Test / MTB: jeśli czytasz o nowych rowerach górskich, nierzadko natkniesz się na 5-cyfrowe ceny detaliczne. Szlachetne rowery zamiast hitów cena/wydajność. Inaczej jest w przypadku Drössiger One Rookie. Tutaj możesz dostać pełnoprawny w pełni wyposażony w podwozie 2.000 mm i bez środków ukrytej gospodarki za „jedyne” 150 euro. Powstaje pytanie: czy to wystarczy na przyzwoitego all-mountain?
Drössiger One Rookie jest oparty na ramie XR29, czterodrążkowej konstrukcji z pełnym zawieszeniem, która obejmuje całą gamę Drössiger. W Drössiger One konfiguracja uwalnia 150 mm skoku z tyłu. Amortyzator jest montowany równolegle do górnej rury i jest sterowany za pomocą filigranowego wahacza. Wybranym materiałem ramy jest aluminium, które zostało ukształtowane metodą hydroformowania. Tworzy to atrakcyjną ramę o pięknych kształtach. Tylny koniec jest przeznaczony do standardu Boost 148 mm z osią przelotową. Przewody i kable do hamulców i manetek są poprowadzone na zewnątrz, co zwiększa łatwość konserwacji. Na suficie znajduje się mocowanie ISCG05 do montażu prowadnic łańcucha. Tylny koniec jest przeznaczony dla opon 29er o szerokości do 2,4 cala. Przy wadze 2150 g w średnim rozmiarze rama jest również przyjemnie lekka.
Indywidualność jest najwyższym priorytetem w firmie Drössiger. Za pomocą konfiguratora kolorów możesz skomponować własną kompozycję kolorystyczną. Tutaj możesz wybierać spośród ponad 20 różnych kolorów tylnego trójkąta, trójkąta ramy i dekoracji i realizować swój indywidualny styl. Nasz model testowy jest w kolorze beżowym z czarnymi i złotymi akcentami, co nadaje motocyklowi bardzo wysokiej jakości wygląd.
Geometria Drössiger One Rookie: zwinność ponad gładkość?
Drössiger One jest dostępny w rozmiarach od S do L. To sprawia, że jeźdźcy od 160 cm do 195 cm są zadowoleni. Dzięki geometrii Drössiger trzyma rękę na pulsie i tworzy dobrą podstawę dla nowoczesnego all-mountain. Zadbano o znalezienie najlepszego kompromisu między zwrotnością, płynną jazdą i osiągami pod górę. Ze stromym kątem rury podsiodłowej wynoszącym 74,5°, rower pokonuje również rampy i pomaga kierowcy utrzymać przednie koło na ziemi. W połączeniu z umiarkowanie długim zasięgiem daje to dobrą ogólną pozycję siedzącą na rowerze.Kąt główki ramy 68°, dość stromy jak na tę wiosenną klasę podróży, jest uderzający - prawdopodobnie powinno to mieć nieco negatywny wpływ na płynność jazdy. jazdę, ale będzie to korzystne dla zwinności. Łańcuchy są w tym samym duchu. Przy 430 mm są one bardzo krótkie jak na 29er w pełni.
Geometria Drössiger One Rookie
S | M | L | |
rura podsiodłowa (w mm) | 430 | 460 | 510 |
Pozioma rura górna (w mm) | 590 | 640 | 630 |
główka ramy (w mm) | 120 | 120 | 120 |
tylny trójkąt (w mm) | 430 | 430 | 430 |
Rozstaw osi (w mm) | 1140 | 1160 | 1180 |
Kąt skrętu (w °) | 68 | 68 | 68 |
Kąt siedziska (w °) | 74.5 | 74.5 | 74.5 |
Zasięg (mm) | 415 | 435 | 455 |
Stosy (mm) | 640 | 640 | 640 |
Wyjątkowo solidny sprzęt z obowiązkowym upgradem
Co jeszcze można dziś dostać za 2.199 euro? Jeśli rozejrzysz się po wielu producentach rowerów, niewiele z nich jest atrakcyjnych. Inaczej jest z Drössiger One Rookie - jeśli spojrzysz na menu tutaj, nie dostrzeżesz żadnych większych słabości. Z Sector RL DebonAir o średnicy 150 mm i Monarch RT3 Debonair, Drössiger One Rookie jest całkowicie na ramie Rock Shox. Grupa przełączająca również pochodzi od Sram. Zainstalowano tu nowoczesny napęd 1×12 z podstawową grupą NX Eagle. Dzięki tarczy 30 na korbie i kasecie 11-50 przełożenie jest dobrze dobrane do obszaru zastosowania. MT4 koncentruje się również na jakości hamulców. Stopery Magura w Drössiger One Rookie są wyposażone w tarcze 203 mm z przodu i 180 mm z tyłu. W przypadku kół zastosowano połączenie obręczy WTB o szerokości 25 mm z piastami Shimano Deore i szprychami DT Swiss. Jeśli chodzi o opony, Drössiger polega na Schwalbe Nobby Nic o szerokości 2,35 cala z mieszanką Performance Addix.
Nie oszczędzano też na częściach dodatkowych. Sztyca, kierownica i mostek pochodzą z serii Race Face Ride. Dzięki szerokości 760 mm i niewielkiemu wzniesieniu kierownica jest zdecydowanie dobrym wyborem do roweru. Opcjonalnie za dopłatą można wybrać sztycę opuszczaną BikeYoke zamiast sztywnej sztycy Race Face, którą zdecydowanie polecamy. Chwyty Selle Italia SL i Herrmans Cuadro zapewniają kontakt między rowerzystą a motocyklem. Wszystkie części wraz z ramą dają łączną wagę 14,4 kg, co jest zdecydowanie dobrą wartością w tym przedziale cenowym i kategorii roweru.
Ogólnie rzecz biorąc, byliśmy zaskoczeni, ile rowerów można jeszcze dostać za tę cenę. Sprzęt jest bardzo harmonijny i odpowiada obszarowi zastosowania. Niska cena wejścia pozostawia również budżet na indywidualne środki dostrajające.
Ramki do zdjęć | XM29 / 150 mm |
widelec amortyzowany | Rock Shox Sector RL DebonAir |
niemy | Rock Shox Monarch RT Debonair |
wirniki | WTB ST i25 TCS 29" / Shimano Deore |
Opona VR | Schwalbe Nobby Nic 29" x 2.35" Performance Addix |
Tętno opon | Schwalbe Nobby Nic 29" x 2.35" Performance Addix |
przerzutka tylna | Sram NX Orzeł |
dźwignia zmiany biegów | Sram NX Orzeł |
korba | Sram NX Orzeł |
przerzutka | |
Hamulec | Magury MT4 |
tarcze hamulcowe | Magura Storm CL 203/180mm |
sztyca | Race Face Ride XC (BikeYoke Revive za dopłatą) |
siodło | Selle Italia SL |
trzon | Wyścigowa przejażdżka twarzą 35 |
Lenker | Race Face Ride 35 taśm nośnych 760 mm |
Drössiger One Rookie na szlaku
Tak więc motocykl już teraz prezentuje się bardzo dobrze na papierze. Ale czy można to również potwierdzić w praktyce? Pierwszy test siedzenia na rowerze jest ogólnie pozytywny. Siedzisz sportowo na Drössiger One Rookie. Siodło Selle Italia jest wygodne, tylko chwyty Herrmans nie są tak wysokiej jakości. W trójkącie ramy jest mało miejsca na bidon. Konwencjonalna butelka znajduje się tutaj na amortyzatorze, a dźwignia blokady jest trudno dostępna.
Rower bardzo dobrze toczy się przez pierwsze kilka metrów po płaskim. Widelec i amortyzator można całkowicie zablokować w celu dłuższej jazdy po asfalcie. Mimo wagi prawie 14,5 kg rower pokonuje pierwsze podjazdy lekko. Siedzisz ładnie nad suportem i możesz dobrze umieścić moc na pedałach. Tylny koniec jest neutralny pod względem napędu, a niewielki wpływ napędu można wyeliminować dzięki przełączanej platformie. Zakres przełożeń zapewnia niezbędne rezerwy nawet przy bardzo stromych podjazdach, a grupa NX Eagle z łatwością zmienia biegi.
Krótkie tylne widełki były zauważalne na wąskich, krętych szlakach. One Rookie jest szybki i zwinny w manewrowaniu na zakrętach. Jeśli robi się bardziej technicznie i stromo, możesz obniżyć sztycę za pomocą dźwigni na lewej kierownicy. Tylny koniec działa dobrze i oferuje mnóstwo rezerw. Amortyzator jest czuły, ale nadal zapewnia wystarczające wsparcie w średnim zakresie skoku. Widelec nie mógł nadążyć. Zwłaszcza na początku testu reakcja była mniej czuła, a następnie widelec bardzo szybko przeszedł przez skok, zanim ponownie stał się progresywny pod koniec. Po kilku rundach testów poprawiło się to, ale nadal było obecne.
Niemniej jednak rower miał ogólnie dobrą sylwetkę nawet w trudnym terenie i zapewniał bezpieczeństwo. Hamulce Magura MT4 były również niezawodnymi hamulcami na okrążeniach testowych. Podczas naszego testu Schwalbe Nobby Nic spisała się naprawdę dobrze, ale wybór opon powinien spodobać się bardziej ambitnym kolarzom turystycznym. Jeźdźcy zorientowani na downhill mogą tutaj życzyć sobie nieco bardziej wytrzymałych opon.
Schreibe einen Kommentar