Widmo: Dane dotyczące wypadków publikowane obecnie przez Federalny Urząd Statystyczny są dla nas, rowerzystów, więcej niż niepokojące. Analiza wypadków drogowych w 2018 roku wskazuje na znaczny wzrost ofiar śmiertelnych na drogach. W bezpośrednim porównaniu z rokiem poprzednim liczba ta wzrosła o 16,8%. Nie tylko ADFC słusznie apeluje o poprawę bezpieczeństwa rowerzystów na drogach.
Rowerzyści wypadają szczególnie źle w danych dotyczących wypadków za rok 2018 opublikowanych przez Federalny Urząd Statystyczny. Podczas gdy mniej osób zginęło w ruchu drogowym, wzrosła liczba zabitych rowerzystów. Według ADFC 88.850 11 rowerzystów miało wypadek na niemieckich drogach w ubiegłym roku, co stanowi smutny wzrost o 2017% w porównaniu z 445 r. Spojrzenie na liczbę ofiar śmiertelnych jest jeszcze bardziej dramatyczne: w samym 2018 r. zginęło 17 rowerzystów, prawie 21% więcej niż w poprzednim roku. Wśród zabitych było 75 dzieci, z których sześcioro zostało zabitych przez ciężarówki skręcające w prawo. Samochód jest główną przyczyną wypadków, a XNUMX% winy ponosi kierowca.
ADFC wzywa do ogólnokrajowego programu inwestycyjnego
Wzrosła nie tylko liczba rowerzystów uczestniczących w wypadkach, ale także sprzedaż rowerów i e-rowerów. Według Zweirad-Industrie-Verband (ZIV) sprzedaż w 2018 r. wyniosła 4,18 mln sztuk, co stanowi wzrost o 8,6% w porównaniu z 2017 r. Rowery nadal stanowią trzy czwarte całej sprzedaży, ale e-rower stanowi odsetek 36% wyższy wzrost. Politycy są zatem zobowiązani do uwzględnienia zwiększonego udziału rowerzystów i e-rowerów odpowiednimi programami i nowelizacjami prawa. W związku z tym ADFC apeluje o ogólnokrajowy program inwestycji w chronione ścieżki rowerowe i przejazdy.
Masowa rozbudowa transportu publicznego i obowiązek systemu wspomagania skręcania w ciężarówkach
Masowa rozbudowa transportu publicznego mogłaby również pomóc w rozwiązaniu problemu. Ale nie tylko w aglomeracjach lokalnych transport publiczny musi stać się bardziej atrakcyjny. Na obszarach wiejskich połączenia autobusowe i kolejowe nie są (lub już nie są) dostępne w wielu miejscach. Tu musi nastąpić wyraźne przemyślenie. Ciężarówki skręcające w prawo to wciąż duży problem. Niestety, ratujące życie systemy wspomagające skręcanie staną się obowiązkowe najwcześniej w 2022 r. Do tego czasu obowiązywać będzie dobrowolna modernizacja, która w 2019 r. zostanie wsparta w ramach programu finansowania kwotą 5 mln euro. Faktem jest, że obowiązek stosowania systemu wspomagania skrętu w ciężarówkach musi nadejść i to lepiej dzisiaj niż jutro.
Schreibe einen Kommentar