura podsiodłowa (w mm) | 440 | 480 | 520 |
Pozioma rura górna (w mm) | 600 | 620 | 645 |
główka ramy (w mm) | 110 | 120 | 130 |
tylny trójkąt (w mm) | 452 | 452 | 452 |
Rozstaw osi (w mm) | 1212 | 1234 | 1261 |
Kąt skrętu (w °) | 65 | 65 | 65 |
Kąt siedziska (w °) | 75.5 | 75.5 | 75.5 |
Zasięg (mm) | 440 | 458 | 480 |
Stosy (mm) | 624 | 633 | 642 |
Bianchi trzyma rękę na pulsie, jeśli chodzi o rozmiary kół: tylko wariant Race wykorzystuje klasyczne 29-calowe koła, pozostałe dwa modele są wyposażone w kombinację kół 29 cali z przodu i B+ z tyłu. Dobroduszne zachowanie podczas przewracania się i duża kontrola z przodu, dużo przyczepności z tyłu.
Silnik Shimano, akumulator 720Wh i wysokiej jakości komponenty
Do napędu swojego high-endowego nowicjusza Bianchi polega na sprawdzonym silniku E-8000 firmy Shimano i łączy go z akumulatorem 720 Wh, który - jak można oczekiwać od nowoczesnego E-MTB - znajduje się w dolnej rurze. Pokrywa baterii została zaprojektowana w taki sposób, aby zapewniała stały dopływ świeżego powietrza i chroniła wrażliwy na ciepło magazyn energii przed przegrzaniem. Specjalna konstrukcja dolnej rury działa również jako rodzaj „światła błotnika” i powinna chronić jeźdźca przed najcięższymi zabrudzeniami.
Pozostałe wyposażenie roweru karbonowego jest wysokiej jakości we wszystkich wariantach wyposażenia i adekwatne do wysokiej ceny. Z zawieszeniem Fox Factory, 12-biegowymi przerzutkami i kołami DT Swiss nie pozwolisz sobie na poślizg. Szczególną atrakcją jest specjalnie opracowana dla tego roweru kombinacja kierownicy i mostka z włókna węglowego, która oferuje również mocowanie kompatybilne z Garmin pośrodku.
Własny język projektowania, zintegrowane oświetlenie i opcjonalne błotniki
Ale wracając do wyglądu: dzięki swojej niezwykle kanciastej konstrukcji i czasami niemal dzikim liniom Bianchi E-SUV zdecydowanie wyróżnia się z tłumu e-rowerów. To samo dotyczy oświetlenia sprytnie zintegrowanego z ramą - niestety dozwolone tylko jako oświetlenie dodatkowe w Niemczech: znajduje się z przodu w charakterystycznej główce ramy, z tyłu na wspornikach siodełka. Mówiąc o rozpórkach: konstrukcja tylnego trójkąta rezygnuje z tylnego trójkąta w klasycznym tego słowa znaczeniu.
Rower Rally Edition wyposażony jest również w dopasowane do ramy błotniki z przodu iz tyłu, które oczywiście nie zastąpią pełnego błotnika, ale powinny chronić rowerzystę przed najgorszymi zabrudzeniami.
Wyposażenie, modele i ceny
Bianchi E-SUV Racer będzie dostępny w marcu 2020 roku w trzech wersjach wyposażenia. Wszystkie mieszczą się w dość drogim sektorze: „model podstawowy” kosztuje dumne 6.790 euro, a topowy model przekracza nawet granicę 10.000 12 euro. Sprzęt nie jest jeszcze znany w najdrobniejszych szczegółach, ale pewne jest, że przyjrzymy się dwóm drogim modelom z XNUMX-biegowymi przerzutkami Shimano XTR i podwoziem Fox Factory, w tym pasującym wspornikiem przeniesienia.
Istnieją jednak nie tylko różnice w jakości wyposażenia, ale także nieco inna jest orientacja samych rowerów. Topowy model nosi przydomek „Race” i zasługuje na to: 29-calowe koła z przodu iz tyłu, opony o szerokości 2,6 cala – nie ma też zintegrowanego oświetlenia ani błotnika z przodu. Na drugim końcu spektrum znajduje się wersja Rally ze zintegrowanym oświetleniem w ramie – w tym elegancko zaprojektowanymi światłami tylnymi – i dodatkowym reflektorem Lupin.
Wszystkie warianty wyposażenia mają wspólny silnik Shimano E-8000 i akumulator 720 Wh ukryty w dolnej rurze.
Elektryczny wyścigowy SUV Bianchi
Skok zawieszenia: 160mm / 150mm
rozmiar koła: 29 × 2,6 "
Okrążenie: Shimano XTR 12 biegów
oświetlenie: Ohne
Cena: € 10.490
Rajd Bianchi E-SUV
Skok zawieszenia: 150mm
rozmiar koła: Mieszanka 29/27,5″
Okrążenie: Shimano XTR 12 biegów
oświetlenie: Przód, tył, bok + dodatkowy reflektor
Cena: € 9.490
Przygoda Bianchi E-SUV-em
Skok zawieszenia: 150mm
rozmiar koła: Mieszanka 29/27,5″
Okrążenie: Sram GX Eagle
oświetlenie: Przód, tył, bok
Cena: € 6.790
Schreibe einen Kommentar